/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD +R og -R
Fra : granner01
Vist : 590 gange
500 point
Dato : 09-01-08 17:03

Er der nogen som kan komme med en tydelig forklaring på hvad forskellener er på DVD-R og DVD+R.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-01-08 17:20

se bare her
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Citat
DVD-R skiver er mere læsbare end DVD+R skiver og tilsvarende DVD-RW er mere læsbare end DVD+RW, idet DVD+R og DVD+RW formatet tillader at datastrømmen ikke ligger i lige rækkefølge på skiven.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-01-08 17:20
Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 09-01-08 17:27

Du kommer ikke til at mærke nogen forskel i brugen af dem.

Det eneste du skal sikre dig er at dine DVD drev kan brænde/afspille dem.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-01-08 17:30

Se også denne

http://www.kandu.dk/spg73803.aspx

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 17:53

Citat
Er der nogen som kan komme med en tydelig forklaring på hvad forskellener er på DVD-R og DVD+R.

JA

Der er ingen - men der er forskel på hvilket hardware der kan bruge dem.....

Kommentar
Fra : polle1002

Dato : 09-01-08 17:57

Jeg har hidtil brugt en discette, når jeg nu vil gemme mine skrivelser, som jeg hidtil har gjort på discetten, hvilke DVD skal jeg så købe. Jeg vil altså kunne slette, og ligge nye skrivelser ind, uden at slette det der er på DVD Kort og godt, hvilke DVD eller CDR skal jeg købe for at have nøjagtig de samme faciliteter som jeg har på discetten.

P.B.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 18:03

INGEN...

Brug en USB-Stick

Men opret liiiige dit eget spørgsmål fremfor at bruge andres

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-08 18:26

Jeg har stillet spørgsmålet fordi en anden stillede spørgsmålet til mig.

Jeg forstod det sådan at det bare var et spørgsmål om format. Den ene maskine bruger -R og den anden bruger +R. Ligesom med videobånd VHS og BETA bortset fra at båndene ikke var lige store.

Eller som .doc (word dokument) og .xls (exel dokument) Det er jo forskellige programmer som bruger dem.

Er det mig der misforstår det eller er det rigtigt forstået?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 09-01-08 18:42

Ja - noget har du misforstået...

Der er IKKE tale om forskellige programmer eller DVDer....

Det er blot firmaerne der ikke kan blive enige om at bruge samme standard.....

De fleste NYERE DVDmaskiner kan afspille begge typer - de ældre ikke....

De billigste maskiner bruger som regel +skiver....

Men reelt er der INGEN kvalitetsforskel - det er KUN et spørgsmål om HVILKE dit hardware kan bruge....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-08 19:01

Ang: polle1002 - har er umiddelbart ikke interesseret i, at bruge kandu efter hensigten.

Han har kun annullerede spørgsmål:

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 0
- Annullerede 15
- Slettede 0
Ialt 15

PS: Undskyld kommentaren, i denne seriøse tråd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-01-08 19:40

Også gode svar her:

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=103/SubId=/id=2393/text=De+forskellige+dvd-typer

Og skulle der lige være et par spørgsmål mere....så er svarene her.

http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-01-08 20:45

Ja hvis i har en brænder der kan alt så er det sgu lige meget hvad skive der bliver puttet i om det er - eller +

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-01-08 20:56

Lidt om afspilningsteknikken

http://electronics.howstuffworks.com/dvd6.htm

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 09-01-08 21:33

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:36

Selv tak....