/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problem logitech driver
Fra : lillelyst
Vist : 611 gange
30 point
Dato : 18-01-08 20:23

Hej. Situationen er flg:
1) Jeg geninstallerer windows XP pro og får den aktiveret via microsoft.
2) Jeg geninstallerer office 2003 og får den aktiveret via microsoft.
3) Til daglig benytter jeg en access database til mit ordreprogram.
4) Til daglig benytter jeg logitech mus MX laser 1000.
Hver gang jeg kobler musen på min pc-er kan jeg ikke åbne mit ordreprogram. Jeg får en melding på noget lignende at der er en sikkerhedsbrist i filen og den er ikke digitalt signeret.
Benytter jeg en gammel mus med ledning er der ingen problemer.

Det skal samtidig siges at hver gang jeg klikker med (mx musen) på en drop-down meny forsvinder menuen igen, altså jeg kan ikke få lov til at vælge funktion.
Ligeså er der problemer med at jeg i værktøjslinien (når jeg f.eks er i stifinder eller en anden mappe) ikke kan få lov til at benytte nogle af menuerne som er vist. Når jeg klikker med musen sker der intet. Benytter jeg ledningsmusen er der ingen problemer.

Jeg har så prøvet at af- og geninstallere nyeste logitech drivere men dette har ikke afhjulpet problemet.
Jeg har aldrig før oplevet denne opførsel. Håber nogen kan guide mig på sporet af en holdbar løsning.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Jørgen Ries

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 25 point
Dato : 18-01-08 21:08

Musen skal virke uden driver.
Venstre og højre knap samt scroolhjul skal virke også uden driver.
Det er kun de ekstra knapper/muligheder din MX laser 1000 har, du ikke kan bruge uden driver.
Uden driver skal Windows XP finde musen af sig selv, når du tilslutter USB-stikket.

Har du installeret Windows XP SP2 ?
Har du efter installation af SP2 opdateret USB driver i enhedshåndtering ?
Kan musen se modtageren ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 18-01-08 22:02

Jeg benytter ikke SP2 da jeg har ret dårlige erfaringer med denne opdatering. Skal siges at jeg har kørt med SP1 i årevis - ganske smertefrit - og m.h.t. sikkerhed da er jeg dækket ind via en 6-7 andre programmer. Har aldrig problemer med virus - trojanere osv.
Musen og programmerne fungerede fint indtil jeg blev nød til at geninstallerede windows for et par dage siden.

M.h.t. musen - også selv om jeg venter med at hente driverne og kun benytter musen "ren" som du selv nævner - ja så er problemet der med det samme efter at jeg har genstartet pc`en.
Musen kan se modtageren - ja.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-01-08 22:10

Det jeg tænkte på med SP2, var, om du har fået USB-2 driveren installeret.
Nå...... Musen burde jo også virke med USB-1.
Har ikke rigtig flere ideer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 18-01-08 23:42

fint nok. God weekend.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 18-01-08 23:42

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-01-08 00:06

Fik du den til at virke ?
Hva' var der galt ?
Jeg skal også lære noget.
Gambrinus

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 19-01-08 00:24

Nej nej - det virker ikke, men du gjorde et forsøg. Jeg vender tilbage med svaret, såfremt jeg finder det