/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
På nogen punkter er der resurs
Fra : Disi
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 17-12-07 09:13

Af Ritzau
Fra 1. januar kan det koste bøder, hvis virksomheder ikke overholder den nye rygelov.
Når Arbejdstilsynet fra 1. januar sender sine 500 kontrollanter på uanmeldte kontrolbesøg, vil de også tjekke om virksomhederne overholder den nye rygelov, skriver Politiken.

Rygeloven bliver nemlig alvor 1. januar efter en tilvænningsperiode dette efterår. Kontrollanterne skal undersøge, om der ryges uden for rygelokaler og enekontorer. Og er der brud på rygeloven vanker der bøder. Det er dog hvergang politiet, der skal vurdere, om der skal rejses en sag.

Rygeloven trådte i kraft 15. august, men var et politisk kompromis og indeholdt derfor det bløde element, at Arbejdstilsynet kun må vejlede arbejdspladser frem til årsskiftet og ikke stikke bøder ud.

Men nu "falder hammeren snart", som vicedirektør hos Arbejdstilsynet Lis Gamborg udtrykker det. Arbejdstilsynet forventer at gennemføre 25.000 uanmeldte besøg næste år.

På nogen punkter er der resurser nok....
Skyd os ryger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-07 09:50

Jeg vil vise civil ulydighed så det basker.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-12-07 10:14

Ja lad os nu se hvor meget kontrol der bliver...men når alt kommer til alt er jeg utrolig glad for den nye rygelov.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 25 point
Dato : 17-12-07 10:26

HUSK !
Man skal ikke stole på luft, man ikke kan se !
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 19-12-07 19:55

Tak for svaret Gambrinus.