/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mails modtages ikke..??
Fra : dior
Vist : 1034 gange
100 point
Dato : 26-12-07 22:37

Godaften.
Så er den gal med Outlook Express...Jeg kan godt sende mails af sted,men modtageren får dem bare ikke!!Har sendt rigtig mange julemail,men de dukker aldrig op til modtageren..Jeg får en besked på engelsk,noget med en fejlkode tror jeg det er..Har kørt en scan disk,men det hjalp ikke.
Min udbyder er one.com
Er der nogle der har haft det samme problem?Og hvad sjkal jeg gøre??
Mail jeg sender fra Yahoo bliver heller ikke modtaget.
Mail jeg sender fra G-mail bliver fint modtaget.
Håber ikke problemet er for svært at løse.
Jeg læser nok først svarene i morgen.
Hej fra dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-12-07 22:42

Citat
This is the mail system at host csmtp2.b-one.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system
Det er denne besked jeg får,hver gang jeg har afsendt en mail.Det er bare så surt den ikke bliver modtaget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 22:48

Jam jam jamen bruger du ikke Incredimail mere det er sikkert nogle indstillinger du skal have rettet, er det så "heldig" at du bruger TDC som udbyder ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-12-07 22:48

Har du kontrolleret at du har skrevet E-mail adressen 100% korrekt?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-12-07 22:55

Citat
Jam jam jamen bruger du ikke Incredimail mere det er sikkert nogle indstillinger du skal have rettet, er det så "heldig" at du bruger TDC som udbyder ?
Hejsa o.v.nIncredimail bruger jeg kun på den bærbare.Du har en god huskerMen det er ikke TDC jeg bruger,men one.Den der før hed B-one...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-12-07 22:56

Citat
Har du kontrolleret at du har skrevet E-mail adressen 100% korrekt?
Jeps.Har kontrolleret alle adresser jeg har sendt til...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 23:01

Har din Outlook Express kunnet sende med den nye udbyder ? Ellers er vi sikkert ved sagens kerne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 23:03

Jeg læste forkert, one er måske slet ikke en ny udbyder, men har du kunnet bruge O.E. med dem som udbyder ?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-12-07 23:07

Citat
Har din Outlook Express kunnet sende med den nye udbyder ? Ellers er vi sikkert ved sagens kerne
B-One har jeg haft meget længe,og aldrig før haft dette problem..Men måske er B-One slet ikke min udbyder..Jeg roder altid rundt i det forskellige..Det kan være min udbyder hedder Connect me?Men uanset hvad,er det først her inden for de sidste par dage problemet er opstået..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-12-07 23:10

Jeg vender tilbage i morgen.Bliver nød til at finde min seng.Skal meget tidligt opSå foreløbig tak for nu,og sov godt
Hilsen fra dior.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-07 23:33

Vi følger sagen videre i morgen, forsker lidt i O.E. problemer imens et eller andet sted har du et papir fra din udbyder, med oplysniger om hvordan din mail konto skal være, prøv at finde den

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-07 23:41

Det skal nok komme til at funke igen det står jo lige her: http://www.one.com/da/support/guide/mail/setting-up-outlook-express
i stedet for at rette i kontoen, vil jeg foreslå at slette den eksisterende og oprette på ny, der kan være drillerier hvis du retter, ikke altid at computeren vil tro på dine ændringer, har du nogen mail som du vil gemme, så flyt dem lige, før du eventel sletter kontoen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 10:46

One er IKKE din udbyder - det er dit webhotel....

Din pop3 skal være den du har fået fra One....

Din SMTP SKAL være din udbyders...

Det du gør i øjeblikket er sandsynligvis at du prøver at SENDE fra One´s mailserver - det kan du ikke - det skal være via din udbyder....

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-12-07 13:21

Hej Dior

Hvad står der i konti - indstillinger - smtp server ???

Refi
Citat
One er IKKE din udbyder - det er dit webhotel....

Din pop3 skal være den du har fået fra One....

Din SMTP SKAL være din udbyders...

Det du gør i øjeblikket er sandsynligvis at du prøver at SENDE fra One´s mailserver - det kan du ikke - det skal være via din udbyder....

sæt dig ind i nogen ting før du giver forkert svar, b-one har mail servere og dermed smtp"udbyder"
de skal dog sættes lidt anderledes op, det er en af fordele med domæner man får den postadresse man gerne vil, kan bla. andet have en det måduselvom@"domænenavn".dk eller skriv hvad du har lyst@"domænenavn".dk og hvis folk skriver lidt forkert i adresse kan du have en fang alt konto, dog den ulempe at du kan samle meget spam op osse.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 27-12-07 13:27

obs.

Har selv problem med @mail.dk som ikke kan sende til div. adresser grundet deres smtp opsætning og ikke har dem som udbyder bruger da selv b-one som foreskrevet i der smtp opsætning.

[CITAT][/Vælg POP3 som din kontotype.

I incoming mail (POP3), indtastes pop.yourdomain.com.

Hvis din internet-udbyders SMTP-server er langsom, eller at du ikke har mulighed for at sende via denne, da kan der sendes e-mails via vores udgående (SMTP) mail server..

