/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Motionens Biologi
Fra : polzki
Vist : 387 gange
220 point
Dato : 18-12-07 18:20

hej
Jeg har brug for et lidt hjælp. jeg har brug for at finde en hjemmeside hvor der bliver beskrevet de gode virkninger motion har på kroppen og hvorfor motion har den virkning på kroppen helst på et nogenlunde højt biologisk nivau.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 19:20

google.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-07 20:38

Du ved vel, at når du dyrker motion dannes nogen af de samme stoffer i kroppen,
som når man indtager narkotika...

Derfor har vi det fint i omklædnings rummet efter en hård sports kamp,
og nogle maraton løbere, iron men, etc. kan slet ikke holde op...

Vil prøve at finde steder på nettet hvor dette uddybes, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-07 20:44

Her er den første:

Den rusfølelse som er naturlig og positiv bliver til afhængighed, når man indtager ... Motion for byens børn Hold din mund og dø Danske kvinder vejer mindre Denne mad er farlig

fundet her: Svend
http://kvinder.bt.dk/index.php?id=466

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-07 20:50

Her er et par stykker mere....
"
Motion og sundhed -Sundhed og livssti -Leve for at spise - spise for at leve ... former for materiel produktion, der er baseret på organismer og biologiske processer.

http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/vejledninger/undervisvejledgu/biologigu.htm

liste der inkluderer muskelsmerte, kognitive problemer og utilpashed efter motion ... Mellem de 21 gener kunne 16 kategoriseres i Gene Ontology (GO) af biologiske processer og 15 i ...

http://kronisktraethedssyndrom.dk/forskningen.htm
"
Det sidste endda med jule hilsener... Er der mere du vil vide? Svend

Kommentar
Fra : polzki

Dato : 19-12-07 18:00

Uh ja der er da mange ting jeg godt kunne tænke mig at vide men især kunne jeg kunne tænke mig at vide hvorfor intraabdominalt fedt (æbleformen) er så meget mere farligt end ikke intraabdominalt fedt (pæreformen)