/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vil ikke starte
Fra : Dude6
Vist : 254 gange
40 point
Dato : 27-12-07 20:35

Hej

Jeg har en Amitech stationær pc der har valgt at holde juleferie, idet den nægter at starte op.
Når jeg tænder for den, start hd op, men stopper igen inden den rigtig kommer i gang.
Det er som om, den kører i en løkke.

Jeg havde problemet med at den kunne finde på at fryse inden den valgte at stoppe helt. Så slukkede jeg den og 1 time efter, så ville den igen. Iflg. Amitech' hp ville en opdatering af BIOS være på sin plads, men siden jeg har gjort det ville den slet ingenting.

Nogen der har et forslag? Kan HD være stået af? Hvis jeg hvordan kan man så få de gamle filer ud af den HD der er stået af?

Er virkelig desperat her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 20:50

Pil harddisken ud og sæt i en anden maskine.....

Den er sandsynligvis fejlen - eller en anden hardwarefejl.....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-12-07 21:22

eller en anden fejl eller tredje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 21:25

næhh

Der er KUN to fejl der kan være tale om på en "engangimellem" startende komputer....

Det er hardwarefejl eller fejl 40

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-12-07 21:34

- på en 24" hedder det fejl 60...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 21:49

Ja - på min 42" hedder det fejl200

Kommentar
Fra : Dude6

Dato : 28-12-07 00:48

Hej

HD virker i anden pc. Så det er ikke fejlen.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 28-12-07 02:45

Det kan være et defekt bundkort, men den eneste måde at være 100% sikker er, hvis du har ekstra komponenter, at skifte dem en ad gangen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-12-07 09:47

Tryk start/kør og skriv msconfig. vælg diagnostisk start, så er kun de nødvendige drivere slået til.
Ind i Bios, hvad siger CPU temperaturen, er maskinen ren så den kan køle ordentligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 10:57

Kan kun give Paulus1 ret - det kan være hvad som helst der mister forbindelsen - sågar en "løs" ledning....

Du må i gang med at tjekke tingene EN AF GANGEN.....

Kommentar
Fra : Runell

Dato : 02-01-08 23:08

Defekte ram kan skabe mange mærkelige problemer - test dem.

Jeg er så godt som helt sikker på at det er dit budkort der er defekt - i sær hvis du siger at den kører i lykke, hvor den starter op og spinner hdd op, og så dør ud - spinner op - dør - spinner op - dør osv.

At du tidligere efter at maskinen har stået 1 time har kunne køre med den igen - tyder på at den er støvet godt til på cpublæseren og nede i køleribbene, så den ikke kan komme af med varmen, og derfor fryser - og så alligevel ikke, da varmeproblemer, plejer at resultere i at maskinen helt slukker, og ikke bare fryser fast.

For at beskytte cpu for overophedning slukker pc helt - når den fryser kører maskinen jo fysisk stadig og genererer varme. MEn hvis det er pga. varme, så er det cpu der er stået af.

Best Regards

Runell

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-01-08 23:43

Jeg havde det samme problem for et godt stykke tid siden og endte med et nyt bunkort.
http://www.kandu.dk/Spg94111.aspx
det er en lang tråd, men måske kan du bruge noget