/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Dyr læge?
Fra : kammanoerup
Vist : 2488 gange
200 point
Dato : 18-12-07 18:57

Hej

I dag skulle jeg købe fodder hos dyrlægen til Sigurd, da jeg nu var afsted (uden kat) ville jeg gerne ha' ormemiddel, da det er længe siden han har fået kur og jeg kan se at han har led siddende i pelsen. Så langt - så godt, da jeg spurgte hvad det ville koste mig fik jeg at vide:

1 recept gebyr kr. 119 ( jeg fik ikke udlv. en recept til senere brug)
2 tabletter a kr. 50 100

ialt kr. 219
Det var pokkers!
Er det mig der er nærig? eller!

Kan det passe at recept gebyret skal være dyrere end selve midlet?
Havde jeg fået en recept til måske 10 tabl, så havde jeg måske kunne se det fornuftige (fra en kundes side)

Kan jeg evt. købe tabl. i udlandet?
Måske er jeg pernitten, men alligevel!

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-07 19:01

50 kr stykket....det var billigt, dem jeg bruger til ´mine katte er dyrere.

Og jo, det er noget svineri, at man skal betale det gebyr, men jeg tror ikke det er receptgebýr du har betalt, for det koster mere....du har nok betalt det der hedder udleveringsgebyr.

Receptgebyr er hvis du får en recept hos dyrlægen og så skal hente pillerne på apoteket

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-07 19:03

Forresten, om du kan købe i udlandet....det ka' du muligvis godt, men der er store chancer for, at pakken bliver åbnet i tolden og bliver beslaglagt, fordi der er tale om receptpligtig medicin...og så er dine penge bare tabt

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-12-07 19:46

Jeg kom med en "prøve" med en orm i, som betingelse for at kunne få lov til at købe medicinen.
Det var på Københavns Dyrehospital og jeg gav 116kr.
Så har du lidt at sammenligne med.
Den er blevet gjort repectpligtig fordi mange katte hurtigt bliver resistente. Derfor bliver der nu kun givet piller, hvis det kan påvises at der er orm. Derfor kan du ikke få en pakke med fx 10 piller, til flere behandlinger. Så ja det var sgu da DYRT

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 18-12-07 20:08

Jeg betaler €3. per stykke for ormpiller til katte hos vores dyrlæg i NL. I Danmark er de ikke rigtig klog med deres recepter gebyr og moms hos dyrlægerne
pømske

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 18-12-07 21:44

M.h.t. gebyr, udleveringsudgifter og f...... og hans pumpestok, så er det altså ret dyrt at holde sine dyr sunde. Hvad ville det ikke koste, hvis vi selv skulle betale for vores egne behandlinger og medicin (uden tilskud fra sygesikringen)? - Nej, vel!
- Men: et godt råd, som jeg altid selv har benyttet:
Sig til dyrlægen, at du har f.eks. 5 katte. Så kan man på den selv samme recept få ormemiddel til 5 katte + en hund, hvis man altså har hund også (og har demed til 5 år!).
Det er jo sådan, at udgiften til recepten er den samme, - uanset om du får skrevet 1 portion eller 8 portioner på. Har du en hunkat, som skal have p-piller, så sørg for at få skrevet ormemidlet på samme recept - til alle katte (også hvis du kun har en).
Jeg havde en overgang 8 katte på en gang, og de skulle jo have ormemiddel alle sammen på en gang, og denne praksis kører jeg stadig efter, selv om jeg kun har en kat og en hund i øjeblikket.
- Så jeg får p-piller og ormemiddel samlet på en recept; - ergo betaler jeg kun afgift for recept en gang, men har ormemiddel til katten i 4 år frem. (Og de kan sagtens holde sig i 4 år).
Måske andre kunne gøre brug af samme metode? - Ideen er i hvert fald hermed givet videre.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-12-07 08:13

På mine dyrlægeregninger, der hvor jeg har haft katten med, er der også en afgift, der hedder "miljøafgift", 25 kr.
jeg er ikke klar over, hvad det dækker.

Kommentar
Fra : disk-en

Dato : 20-12-07 04:19

Hvis jeg må være med /
GEBYR 120.-
++++++++
1 TABLET 98.-
2 169.-

men som skrevet står,. sig du har 5 katte.
UPS_ hvorfor har du så IKKE _______mødt din dyrlæge

går ud fra resten er billigere.
OG at de kender DIG.
Du får ikke mange DYRE_ lægerr til at udskrive
F.eks Perlutex, som også kan bruges til dig/ mig
Citat
http://www.sendspace.com/file/b5arrg

Kommentar
Fra : justaangel

Dato : 05-01-08 12:13

Der er afgifter på alt og for, at alt skal blive bedre CO2 mæssigt, så verden ikke bliver globalt opvarmet, så er der også miljø afgifter på dyrlægernes redskaber og muligvis også medicinen vi giver vores højt elskede dyr. Jeg ved ikke om det er lige præcis de ting, som der er afgift på, men det er hvad jeg tror.

