/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat bider hår af ved halen
Fra : salacia
Vist : 3693 gange
50 point
Dato : 21-01-08 17:13

Min ene kat bider hår af ved halen og også på hendes inderlår, er det pga. lopper?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-01-08 17:22

Det kan godt være lopper.Hvis du kigger grundigt efter kan du nok få øje på et par stykker..Det kan også være eksem.Men hvis du er i tvivl,syntes jeg du skal kontakte din dyrlæge

Accepteret svar
Fra : Nallatruk

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-08 17:26

Kort og kontant._ JA- det er det. Min havde samme problem, og er blevet behandlet flere gange uden held.
Nu får han en dråbe "Frontline" fra Apoteket hver 14. dag. Jeg synes, at det har hjulpet ham den sidste måneds tid.
Nallatruk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-01-08 17:40

Det er næsten helt sikkert snyltere og de mest almindelige er lopper. Nogle katte er overfølsomme for loppestik,så du slipper nok ikke uden om dyrlægen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-01-08 18:02

Måske allergi, prøv bl.a at kigge på indlæg 3 fra dette forum
.
Click to learn more...
Du er rapsodi9 Log ud
Mingler
meetic
Danmark
nav

* Indhold på Mingler fra:
* Verden Verden
* Skandinavien Skandinavien
* Danmark Danmark
* Sverige Sverige
* Norge Norge
* Tyskland Tyskland

Søg

Min side

Søg

Profiler

Blogs

Grupper
s
Menu
icon    Forside
icon    Forum
icon    Kalender
icon    Fotos
icon    Filer
icon    Medlemmer
icon    Kontaktinfo
icon    Inviter
icon    Reglement
Nyhed!Nyhed!
Se hvem du kender på Mingler!

Du er medlem Alle - Fritid og Natur - Dyreejere - Katte
DebatDebat
Skribent    Svar: 11    Visninger: 125    Seneste: I dag! - 09:04
majume
medlem
Majume

Online: JA
Indlæg: 157

Send mail

stadig et mysterie

Tak til alle Jer der svarede på mit ? vedr. kattens "nøgenhed".

Jeg står desværre stadig med mysteriet. Hun har fået loppepipette, hun har fået indsprøjtning for evt. pelsmider, der er prøvet andet sand i bakken, der er ikke sket forandringer i hjemmet, hverken med møbler eller andet. Jeg står totalt på bar bund.

Foder er udskiftet til et diætfoder, heller ikke det har hjulpet.........tvært imod er jeg næsten ved at sige

Nu begynder Misha også at gnave i poterne......... Jeg er grædefærdig.....

Det er så synd for hende synes jeg, men kan det ikke blive bedre må jeg vel desværre af med hende da jeg tror hun lider under det. Som menneske ville man vel også blive mere eller mindre panisk hvis det kløede alle vejne.

Har en ny tid hos dyrlægen på tirsdag. Håber det bedste men frygter samtidig det værste (at hun ikke kommer med hjem).

Majume
Besvar
indianer
iconmoderator
Indianer

Online: NEJ
Indlæg: 2124

Send mail

stadig et mysterie

Det var dog forfærdeligt. Det lyder ikke til at hun har det for godt.
Meget underligt, at dyrlægen ikke har et egentlig bud på hvad det kan være. Har han taget nogle prøver på hende?

At hun er begyndt at gnave i poterne er en noget drastisk udvikling, og jeg ville nok lige ringe til dyrlægen i en fart, og fortælle ham om det, i stedet for at vente til på tirsdag.

Jeg går ud fra, at han har taget nogle prøver fra hende, (afføring, skrab eller lignene.)
Hvis ikke, ville jeg forhøre mig ved en anden dyrlæge også.

God bedring, jeg håber virkelig, at det ender godt ud... :/
Besvar
soesserdk
medlem
Søs

Online: NEJ
Indlæg: 11

Send mail

stadig et mysterie

Hej Majume.

Det lyder akkurat som det min (nu afdøde) kat Sarah led af. Hun begyndte at klø sig meget, specielt i nakken og ved haleroden, og fik mange sår. Dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad det var, og kom så med konklusionen, at katten havde allergi for sig selv :S
Vi købte medicin og specialfoder i dyre domme, og intet virkede. Kløen blev værre og værre, og til sidst havde hun ikke mere pels i hovedet. Så valgte vi som sidste udvej at prøve med blomstermedicin, og hvis det ikke virkede skulle hun aflives. Det virkede...!! Hun fik nogle blomsterdråber samt nogle piller med cellesalt, og skulle have det i 90 dage. Siden gik det fremad, og hun blev en hel kat igen.
Håber det bedste for dig og din kat.....
Gode tanker herfra.
Søs
Besvar
lysestage
medlem
Lysestage

