/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
mirakel wip
Fra : klanger
Vist : 706 gange
50 point
Dato : 31-12-07 13:17

HEJ

Nogen der har en opskrift på, at lave selve Miracel Wip'en...?

På forhånd tak!

Godt Nytår

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 31-12-07 13:23

Hvad mener du`?
Skal vi reparere Mirakel Wip, eller hvad`?

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 31-12-07 13:28

1 dåse tun
kødet af 1 tomat hakket
blegselleri hakket
½ lille løg hakket
Det hele røres op med "Creme fraiche" til passende konsistens.

Opskrift på "Creme Fraiche"
30 g fin rismel (fra urtekram)
3 dl vand
½ tsk salt
1-2 tsk citronsaft
30 g mælkefri margarine

Rismel og vand koges i 10 min. under jævnlig omrøring. Gryden tages af kogepladen og står i få minutter. De øvrige ingredienser røres grundig sammen med rismassen, så et evt. bundfald i gryden kommer med. Massen afkøles inden brug. Kan opbevares til senere brug i køleskab.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-12-07 13:37

Her har du den på engelsk http://www.recipezaar.com/41781[nytår]

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 31-12-07 13:40

prøver igen linket virkede vist ikke http://www.recipezaar.com/41781

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-07 13:42

>>wulffe83

Det smager sikkert godt men giver ikke "Mirakel Wip"

M.W. er en type mayonaisse fra Kraft Foods der købes i glas, både som klassisk og i de senere år som Light, og det smager godt men kan ikke erstatte rigtig mayonaisse.
Jeg tvivler på at MW er ægte råvarer da kiloprisen er det halve af mayonaisse, men en flok tvivlsomme emulgatorer og E-numre kan gøre meget for en dårlig husmor.

Dog er der en umiskendelig smag af mayonaisse tilsat eddike og mild tilsætning af krydderier.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 31-12-07 13:43

Citat
Her har du den på engelsk http://www.recipezaar.com/41781[nytår]

Linket virker ikke......

Citat
Hvad mener du`?
Skal vi reparere Mirakel Wip, eller hvad`?

Godt nytår....Wesper01

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-12-07 13:45

ved det godt klanger, derfor sendte jeg den igen, nu skulle det vist virke

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 31-12-07 13:47

Tak for svaret HelleBirgitte. Vi stopper her...!

Min datter nåede, at lave en megt fin "miracel wip" selv, og den smager faktisk godt....

Så hun må lægge hendes opskrift ud senere.

Godt nytår...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-12-07 13:48

Tak i lige måde, håber det smager godt