/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
blackout
Fra : nfansu
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 16-02-03 17:32

en tidlig tirsdag morgen og ens pc vil ikke starte aftenen før var der ingen problemer.... vi kunne ikke finde udaf hvad det var men regnede med at det måske var bundkortet eller grafik kortet der var stået af .... efter at ha prøvet et nyt grafikkort ram og bundkort + cpu virker den stadig ikke...... her er så det mærkelige problem.......
vi har bundkortet på bordet og sættet så grafikkort og ram og den nye cpu i og tar strøm fra en helt anden puter men den starter kun køleren op og der er ingen forbindelse til skærmen..... der efter sætter vi grafik kortet over i den anden pc og strømmen tilbage igen så virker det ... bundkortet det nye er blevet tjekket hos forhandleren og det virker men den nye cpu er dog ikke blevet tjekket og kan ikke tjekkes på den gamle da det er en anden cpu..

strømforsygning er på 100-120/200 input output 300 w sætter jeg nu strømme tilbage på det gamle bundkort og grafikkorte ligså så vil den gerne starte op....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 18:00

har i sat de små ledninger rigtigt med + og - ,på ,mit vil den slet ikke starte

hvis power stikket(sw eller jwr1)ikke er sat rigtigt.Det er de ledniger der gå

op bag cdrom,der osse skal forbindes,for at for bid i den.

se evt i manuel til bundkort hvor de skal sidde,der sker ikker noget ved at

sætte dem forkert,men den vil bare ikke starte.

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 18:24

det mærkelige er jo at strøm stikket sidder i en pc som virker man tar det bare fra bund kortet oflyttet det over på det nye bundkort resten piller man ikke ved .........

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-02-03 18:30

Prøv lige om dit grafikkort også kommer helt på plads i dit problematiske bundkort. Sagen er at kontakterne på et AGP kort grundet deres udformning meget let kan forårsage en kortslutning mellem AGP soklens fjedre, hvis bare kortet rykker lidt op.
Et skævt kabinet og/eller et for lavt monteret bundkort ' for korte stags ' er en hyppig årsag.
Kortsluninger af denne art er egentligt harmløse, men forårsager sådanne problemer som her beskrevet.
OW

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 18:52

nu har jeg sat bundkortet i maskine så de sidder rigtigt og har tjekket at grafikkortet sider ordentligt i men der sker stadig ikke noget som helst

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 18:54

osse med de små stik

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 19:08

er det rigtig forstået at man kun behøver at sættet grafikkort ramo og cpu i bundkortet for at se om det virker og man kan se det på skærmen.....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 19:19

puha efter du sporde,har jeg lukke den ned og prøvet at tage det lille stik POWER SW væk og på min ville den ikke starte,ingen aktivitet...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 19:19

prøver lige igen...

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 19:29

nåå det jammen det er jo i :) der er og har hele tiden værer strøm til bundkortet der er liv i køleren men der er ikke liv på skærmen ........

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-02-03 19:35

Højtaleren på bundkortet skulle signallere med 3 lange bip såfremt skærmkortet giver problemer.
Du har ret i dine antagelser om CPU RAM & Skærmkort
OW

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 19:36

ingen biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 19:36

og det er et helt nyt bundkort,som ikke siger bib...bib bib

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 19:38

hvad er dine ram osse nye....

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 19:38

men vi har snakket om strømforsygningen men kan ikke tro på at det kan værer den da den jo ikke virker ved begge putere hvor vi har taget strøm fra ... men måske den skal værer større ... ? bundkortet er et ESC K7S5A cpu'en er en atlon xp 2000

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-02-03 19:44

ESC K/S5a kortet kan klare sig med en 250 watt powersupply men fordre et minimum af 10 watt eller 2 amp på
5V SB forbindelsen
OW
Ps Har pt 8 stks af dette bundkort i omløb

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-02-03 19:56

Umiddelbart er der efter nærlæsning af ovenstående indikation for at du har et problem med bundkortet, også selv om din forhandler mener at dette ikke er tilfældet. Har du selv overværet forhandlerens test ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 20:07

MYSTISK,JEG HAR VÆRET INDE PÅ WWW.EDBPRISER,DK og der stå der hvad de forskellige bundkort kan
klare at have på af CPU men dit stå der:
ECS K7S5A ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP 2600+/ Duron 550MHz~1.4GHz+
?ER MAX 2600+ ELLER 1,4HZ+?
et andet stå bare f.eks
ECS K7VTA3 V3.X ATX
CPU: AMD Duron / Thunderbird / Athlon XP 600MHz~1.8GHz
her kun 1,8 ingen 2600+ som før

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 20:27

så ikke lige / så den skulle kunne klare 2000+
men hvis i kontakter forhandler som oldwiking forslog,så få ham til at teste cpu...
hej...

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 20:40

ja vi så at det virkede hos forhandleren.... men må nok der op med bundkort cpu og grafik kort så må vi se hvad han siger ..... syntes bare det lyder mærkeligt men man kan jo værer uheldig :) men tak for jeres ihærdige forsøg skal nok vende tilbage når forhandleren har kigget :) og i må meget gerne skrive hvis i får en lys ide om hvad det kunne være

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 18-02-03 11:24

så har vi været hos doktoren :) det var cpu'en der var problemet fik en nu og nu køre det .....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-02-03 17:42

godt det virker,og godt du fik en ny,da jeg købte en computer

sagde,forhandleren at det eneste jeg skulle passe på var,ikke

at trykke cpu når køleren bliv sat på,jeg ved ikke om det er

det du har gjordt,men i alle tilfælde var det godt at garantien galdt...?

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 18-02-03 17:50

yeps det må man sige

tro den var i stykker før vi prøvede :)

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-03 18:01

XOU jep man skal være varsom men indstallering af køleren
CPU er jo en tynd ceramisk plade som let kan knække, og de fleste forhandlere har meget lidt tilovers for dig hvis du forsøger at fremføre en sådan reklamation.
En anden ting er at kølerens gribere, under en montage, meget let kan komme i kontakt med bundkortet og her eventuelt beskadige print og komponenter
i området.
Så derfor er forsigtighed et must.
Mvh OW

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-02-03 18:06

det kan osse være,men som oldwiking svarer så er det et ømt punkt,men hvis han ikke testet den kan det jo

godt være at den var defekt.han kan ikke påstå at den var ok,men jeg tror nu at det kan ses på den hvis den er

trykket.Men hvad mener du oldwilking kan det ses ?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 18-02-03 18:17

Ja så afgjort da, ligesom en knækket glasplade, og for det mest er det så fyraften eller godnat.

ow