/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Driver til Medion scanner 9009
Fra : krestenklit
Vist : 1183 gange
100 point
Dato : 23-12-07 02:02

Min Medion scanner som jeg købte for et halvt år siden virker pludselig ikke mere.
Er der mon nogen som har en driver til den eller som kan fortælle mig, hvor jeg kan finde en?
Medion.com (leverandøren) har kun brugsanvisning på deres download side selvom der er drivere til andre scannere. Bare ikke denne model. Og de andre duer ikke.

...jeg vil som sagt være taknemmelig, hvis nogen...

Venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 03:00

Har du ikke driveren fra da du købte ? Der kan også være andre fejl på scanneren, har du været i Enhedshåndtering, for at se om der gule advarsler ? Du kan fra Enhedshåndtering forsøge at lade Windows opdatere driveren, husk at give tilladelse til at søge på internettet, hvordan scanner du og hvilke fejl er der ? Som får dig til at tro det er driveren som er stået af, og ikke scanneren ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 03:24

Medion laver ikke selv deres produkter, dem køber andre steder og sætter deres navn på, og din scanner skulle være en Microtec ScanMaker 6000, hvis du har Windows XP så er driveren lige : http://www.scannerdriver.de/ftp/sw56203eu.exe

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-12-07 09:21
Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-12-07 14:03

Problemet kunne være, at der er et eller andet, som har overskrevet en af de vigtige filer til scanneren, så hvis du har den medfølgende installations CD, så prøv den igen!

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 23-12-07 15:37

Af en eller andren grund er modelnummeret i overskriften i mit spørgsmål blevet trunkeret.
Modellen er:

Medion scanner MD 90090

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 23-12-07 15:48

Kære allesammen

Til Severino: Tak for tippet, men det har jeg allerede afprøvet i forvejen.

Yil o.v.n: Jeg har downloaded filen og installeret den, men samme fejl sker, bortset fra at programmet blev afvist af systemet for at være virusbehæftet. Nu har jeg også virusscan som ikke advarede. Men det er jo nok Microsoft som ikke kan kende ... fra ...

Og til pk2dk99: Jeg har prøvet før og kunne heller ikke denne gang finde noget passende på downloads.com

Sagen er den, at den NOGEN gange virker, men for det meste IKKE virker.

Jeg har tjekket kabel, prøvet forskellige USB-porte, forskellige USB-kabler, tænde scanner inden computer og omvendt, tænde scanner inden login og omvendt.
Og så ...lige pludselig kommer der en "snurren" og den virker. Jeg scanner osv. og lukker ned efter arbejdet.
Næste gang jeg skal i gang er problemet der igen, selvom der ikke er byttet om på noget som helst i mellemtiden.

Venligst
Kresten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-07 21:27

Og du scanner sikkert direkte fra scanneren ? Prøv at bruge et foto eller office program til at scanne, det virker som regel mere sikker, eksempel med det gratis program Photofiltre, klik på Fil og på Import Twain, det åbner din scanner driver og du kan indstille før du scanner, meget mere sikker funktion, end at scanne fra scanneren har du ikke et billed program, så kan Photofiltre og den tilhørende danske sprogfil hentes her: http://www.pensionistedb.dk/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-12-07 07:26

http://www.medion.dk/ vælg "driver og opdatering" skriv i feltet hvor der står MD/LT- "90090"
så ligger driveren til downloadning

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 24-12-07 13:20

Tak for rådet rotw.
Men her er det jeg siger, at der på medion.dk kun ligger en VEJLEDNING til download.
Der er ikke nogen driver det pågældende sted.
Jeg har vejledningen. Ovenikøbet på papir.

Så di råd kan jeg desværre ikke bruge.

Venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 25-12-07 18:45

Hej Kresten!

Der hvor du fil manualen, er der følgende felter:

MD/LT nummer
(kun for bærbar og tilbehør) MD/LT-

hvor du skal indtaste DIN scanners serienummer.
Så håber jeg du får driveren ned.

Fortsat god jul og godt nytår.
Jørgen

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 27-12-07 18:28

Hej arvig!

Jeg har på www.medion.dk under "Drivere og opdateringer" søgt på såvel MD nummeret (90090) som på S/N nummeret (som sidder på undersiden af låget på scanneren) OG søgt via feltet MD/LT nummer (kun for bærbar og tilbehør).
Og lige meget hjælper det: Jeg tilbydes kun at kunne downloade manualen.

Indtaster jeg MIN scanners serienummer På 11 tegn eller cifre) får jeg en fejlmeddelse som siger at der ikke fandtes nogen matchende dokumenter.

Men tak for interessen, og igen:
god (bag)jul og godt nytår

Kresten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-07 18:38

Under min søgen fandt jeg en side, hvor der stod at Medion ikke have drivere til den scanner til download, men at du kan skrive til dem og [I][købe/I] en cd med drivere

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 28-12-07 22:42

Efterhånden tror jeg at mit problem ikke er driveren, men noget helt andet:
Når scanneren nogen gange fungerer og andre gange ikke.
Når systemet nogen gange godkender USB-enheden og andre gange ikke.

Jeg ved bare ikke hvor problemets kerne ligger.
Det kan bare ikke ligge i driveren, når jeg fra tid til anden KAN scanne.

Men hvor fa'n "ligger hunden begravet" ...?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 22:51

Er den tisluttet altid, eller sætter du den til, måske til forskellige usb porte ?

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 29-12-07 17:06

Jeg har prøvet forskellige porte.
Jeg har desuden installeret et nyt USB 2.0 kort og samt tilhørende drivere.

...samme resultat som ovenfor beskrevet.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 02-01-08 21:13

Da jeg ikke har fået nogen tilfredsstillende løsningsmodeller, annullerer jeg spørgsmålet.
Tak for interessen.

Venlig hilsen
Kresten

Annuller spørgsmålet
Fra : krestenklit

Dato : 02-01-08 21:16

... som sagt: intet gyldigt svar ...