/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Safeway Realtek 10/100mbps driver?
Fra : Rodrigo
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 13-02-03 13:00

Hej! jeg har et helt alm. lankort ((( NET, Safeway Realtek 10/100mbps SW-10/100-PCI\1c))) som jeg ikke kan finde driver til. Jeg har prøvet http://www.realtek.com.tw/ men det er ikke at finde der, jeg forstår ikke WHY !???

Min XP win. kan ikke finde kortet, efter jeg har indlæst ny XP. skulle den ikke kunne finde det selv? eller skal man have en start disk eller noget ?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-02-03 13:07

XP skal kunne finde det selv - prøv at tage det ud og sæt det i igen. et par gange?

Prøv at gå i enhedshåndtering (Højreklik "denne computer" - "hardware" - "enhedshåndtering") Og se om den ikke har fundet noget. Ellers klik på søg efter plug & play...

Mvh Rkl

Kommentar
Fra : Apsys

Dato : 13-02-03 13:07

Er der ikke på diskette lev. med lankortet en tilhørende Xp driver ?

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 13-02-03 13:10

Jo jeg fik måske nok nogen disk for 1 år siden, men de er sku væk :-/ så jeg må finde på noget andet. finde de driver et sted... Jeg har prøvet at tage det ud og ind igen 2 gange uden at XP finder noget! Der er dog en gul spørgsmåls tegn ved lankort i "enhedshåndtering"

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-02-03 13:16

Prøv at fjern det gule såpørgsmålstegn og klik søg efter plug & play...

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-02-03 13:28

Prøv med denne: ftp://210.51.0.225/cn/nic/rtl8139abcd8130810xseries/rtlsetup-8139(451).zip
Hvis XP stadig ikke finder noget.

Den skulle virke med stort set alle realteks netkort.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Apsys

Dato : 13-02-03 13:40

Mail til mig så svarer jeg med en diskette som vedhæftet fil

info@dan-web-design.dk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 14:49

det er ikke altid at xp selv kan finde det,så når du klikker på det gule spørsmåltegn,
tryk opdater driver
indstaller fra en liste
søg ikke jeg vælger selv
har deskette /cd

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 15-02-03 11:00

Hey igen

*snøft snøft* er der ingen der kan hjælpe med en driver til mit kort der. Jeg mangler sikkert en setup disk også. Jeg har prøvet næsten alt. Tror jeg køber et helt nyt kort de 100.- er snart letter at bruge end det lorte netkort jeg har fået med computeren. utrolige man ikke kan finde en driver til det på nettet ((( NET, Safeway Realtek 10/100mbps SW-10/100-PCI\1c)))

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 11:08

leder lige,men prøv at sætte xp cdrom i drevet når xp kører,vælg
CONTROLLER SYSTEMKOMPATIBLITET
finder den dit kort er det måske fordi du ikke kan bruge det netkort under xp,
fordi xp kræver hardware der er kommitablet med xp..
jeg havde selv et problem med mit kort ,men ved at tjinge xp ville det godt:
se for de ting der helt sikkert kan køre under xp:
http://www.microsoft.com/windows/catalog/

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 11:13

kan du se hvad der stå på chippen på kortet ?

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 15-02-03 11:28

der står kun dette nummer 00136-03

Der grønne lampen lyser og den blinker en smule. Og XP finder også kortet men siger det ikke kan indstaler det. Og der er også en gul ( ! ) tegn i System. PÅ XP cd'en er der ingen driver. og jeg har prøvet med andet driver fra Realtek, men XP siger den kan ikke finde driver oplysning på de drivers.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 11:40

prøv den her evt ved at tvinge xp til at gedkende en...se min kl.14:49
det er åbenbart en samledepakke der:
http://www.network-drivers.com/drivers/52/52426.htm

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 15-02-03 11:52

oux jeg prøver! tak... håber det hjælper ! er ved at være sur på skide net kort hehe

Kommentar
Fra : Rodrigo

Dato : 15-02-03 12:32

nix! det virker ikke ! med den driver Oux... underlige net kort jeg har fået :-/