/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dele til Jamo Højtalere
Fra : Gevelia
Vist : 5512 gange
100 point
Dato : 28-12-07 08:40

Hej Kandu.

Hvor kan man få dele til Jamo højtalere??

De hedder Jamo 265.

Jeg tror der er gået en diskant i en af dem. Og den vil jeg gerne have skiftet. Højtalerene betyder en del for mig så det er ikke baree at køre nogle nye.

Mvh. Per Gevelia

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-12-07 08:46

- det billigste vil nok være at købe en eller et sæt brugte på nettet og bruge som reservedele...

Et eksempel: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52655511

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-12-07 09:03

Hvad står der på selve enheden????

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-12-07 09:05

Du kan også prøve dem her: http://www.quali-service.dk/sider/rep-mod.htm

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-12-07 09:08

UPS: de er overtaget af: JJ Teknik Hvedemarken 6, 3520 Farum, Tlf: 44 99 07 05

Men ellers det samme firma, service.

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-07 09:11

http://hoejttalerbutikken.dk/ her plejer man at ligge inde med et rimeligt lager af Jamo enheder.

Husk at skifte diskanter parvis.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 28-12-07 09:17

Og når du nu alligevel har skilt ad, så bank en stump kosteskaft i klemme mellem for og bagplade. Udskift kablerne internt i højttaleren med ordentlig kabel. F. eks. 1,5 kvadrat monster kabel. Mål de bipolare kondensatorer efter og udskift dem eventuelt til plastkondensatorer. Og skift begge diskanter. Ellers kan du 99% sikkert høre forskel.

265'eren er klart en af Jamo's bedre bedrifter. Held og lykke med dem.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-12-07 10:09

http://www.kandu.dk/Spg78059.aspx

Gemalen min havde stor glæde af højttalerbuttiken

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 28-12-07 10:13

Tak for svaret 3773.

Det var pænt af dig at give en så god beskrivelse. nu er jeg ved at kigge på sagerne hehe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-07 12:01

Your welcome.

Faktisk har jeg opgraderet et par Jamoer efterhånden. Og 265'eren er har vi da kunnet gøre en del ved.

For lige at være sikker, er det den med spredelinse foran diskanten - ikke?

Den pillede vi også af, idet vi efter en del lytteri, blev enige om at de faktisk lød bedst uden.