/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sjove små aktiviteter.
Fra : Fynboerne
Vist : 800 gange
100 point
Dato : 30-12-07 15:16

Jeg arbejder på et plejecenter og vi møder 12 til 15 medarbejder ind hver morgen, det er ikke de samme hver dag. Jeg kunne godt tænke mig, at vi startede dagen med lidt sjov, for at kunne gå i gang med dagens arbejde med godt humør.
Vi har på et tidspunkt startet med gymnastik, men det er der ikke stemning for mere.
Vi har snakket om, at det måske kunne være en sang, men jeg syntes det kunne være sjovt med noget andet, hvor vi kunne være lidt aktive og få et godt grin ind imellem, men jeg ved ikke hvad jeg skal finde på. Det må ikke tage mere end højest 5 min.
Er der nogen der har en ide til, hvad det kunne være?
Vi har ikke for meget plads, da vi sidder rundt om et bord, men hvis det skulle være, kunne vi gå ud på gangen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 15:20

Kaffe og rundstykker (skiftes til at medbringe) damt en "god" snak om dagens dont.....

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 30-12-07 15:24

Det er et godt forslag, men rundstykker og kaffe, det tager for lang tid og vi kommer til at fylde for meget i vores nye kitler *S*
Det skulle være noget ud over det almindelige, helst noget der kunne være lidt sjovt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 15:28

Det er jo ikke alle der er til "sjov" sådan lige fra starten....

Vi mennesker er meget forskellige og det bør man respektere.....

Nogle skal "startes" langsomt, simpelthen ved at "være i fred"

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-07 15:28

Hva med en omgang med balloner

Deltagerne deles i hold på 5-15 personer, som stiller sig i rækker. Den forreste i hver række får udleveret en ballon, som placeres mellem knæene. Når startsignalet er givet, skal hvert hold få ballonen til at vandre ned gennem rækken ved at give den videre med knæene. Hvis ballonen tabes eller sprænges undervejs, skal den tilbage og starte forfra.
Det gælder om først at få ballonen hele vejen gennem rækken.

herfra, hvor der er rigtigt mange lege http://fdf.dk/Kerneudvalg.nsf/id/B16B9805E4FD74D6C12569EF0000BA10?open

Rigtig god ide, at starte dagen op med noget morsomt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 15:31

Jeg ville løbe skrigende hjem fra arbejde hvis jeg hver morgen blev mødt med "ballonlege"

Med mindre det var en børnehave og der var fødselsdag......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-07 15:35

Hvad med at tage jer af de der har behov for pleje,
i stedet for pjat og pjank.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-07 15:36

Er du morgengnaven Refi??

Nu tænkte jeg det nu heller ikke som, at det skule være den eneste måde at starte dagen på, men som et forslag, der er jo rigtigt mange andre muligheder i linket

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-07 15:40

Alle deltagerne sætter sig i en rundkreds.
Én deltager finder på en sætning, og hvisker den til side manden, der hvisker den videre.
Når sætningen er kommet hele vejen rundt, morer alle sig over hvor forvansket sætningen er blevet.

Lederen kan eventuelt bruge det i forbindelse med en snak om at misforstå hinanden, rygter der løber, eller dét at aflevere et budskab.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 15:42

Næ - tværtimod er jeg morgenfrisk.....

Men det ville nok "fjerne" lidt af friskheden hvis jeg på forhånd visdste at jeg skulle på arbejde og starte med at "lege".....

Jeg ville se frem til weekenden

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 30-12-07 16:00

Jeg kan nu godt li det forslag med ballonnerne, det er jo ikke det samme der skal ske hver dag. Vi er nu til lidt sjov om morgenen for at blive frisket op. Vi kan jo ikke komme sure ind til vores beboer. De skal opleve os som friske og glade mennesker.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-07 16:06

Citat
Vi kan jo ikke komme sure ind til vores beboer.

D.v.s. i møder sure på arbejdet. Sikke en flok klovne.
Find noget andet at bestille.
Det er jo oplagt med en ny skandale, noget for Ekstrabladet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-07 16:20

Jeg kunne da godt tænke mig at holde fast i ballonerne med knæene. ...........om morgenen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 16:29

Fy - e.c

Det er PLASTICballoner der menes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-07 16:31

Ja ja Refi - det er de der plast/silikoner du mener ikk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 16:35

Jooo og næhhhhh

Silicone og luftballoner er IKKE helt det samme.....

Det viser sig i særdeleshed i "indpakningen"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-07 16:49

Indpakningen...................der er nogle som er rar og nogle som er zippede.

Nå jeg må vist hellere holde her - inden der bliver ballade.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-12-07 16:52

Hvad med lidt oplæsning, fra en sjov bog? Jeg kan anbefale Grethe Dirkinck-Holmfeld: Den store børnecitatbog. Den er fyldt med skønne "guldkorn" sagt af børn.

