/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hastighed og båndbredde på RAM
Fra : ibrenex
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 16-01-08 21:14

Hvad sker der hvis man ,i en bærbar, sætter et RAM modul med større båndbredde og clockfrekvens
end fabrikantens anbefalinger?Min maskine bruger DDR SDRAM PC2100 266Mhz.
Der er meget stor prisforskel på de forskellige moduler.
Venligst Ibrenex

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-08 21:51

Uden at vide det tror jeg ikke du kan gører det så ville det jo være nemt at få de ældre maskiner op i hastighed såe nej siger jeg .Så må vi se om der kommer et klogt hoved på området der jorde mig totalt

Mvh Sune Fisken

Accepteret svar
Fra : perkh

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-08 22:00

Ram modulerne skal passe til dit motherboard og dettes Clockfrekvens. Find din manual frem... alternativt find den på nettet, så skal du kunne læse hvilke Ram moduler dit motherboard understøtter.. i nogle tilfælde kan man opgradere Bios og derved opnå flere muligheder... men giv dig ikke i kast med dette uden at du er absolut på sikker grund.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 16-01-08 22:05

Vil da mene at når producenten anbefaler en hastighed på RAM så er det fordi at Mother/main-board kun kan arbejde med disse hastigheder, og du derfor intet vil vinde ved at komme hurtigere ram i.

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : ibrenex

Dato : 16-01-08 22:36

Tak for svaret perkh.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-08 22:55

Man hører det man vil ha en god aften