Det kræver at du logger ind på vores SMTP-server hvilket du ikke behøver hvis du bruger din udbyders server. Dette gøres for at sikre at mailserveren ikke kan misbruges til at sende SPAM (uønsket reklamemails). For at logge ind på One.com's SMTP-server skal dit mailprogram opsættes så det benytter SMTP godkendelse..

Ved brug af One.com's SMTP-server indtast customer-smtp.one.com og klik "Next".
CITAT]

Har prøvet med div. level supportere at løse problem med tdc's mail men kan ikke umiddelbart når deres smtp skal godkende du har konto hos dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 13:30

Citat
sæt dig ind i nogen ting før du giver forkert svar

Og hvori skulle det forkerte bestå.... ?????

Det er jo IKKE webmail vi taler om eller er det ????

Selvfølgelig har One mailservere - men det er din UDBYDER du skal igennem - hvordan vil du ellers få forbindelse til den (medmindre du er DIREKTE koblet op til One)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 13:33

Citat
Det kræver at du logger ind på vores SMTP-server

Lige netop

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-12-07 17:29

Hej igen.
Hjemme igen,og nu virker mailen som den plejerEt par kloge hoveder har fortalt mig,at der nok har været overbelastning på nettet her i julen.Så derfor har mine venner ingen julehilsen fået
Så glad er jeg for at jeg ikke begyndte at rode med nogle indstillinger....Jeg har aldrig prøvet at sende fra Ones server.Jeg bruger altid OE,Yahoo,eller G-mail
Det her er jo lidt svært m.h.t. point..Så jeg må lige trække lod mellem jer der har skrevet..(Véd godt point ikke betyder så meget for jer)
Men alligevel svært at vælge,fordi i alle jo har været så hjælpsomme.
Vender tilbage om lidt..

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 27-12-07 17:37

Tak for svaret o.v.n..Selv om problemet blev løst af sig selv,ville jeg ikke annulere spørgsmålet.Taber vist så alligevel de point jeg satte på højkant.
Så kan andre lige så godt få glæde af dem
Men i al fald siger jeg tak for det arbejde du har gjort.
Også tak til i andre
Og godt nytår til alle..Kom nu liiiige ind i det,ik'?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-12-07 17:39

O.v.n. Ser lige du kun får 50 point..Hvordan kan det være,når jeg satte 100 på "højkant"??Hvor bliver de sidste 50 point så af???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-07 17:45

De forsvinder når du "kun" giver 2 stjerner.....

Men hovedsagen er da at det lykkedes.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-07 17:54

Godt at det lykkedes dig sende mails igen lidt uretfærdig at tildele mig point, jeg var ikke til megen nytte, men tak og godt nytår

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-12-07 18:37

Citat
De forsvinder når du "kun" giver 2 stjerner.....
For fremtiden vil jeg huske at give 5 stjerner!!CITAT]DGodt at det lykkedes dig sende mails igen lidt uretfærdig at tildele mig point, jeg var ikke til megen nytte[/CITAT]Nej,ikke spor uretfærdigt,du prøvede jo virkelig at hjælpe meget.
Godt nytår til dig og i andre

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-12-07 18:39

Der gik vist lidt kuk i citaterne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 18:41

Bare der ikke er kuk i dine mails så går det nok, godt nytår herfra også

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-12-07 18:54

Man kan godt sige der er lidt kuk i mine mails også...for jeg mangler at besvare rigtig mange....Men bedre sent end aldrig..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-12-07 23:27

Dybt suk..
Mine mails bliver igen ikke modtaget..
Jeg har ikke rørt ved nogle indstillinger,og det skal jeg vist nok også holde mig fra..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 23:31

Men det har virket i går
måske har du overhedet serveren, så den lige skal køle ned før du kan igen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-12-07 09:53

Citat
Men det har virket i går
måske har du overhedet serveren, så den lige skal køle ned før du kan igen
Det tror jeg nu ikke jeg har gjort..Men jeg må nok bøje mig og få ringet efter en computermand,for det er irriterende ikke at kunne bruge OE..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-07 12:18

Det er ikke sikkert at problemet er hos dig, det kan være server problemer, kender du andre med samme udbyder ? Har der også været problemer ?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-12-07 17:14

Citat
Det er ikke sikkert at problemet er hos dig, det kan være server problemer, kender du andre med samme udbyder ? Har der også været problemer ?
Har selv tænkt på det måske kan skyldes serverproblemer.Desværre kender jeg ikke nogle med samme udbyder..Jeg håber du har ret,for så løser problemet sig nok af sig selv..
Bare mærkeligt at mine venner ikke kan modtage mine mails.Jeg kan godt modtage når de sender..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-07 00:58

Er det ren tekst du sender ? Hvis der er billeder i, eller noget hæftet ved kan det måske være noget af forklaringen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 31-12-07 01:23

Har også prøvet at sende ren tekst.
Det er stadig det samme..
Nogle gange kan jeg godt få det til at virke,andre gange ikke..
Hvis ikke vi skrives ved,må du have et rigtig godt nytår,og på genskriv i det nye år