/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
computer død efter standby
Fra : luffe10
Vist : 481 gange
200 point
Dato : 15-02-03 14:30

efter min kammi`s computer gik i standby igår ville den ikke starte igen....den sagde nogle bip lyde da han prøvede og få den op og køre igen også gik den ned......nu når han starter den starter den op abejder kun lidt men, skærmen starter ikke og det virker heller ikke til at computeren starter rigtigt op..

kan det være bundkortet eller biosen der er kaput?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 14:52

Eftersom det er skærmen der ikke viser noget,kunne du prøve med et andet grafikkort,evt gammelt,

hvor mange bib lyde er der,da de ofte idenkere at der mangler noget,f.eks grafikkrt,men hvis du ved hvor

mange bib og evt har den manuel der flydte med bundkortet,kan du se hvad de bib betyder,eller kan du

sige hvilket bundkort det er.

en anden mulighed er som du siger,bios,men jeg tror den er ok eftersom den kan kommentere nogle bib ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 15:16

Hvis h_blunck har et skal du først kunne se noget på skærmem,så nogle siger:
1.tage batteriet ug der sidder på bundkortet...eller som hjælp hos mig med et lingene problem:
2.på nogle bundkortet er der >>speiceilt<< 3 metal ben med en jumper på,>de 2 af de 3<
sluk for strømmen,flyt jumper over på de 2 andre,tænd i ca 4 sek,flyt tilbage,tænd og nu
kan det være hvis du er heldig at det virker igen,som på min...?

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 15-02-03 20:23

Jeg har haft det samme problem og fik at vide fra min forhandler at det var en ustabil processor, der var skyld i problmet. Min kom dog til sig selv et par dage efter og jeg har aldrig haft problemer med den igen..

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 17-02-03 22:44

Jeg har været udsat for, at bundkortet ikke sad rigtig i.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 08-01-04 12:50

Jeg har haft samme problem, løste problemet ved at lade computeren stå i en uge, uden strøm, derefter startede computeren.

Mit problem var Windows 98/Bios. Der er en lille kikser (endnu en) eller måske rettere en versionskonflikt mellem Bios og Windows
Helt specifikt APM (strømstyring) Bios kørte med version 1.0, Windows med version 1.2, problemet kan løses ved at vælge
APM 1.0 i Windows, eller helt at slå denne funktion fra i både Bios og Windows, eller evt. opgradering af bios.

mvh Soenne