Online: NEJ
Indlæg: 118

Send mail

stadig et mysterie

hej søs... de blomsterdråber og cellesalt, hvor køber man det?? hvordan fandt i frem til det?
Majume... -vi tænker på dig!! håber sådan der er en løsning for misser <3
Besvar
majume
medlem
Majume

Online: JA
Indlæg: 157

Send mail

stadig et mysterie

Ringede så sent som i dag for at få en tid, men der var ingen tider før tirsdag middag..
Underligt nok har hun det øjensynligt fint, leger og spiser godt, men er klart plaget af kløen.
Håber virkelig der kan gøres noget....... Ikke kun jeg vil komme til at savne hende ubeskriveligt, men min lille pudel, som har opdraget hende, til trods for det er en hanhund, savner hende også når hun ikk er her......... Det må og skal gå i orden (klart mest for kattens skyld)
Besvar
majume
medlem
Majume

Online: JA
Indlæg: 157

Send mail

stadig et mysterie

p.s. Kan jeg evt få at vide hvor man finder de dråber og salte, hvis det er sidste udvej?
Besvar
soesserdk
medlem
Søs

Online: NEJ
Indlæg: 11

Send mail

stadig et mysterie

Hej.
Blomstermedicin kan købes hos en homøopat. De skal bruge en tot hår, og så pendulerer de over det, og finder ud af hvilke dråber katten skal have. Det lyder langt ude, men det virkede altså.
Jeg lærte en at kende gennem min mor, da hun altid har troet på sådan noget, og det virker også på mennesker. Da jeg var barn fik jeg det mod fodvorter, og det hjalp også.
Håber det bedste for katten, og håber at den bliver rask, på den ene eller anden måde.
Mvh Søs
Besvar
dragonmama
medlem
Dragonmama

Online: NEJ
Indlæg: 515

Send mail

stadig et mysterie

Vil bare lige fortælle, at min søn var til en homoøpat grundet kolik i laaaaaang tid da han var lille, og familien var ved at gå i total opløsning! 1 uge efter besøget var kolikken væk, da var han 1½ år.

Så prøv for guds skyld, da det jo ikke er noget giftigt, som de giver dig!

De hjælper virkelig mange.

Dragon_Mama
Besvar
beydana
medlem
Katrine

Online: NEJ
Indlæg: 37

Send mail

stadig et mysterie
I dag! - 00:23

Har katten ikke fået noget kløestillende? Normalt gives en injektion med binyrebarkhormon, når katte er så plaget af allergi. Det giver katten ro i en periode på 1-3 måneder.

Har selv haft en kat med allergi, hvor foderskift til hypoallergent foder ikke hjalp. Først da jeg skiftede vaskemiddel mm. til parfumefri mærker forsvandt hans kløe - og den har ikke vist sig igen siden. Måske det også var værd at overveje den mulighed?

God bedring
Besvar
beydana
medlem
Katrine

Online: NEJ
Indlæg: 37

Send mail

stadig et mysterie
I dag! - 00:34

Glemte...

Hvor længe har du fodret med allergifoder? Og er du 100% sikker på, katten ikke har spist andet i perioden? Det er meget vigtigt at diæten holdes - og så vidt jeg husker er det 3 måneder, der skal gå før man kan udelukke en virkning (?). Det kan (desværre) være en meget lang process at finde frem til det, som katten ikke kan tåle. Og nogle gange skal man prøve flere forskellige fodertypper før det lykkes at finde det rette.

Du kan læse lidt om foderallergi her: http://www.siamis.com/Helse/foderallergi.html
Besvar
rapsodi9
medlem
Rapsodi9

Online: JA
Indlæg: 61

Send mail

stadig et mysterie
I dag! - 09:01

Måske er det allergi. Min hankat mistede pelsen på ben og poter fik store hævelser og sår. Det var meget smertefuldt. Han kom til dyrlægen, fik smerte stillende med det samme. Hun var ikke sikker så hvad der var galt så først skulle han have pencillin en dag. Hvis det ikke hjalp skulle han næste dag have binyrebarkhormon, da det så ville være fordi han havde en allergi. Pencillinen hjalp ikke og plan b gik i gang. Han fik også noget mod betændelse Han skulle også smøres med aloe vera og måtte ikke kommme ud. Endlig skulle han kastrres da han så ville producere mindre af det hormon, som han havde en allergisk reaktion overfor..
Det hjal og der har ikke været noget siden her et år efter.
Hvis jeg var dig ville jeg finde en dyrlæge der har tid med det samme.
Besvar
rapsodi9
medlem
Rapsodi9

Online: JA
Indlæg: 61

Send mail

stadig et mysterie
I dag! - 09:04

Ps katte er gode til ikke at vise at de har ondt. Deres overlevelse i naturen afhænger jo af det. Så selv om de er privilligerede nu hænger det ved.
Besvar
Hjælp FAQ Om mingler Persondata
version 1.0 ©2005 - 2007 Mingler A/S

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 21-01-08 18:14

Tak for svaret Nallatruk.