/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
defekt discdrev
Fra : lindesus2001
Vist : 320 gange
80 point
Dato : 13-02-03 21:19

Jeg har en bærbar pc ( Fujitsu Siemens), som er ca 3 år gammel. Som ny har dens værdi ligget tæt på 20.000 kr. Der er nu sket det uheld at disc- holderen er knækket af! Jeg fik at vide af computer- eksperter at prisen for at reparere skaden er 6000 kr. Mit spørgsmål til jer der har forstand på computere lyder så : Kan det betale sig at få skaden lavet, eller er min computer allerede " gammel" efter 3 år? Teknologien har jo fart på idag og jeg vil lige sikre mig om det er bedre at spare op til en ny bærbar end at bruge 6000 kr på min gamle?
På forhånd tak for svaret. Lindesus

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 13-02-03 21:20

Det vil helt sikket ikke kunne betale sig at reparere den. Hvis du virkeligt har brug for et diskette drev, må der findes nogle externe der passer til din model.

/Thomas

Kommentar
Fra : lindesus2001

Dato : 16-02-03 14:46

Tak for dit svar Thomas, jeg dropper tanken om at reperere skaden til den pris. Hvor kan jeg undersøge om der findes eksterne der passer til min model?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-02-03 15:05

Hej Lindesus,

har du USB på din bærbare?

og er det cd-rom drevet eller diskette drevet det er galt med?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : lindesus2001

Dato : 16-02-03 15:53

Hej Strarup. Jeg ved ikke hvad usb er, så jeg kan ikke se om jeg har det. Det er svært når man ikke ved så meget om computere - sorry... Det er cd-rom drevet der er defekt.

Kommentar
Fra : _AmbY_

Dato : 17-02-03 19:12

Vil Sige efter min ''ekspertise'' At det på ingen måde kan betale sig at købe noget som helst for 6000,- til en Bærbar der er 3 år gammel, men isteddet for at købe en ny kan det måske være en meget god ide (som nævnt) at købe en ekstern-drev, eller finde et der passer til din model, men dog ville jeg nok, hvis BærBaren ikke er særlig hurtig, nok personligt samle fra til en ny, men efter som du ikke har nævnt hvor meget Bærbaren er på, kan jeg ikke give et ''100%'' -svar til dig, men hvis du leder efter stedder at ''lede efter dele til din bærbar vil jeg lige ligge nogle adresser, har ikke tjekket om der er nogle på de angivende adresser!.

www.midt-data.dk
www.m-e.dk
www.shg.dk
www.EDBPRISER.dk (dette sted er kun for lige at ''søge'' efter dele, der efter vil du blive sendt til stedder med delene! Hvis du ikke hviste det :D )

Kommentar
Fra : _AmbY_

Dato : 17-02-03 19:12

Vil Sige efter min ''ekspertise'' At det på ingen måde kan betale sig at købe noget som helst for 6000,- til en Bærbar der er 3 år gammel, men isteddet for at købe en ny kan det måske være en meget god ide (som nævnt) at købe en ekstern-drev, eller finde et der passer til din model, men dog ville jeg nok, hvis BærBaren ikke er særlig hurtig, nok personligt samle fra til en ny, men efter som du ikke har nævnt hvor meget Bærbaren er på, kan jeg ikke give et ''100%'' -svar til dig, men hvis du leder efter stedder at ''lede efter dele til din bærbar vil jeg lige ligge nogle adresser, har ikke tjekket om der er nogle på de angivende adresser!.

www.midt-data.dk
www.m-e.dk
www.shg.dk
www.EDBPRISER.dk (dette sted er kun for lige at ''søge'' efter dele, der efter vil du blive sendt til stedder med delene! Hvis du ikke hviste det :D )

Kommentar
Fra : lindesus2001

Dato : 18-02-03 18:00

tak for hjælpen - jeg vil tjekke de sider du har fortalt om. Min bærbare består af 646 mhz og 128 mb ram - er den værd at spendere på el skal jeg spare sammen til en ny? Venligst Lindesus

Kommentar
Fra : baker.mc

Dato : 05-11-03 17:04

Bare køb en ny. de koster ikke rigtig noget mere. især hvis du kan klare dig med det du skriver du har..

hilsen Baker.mc