/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvad skal jeg give min bror
Fra : majsepige
Vist : 2077 gange
100 point
Dato : 20-12-07 22:40

Nu er det jo lige ved at være jul, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal give min lidt drengede storebror på 20 år... Han siger han ikke ønsker sig noget, men jeg VIL jo give ham noget

SÅ... er der nogle der har nogle julegave ideer til 100-150 kr....

Jeg håber i vil hjælpe mig MEGET hurtigt...

P.s. jeg har ikke tid eller lyst til at lave den selv.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-07 22:42

En gratis.....

ET STORT KNUS...... + en lille symbolsk gave.....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-12-07 22:46

Det er lidt sent, men ellers noget pjat fra: http://www.gadgets.dk/?language=dk

Ellers, musik CD? Film? Spil?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 20-12-07 22:56

Måske noget lækkert duftevand?Det kan en "drenget" storebror nok brugeEller en god musik cd,eller dvd?Eller evt. et gavekort til hans ynglingsbutik??

Kommentar
Fra : dior

Dato : 20-12-07 22:59

Hvis han bruger taletidskort,er dette måske også en idé?

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-07 23:28

Min venindes storebror ønskede sig nøjagtig det samme som din bror, til en fødselsdag. Min veninde blev træt af at spørge efter hans ønsker, til sidst pakkede hun en skotøjsæske ind i fint gavepapir med sløjfe og hele svineriet. Inde i æsken lagde hun en seddel hvorpå hun havde skrevet: Hermed er dit største ønske opfyldt - INGENTING!

Så kunne han lære det

Jeg kan tilføje at hun IKKE havde en gave i baghånden til ham MEN - det var så sidste gang hun ikke fik en ønskeseddel fra dén side

Held og lykke med at finde på!

Rigtig god jul!
Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 20-12-07 23:37

Hvad med den nyeste "Hvem Hvad Hvor"?

Hvis han ikke læser den slags er det på tide at han begynder at intellektualisere sig

Men i det hele taget er en bog en god ide.
jeg giver næsten altid bøger. (Er ligeglad om folk læser bøger eller ej, for det burde de).
Pointen med en bog er at man kan skrive tilllykke, jeg elsker dig min broder. Din storesøster Maria. Julen 2007, inde i selve bogen.
Den kan han så bruge som minde når han bliver 93 år og vise til sine oldebørn.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 23:49

Hva med den der skotøjsæske med en tur i biffen indeni og evt lidt guf til
Mvh Sune

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-12-07 00:03

I SuperBrugsen kan man, lige nu, købe et gavekort til en biftur for to personer! Der er mange biografer at vælge imellem, prisen er 199 kr. og man får altså to billetter plus popcorn & cola!
Det er da en god ide? Jeg har selv købt to af slagsen som julegaver til h.h.v. vores søn og vores svigerdreng - på den måde får vores datter og sønnens kæreste osse en biftur (hmm.... må man vel formode? ).

Det er osse billigt!

Natnat fra Dorthe

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-12-07 01:11

Citat
Min venindes storebror ønskede sig nøjagtig det samme som din bror, til en fødselsdag. Min veninde blev træt af at spørge efter hans ønsker, til sidst pakkede hun en skotøjsæske ind i fint gavepapir med sløjfe og hele svineriet. Inde i æsken lagde hun en seddel hvorpå hun havde skrevet: Hermed er dit største ønske opfyldt - INGENTING!

Så kunne han lære det

Jeg kan tilføje at hun IKKE havde en gave i baghånden til ham MEN - det var så sidste gang hun ikke fik en ønskeseddel fra dén side
Der kan vist ikke komme bedre råd/idéerEt råd jeg helt klart selv vil benytte i lignende tilfælde!!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 21-12-07 01:24

Gå i Søstrene Grene og fuld kurven for de penge du vil købe for, så kan han lære det.....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 21-12-07 01:25

Mere traditionelt, en CD.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-12-07 08:00

kan du ikke foreklare lidt om hvad han interesserer sig for?

Drenget kan jo stå for meget, men måske er der noget "legetøj" han kan bruge lidt mere af, ellers synes jeg du skal købe et par sokker til 150kr - noget de færreste selv gør, men aligevel gerne vil eje fordi de holder form og farve
Stadium er en billig sportsbutik hvis han er sporty. De har en meget lækker termodrikkeflaske i taske med termokrys hvis han er til out-door. De har også nogle vandtætte tasker som jeg selv faldt for - i flere størrelser og dermed priser.

Gaver er efter min mening et udtryk for at man gidder sætte sig ind i sine nærmestes behov og vil gøre sig umage for at gøre dem glade. Det kan godt være han ikke gør det nemt, men så meget mere glad bliver han. Jeg vil kraftigt fraråde at lave grin med ham - det kan man gøre til hverdag, men ikke sådan en dag hvor man viser hinanden at man holder af osv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-07 10:23

Et memmory stick til hans PC...

Fås for under 200 kr, og det vil han få megen glæde af, Svend

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 21-12-07 11:59

Køb ham nogle D&G underbukser eller et andet mærke, det er design og det kan de fleste drengede drenge lide.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-07 12:05

Hvad med et årskort til > Kandu.dk - det kan hurtigt laves på comp og printes ud.

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 21-12-07 20:35

Tusind tak for hjælpen og tak for alle jeres foreslag..... købte en skjorte til ham fra H&M - den var nemlig på tilbud...;)....og så vil jeg også bruge " vil.du ",s foreslag med snyde pakken....:)

Glædelig Jul !!!

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 21-12-07 20:37

Tak for svaret vil.du.

jeg syntes det er en god idé med den snyde pakke...

Glædelig Jul !!!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-12-07 00:16

Selv tak og rigtig god fornøjelse, jeg håber virkelig han lærer af den tomme æske

Og - jomfruane - dte er jo ikke for at være ond ved ham at man gør således - det er for at lære ham at han altså bliver nødt til at komme med nogle ønsker ellers risikerer han jo at få en masse gaver som han alligevel ikke kan bruge - det er da virkelig nedtur! Ingen kommer jo (bortset fra min veninde altså ) tomhændet til en fødselsdag eller til andre højtider - vi har allesammen en gave med, så er det da bedre at få noget man ønsker sig!

OG - helt ærligt...mellem bror og søster må der altså gerne være lidt godmodigt drilleri, det er der slet intet galt i.

Glædelig jul til alle
venlig hilsen Dorthe