Ja medicin til dyr er dyrt, men på den anden side, så virker dte og hvad gør man ikke for, at ens elskede dyr liver raskt igen. Vores kat startede i en alder af 12 uger med, at skulle have pencilin, fordi den var syg og underærneret fra det sted hvor vi købte den. Det var også dyrt, men nu hvor han er rask, så er det det hele værd.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 08-01-08 23:14

Du er da heldig at de overhovedet udskrev noget til dig.
Jeg gik ned til dyrelægen for at købe nogle ormepiller og ppiller til min kat, men ak nej de skulle se katten og det koster det vide ud af øjnene
De skulle have 800 kr + pillerne for at den kunne få ppiller, selvom den har fået det i flere år, bare ikke ved denne dyrlæge, da vi er flyttet og ormepillerne måtte de helle ikke give den uden at have set på den først.
Så min kat fik 5 killinger, da jeg ikke havde pengene lige der men men ... de smukke killinger fik jeg 100 kr stykket for, så var det jo en god handel tros alt.
Jeg synes generalt at dyrlægerne er for dyre og netop på grund af deres priser er der mange katte som går rundt med orm og sygdomme, fordi folk ikke har råd til både piller og dyrlægeregninger hver gang de skal have noget.
Men jo det er dyrt for 2 piller

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 21-01-08 15:50

Ponda, du blev, bogstagveligt taget på sengen, af en dyrlæge, som ikke synes at være særligt kompetent. Hvis en hunkat får p-piller gennem adskillige år, risikerer den, at få det, ´man kalder en "hård livmoder" og som sætter din kat i en meget større risikogruppe, for at komme til at få livmoderkræft, som dens menneske tit ikke opdager, før det er for sent, mens Inges kattehjem, som ligger adskllige steder i lander, tager ca. 800 kr. for neutralisation af en pigekat, og kun godt 4-6oo kr. for sterialisation af hankat. Det er en meget mere human løsning, kattene kommer ikke til at lide under løbetids-symptomer, som p-pillerne ikke afskaffer helt, og du slipper for at høre på en hylende, grædende og ulykkelig kat, og alle som har kat, ved at de kan lyde, som om deres hele famile blev ofre for en seriemorder ,lol

Men alvorligt talt, hvis du seriøst overvejer, at give din kat p-pller til 800 kr., så gå hele vejen, og få den neutraliseret, du får en kat som er ret skæv en dags tid men det ser faktisk lidt morsomt ud, og katten blver meget gladere i længden, plus I undgår, at alle kvarterets han-katte "serenader" den hele nat lang, og hvor kattene åbenbart syntes at de lyder hammer.godt, vil jeg hellere persomligt lytte til Backstreet boys, og for mig, kan det ikke blive meget værre
Jeg har selv to pragtfulde katte, og selvom de nåede at få et hld vidundelige killinger, hvor jeg elskede hvert eneste minut af de 12 uger jeg havde dem, var det alligevel en god investering, at få dem neutraliseret...selvm jeg tit ønsker, at jeg havde kunnet nå endnu et hold killinger, som er guld, platin og diamanter værd.
Og Ponda, hvid´s du fodrede kllingerne med kvalitetsfoder, vil jeg vove pelsen, og påstå, at tjene 100 kr. pr. killing, er en derst dårlig hsndel, først dier de kun, men fra 5 til 12 uger, spiser de solid mad, går tit og ofte på kattebakkerne, ødelæger utrolige møngder af legetøj, og ender med at koste væsenligt mere end 100 kr. Det eneste du får ud af de 100 kr. pr. styk,´er en masse kærlighd og kradsen på benebeb,armene, tæerne og hvor de ellers kan komme til, og elske det også, og desuden skulle kilinger ikke sælges for 100 kr., mange mennesker mener, at tage en kiling med hjem til ungerne er en fin og bilig idé, men desværre er de alt for lette at slippe af med igen, når familien bliver trætte af dem, og dumper dem et eler andet sted, fordi de ikke kan lide at indrømme nederlag, og indlevere dem på et internat, hvor de i det mindste har en chance for at klare sig, hvilket er mere end kan siges om dem i naturen. Tag du dine 800 kr., og bestil tid hos Inges kattehjem, de er også som regel, så flinke, at hvis du siger, at du ikke har mange penge, vl de alligevel give katten en fanastisk behandling, klippe deres kløer, hvis du ikke selv kan, chekke deres tænder, som tit bliver dårlige, hvis de primært spiser vådkost og giver den en generel helbredsundersøgelse.
Håber al min snak hjælper lidt...Tina

Annuller spørgsmålet
Fra : kammanoerup

Dato : 21-01-08 16:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Venlig hilsen og tak til alle der har prøvet at hjælpe
Kamma