Her er et par eksempler:
-Gamle mennesker er gode til at forkæle nogen, til at spille spil og til at tage deres tænder ud. Patrick, 7 år

-Hvis damen har en moderkage, bliver det en pige, og hvis det er en faderkage, bliver det en dreng.
Daniel, 8 år

Måske ville nogle af beboerne på plejecentret også syntes, de er sjove

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 16:52

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-12-07 18:09

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-07 18:30

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:16

Hov - det kunne misforståes....

Det var IKKE dit indlæg jeg grinte af "HelleBirgitte"

Sorry....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-12-07 19:19

misforstod slet ikke - - men skønt med en tråd med godt humør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 19:23

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-07 20:35

Det var da vist et dumt forslag jeg kom med kan i ikke blæse sæbebobler i stedet

Ej, kik i linket så får du nok nogle ideer

Kommentar
Fra : dior

Dato : 31-12-07 01:13

Citat
Hvad med at tage jer af de der har behov for pleje,
i stedet for pjat og pjank.
Jeg er ikke meget for at indrømme det...Men her holder jeg altså med Teil..
Det med "det sjove" kunne måske udføres efter en god arbejdsdag?
Godt nytår til jer alle

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-12-07 13:47

Det er da godt med lidt sjov her, da det åbenbart ikke må forekomme før en arbejdsdag.

Det med at beboerne skal passes, ja det skal de, men personalet skal også kunne klare dagens gøremål, med godt humør.
Vi har været meget i pressen og har fået megen omtale, mest negativt, da pressen ikke vil skrive om det posetive, det sælger jo ikke i dagens Danmark.

Det er en god arbejdsplads jeg har og er glad for arbejdet, men der skal bare ske lidt andet, derfor lidt sjov fra morgenstunden, også får at personalet skal blive mere sociale med hinanden og ikke kun med beboerne.

Til refi og teil, hvorfor finder i ikke en anden at skrive til, da det ikke var kritik jeg havde brug for, men godt råd om sjove ideer.

Tak til Nordsted1 for det god link, det er noget der er værd at kikke på.

Godt nytår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-07 14:07

Ja...

Da kritik (selvom den er ment positivt) ikke er acceptabel - så hopper jeg da ud...

Den mulighed har jeres beboere og ansatte desværre ikke......

Held og lykke med "legetøjet"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-07 16:11

Citat
Til refi og teil, hvorfor finder i ikke en anden at skrive til, da det ikke var kritik jeg havde brug for, men godt råd om sjove ideer.

Du bestemmer ikke hvem der skal skrive her.
Og synes du det er på sin plads at plejepersonale skal bruge arbejdstiden
til "klassens time" Næh du, den skal sendes videre til et sladreblad.
Hvis i har det store behov for opmuntring, snup lidt piller i medicinskabet. Eller find et andet arbejde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-07 16:19

PS
Jeg er med i en forening, "Syv sure mænd" medlemstal 1700 den første uge.

§ 1. Plejepersonale skal holdes i ørene, og helst ha en røvfuld hver dag.
§ 2. Spild maden på det fine tæppe, så personalet har noget at lave.
§3. Ski.. og pi.. i sengen to gange hver nat, lad personalet skifte sengetøj
mens i tar et slag kort i dagligstuen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-07 16:20

Dermed er VI nået til det sjove.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-07 16:39

Ærede medlemmer af foreningen - Plejepersonalets plageånder.

Lad os slutte dagen med vores kampmelodi.

Double Scotch med Ron Goodwins orkester.

Skål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-07 16:43
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-07 17:04

I morgen venner synger vi denne sang.
http://www.youtube.com/watch?v=yZq8ZUE6GTU

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-07 17:13

Men i aften er det fest. Skru op for lyden bedste
http://www.youtube.com/watch?v=v4_A2lY--po&feature=related

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 01-01-08 16:14

Til teil.
De fem min. til lidt opmuntring om morgenen, kan være givet godt ud. Det kan give personalet noget godt, som så afsmitter sig på beboerne. Der er vist ingen på min arbejdsplads, der er kede af at komme på arbejde, men vil gerne have en sjovere start på dagen.
Jeg er da glad for at have kunne give et indlæg her, som har givet anledning til noget skriveri. Ved også godt at jeg ikke bestemmer, hvem der skriver hvad her, men er da lidt overrasket over den drejning mit spørgsmål har givet.

Godt nytår til alle "kandu" bruger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-08 16:36

Citat
De fem min. til lidt opmuntring om morgenen, kan være givet godt ud

Vrøvl, pas jeres arbejde.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-01-08 08:04

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg får vist ikke flere gode ideer her, men takker mange gange for dem jeg har fået.

teil bliver bare ikke klogere, men han ved nok ikke, hvad det vil sige, at starte godt på dagen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-01-08 08:57

find dig et andet arbejde, du gider ikke pleje mere.

Kommentar
Fra : Fynboerne