/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Navnet kia
Fra : gumle83
Vist : 2127 gange
50 point
Dato : 31-12-07 00:56

Nogen der kan fortælle mig hva navnet "kia" betyder?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 35 point
Dato : 31-12-07 01:10

Kia er et gammelt græsk ord og betyder "æren"

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 31-12-07 01:20

The word Kia has origins in the Chinese language with the first syllable, ki, meaning to "arise or come up out of." The second part of the word, a, refers to Asia. So when you put it all together, Kia means to "arise or come up out of Asia."

altså betyder kia også : at komme fra asien

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 31-12-07 03:17

Kia!
Jeg tror at det er en slags forkortning af navnet: Kristine, Kirsten, eller lignende!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-12-07 07:32

Der er åbenbart flere forskellige forklaringer. Dette link fortæller bl.a. at Kia er kælenavnet for Kristina. Eller muligvis inspireret af en Maori frase "kia ora" - be well
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Kia.html

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-12-07 08:38

Der er jo et Koreansk bilmærke, der hedder Kia (ejes idag af Hyundai)

Kia på koreansk betyder lige nøjagtigt, hvad det er: Bil

Altså, Kia = bil (på koreansk)

MVH

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 31-12-07 09:35

Det er Bjarkan78 som har ret, prøv at gå ind på kia motors hjemmeside, det er ikke let, men der står nøjagtigt hvad Bjarkan78 har skrevet.

http://www.kiamotors.com/ vælg about kia, vælg company, vælg overview

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 31-12-07 09:37

Ups det er måske slet ikke biler vi snakker om, ja ja os motorhoveder.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-07 11:02

Citat
det er måske slet ikke biler vi snakker om, ja ja os motorhoveder

Næ, det er vist pigenavnet Kia, som eksisterede som godkendt pigenavn her i landet, med den betydning jeg nævnte, læææææææænge inden koreanerne fandt på at konstruere en blikbunke med det navn, hvor navnet på blikbunken er dannet af forbogstaverne i flere ord.

Godkendelse af svar
Fra : gumle83

Dato : 02-01-08 08:31

Tak for svaret. Det var bare en enkel forklaring jeg søgte..