/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 valg, hvilket webcam
Fra : hyggemor
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 26-12-07 22:53

Hej alle,

sønnen har i julegave fået 2 forskellige webcam men hvilket skal vi beholde?

Har du gode erfaringer, så sig frem.

Microsoft LifeCam VX-3000:
http://www.microsoft.com/products/info/product.aspx?view=5&pcid=c950498b-0ed3-48f1-ad10-99091c72fd76&type=ovr#ProductDetails

Logitech QuickCam Express Plus:
http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/webcams/devices/3783&cl=dk,da

Sønnen kører med XP SP2 og skal bruge det til Messenger og diverse spil på nettet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 23:30

Ja den er sku svær De har har hver især deres fordele hva med at beholde dem Begge
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 23:32

Ok ville nok lande på Microsofts

Mvh og god nat Sunowich

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 27-12-07 00:20

Ja, den er virkelig svær. Hvis jeg personligt skal vælge ville jeg gå ud fra design og vælge Microsofts (typisk kvinder ja), men da det er sønniken måtte jeg lige være lidt seriøs.

Er lidt på herrens mark ... Måske jeg skulle nævne, at sønnen har headset m/microfon så det er ikke det der skal skille disse 2 webcam ad.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-07 00:41

Micro har vippefunktion og zoom og ser også mere sejt ud syns jeg om det har noget med headset at gører ??? har ikke læst alt om dem Hvilket giver det bedste og skarpeste billede hvis de sættes til installeres ?? det kan jo slettes igen under tilføj fjern i kontrolpanel

Mvh Sune

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 27-12-07 00:57

De skulle vist begge have vippe og dreje funktion. Problemet er at begge æsker er plomberet, så vi kan jo ikke rigtigt bare prøve os frem

Accepteret svar
Fra : thomas2610

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-07 09:14

Jeg ville helt klart beholde Microsoft´s webcam. Det har bedre data, både ved still billed og ved video.

Microsoft:

Interface USB 2.0 / USB 1.1 kompatibel

Opløsning - still billede 1280 x 960 softwareoptimeret pixels

Opløsning - video 640 x 480 pixels

Indbygget mikrofon Ja

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=161851

logitech:

Kvalitetskamera med CIF-sensor (352 x 288)
Optagelse af videoklip: en opløsning på 640 x 480 pixel (når billedet forbedres vha. software)
Stillbilleder: en opløsning på 640 x 480 pixel (når billedet forbedres vha. software)

http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/webcams/devices/3783&cl=dk,da

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-07 12:00

Enig med thomas2610 o.a,behold microbløds kamera.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-07 14:04

At de er plomberet, er som at købe en gammel bil ubeset.
Men ud fra de opgivne data, vil jeg nok også vælge microsoft'en.
Ellers ville jeg have forslået at afprøve dem begge, for at se hvilken der tilfredsstiller jeres krav, og virker bedst sammen med jeres PC.
Men plumberingen er en dårlig service, og der er desværre ikke meget hjælp at hente i butikkerne.
Service er en by i rusland, og så tager de ofte det betalt, så det ikke længere kan kaldes for service, men en tjenesteydelse.

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 27-12-07 19:24

Tak for alle jeres input.

Sunowich, jeg ved godt at du også valgte Microsoft men det var thomas2610 der bragte mig til beslutningen.

Godt nytår