/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
strømforsyning
Fra : nfansu
Vist : 336 gange
10 point
Dato : 16-02-03 12:44

hvor stor en strømforsygning skal der til et bundkort fra elitegroup K7S5A købt i zitech

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264667908

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 12:51

det hedder vidst nok 2000+

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 16-02-03 12:52

Min 300W

/Thomas

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 13:07

jeg har en på 300 men det ser ikke udtil at virke

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-02-03 13:24

her er det STore problem....... vi tar strømforsygningen fra putteren og sætter over i bundkortet.. sætter grafik kortet til og ram i og tænder så går blæseren igang og nix veiter der kommer intet på skærmen ... og denne strømforsygning er på 100-120/200 input output 300 w sætter jeg nu strømme tilbage på det gamle bundkort og grafikkorte ligså så vil den gerne starte op.... og bundkorter er tjekket hos forhanleren det virker...

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-02-03 13:42

Ved den normale PC ligger den totale nødvendige effect område på 250 til 300 watt, hvad der er vigtigt er at ledningen 5volt SB er istand til at levere
minimum 2 amp altså => 10 Watt. Som regel ses 2,2 amp.
SB står for stand by og er altså den effekt der skal sikrer at PC ikke går i en udefineret tilstand i tilfælde af en sleep mode.

Mvh OW

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-02-03 13:47

Ps netop det kort du nævner er med i mit leveringsomfang og jeg bruger generelt en 300watt fra Zitech side 21 art. 400183..400207
OW

Kommentar
Fra : fjellerup

Dato : 22-02-03 13:29

300 watt skulle være rigeligt.
Dit problem ved opstart ligner til forveksling noget jeg har oplevet.
Du skriver ikke noget om hvad type grafikkort du bruger. Hvis det er AGP kort skal du sikre dig at bundkortet understøtter den mode ( AGP1/AGP2/AGP4) som grafikkortet kører, ellers er det ikke sikkert at grafikkortet får den spænding der er nødvendig, for at få det til at køre.
Hvis du har tilsluttet systemhøjttaleren, burde den komme med nogle beep, som kan oversættes til fejl.
mvh fjellerup

Kommentar
Fra : nikolajuddberg

Dato : 21-05-03 10:20

hej nu skal du høre hvad du gør du går ind på www.shg.dk og så skal du købe den der har nr:820024 det ligger ind under kabinettilbehør !

info:PRODUCENT: Q-Tec
MODEL: 12898 - 450 Watt PSU
INFO: Tænd/Sluk Knap, 2 stk. Temperatur kontrollerede blæsere
LAGERSTATUS:
REKLAMATIONSRET: 24 Mdr.
SERVICE: Reklamation formidles af shg.dk
Kontakt teknikken@shg.dk eller 87342205

YDERLIGERE INFO:
STØJ: 32 db
WATT: 450 W.
STRØMINPUT: 230 Volt
OUTPUT TIL SKÆRM: Nej
AMPERE ( 12V): 16A
GODKENDT: CE2001, TUV
INTERN STRØMSLUTNINGER:
- 5.25" x 6
- 3.50" x 2
PENTIUM4 KOMPATIBEL: Ja
AMD/PENTIUM KOMPATIBEL: Ja

SPECIELT: Er AMD godkendt.
Passer både til AMD Duron/Athlon og Intel Pentium4
hilsen Nikolaj