/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD brænder problem
Fra : noltus55
Vist : 925 gange
100 point
Dato : 16-12-07 13:58

Hej
Jeg har et mystisk problem med min DVD brænder,jeg kan sagtens brænde både med nero og andre brænder programmer,men efter brænding er der intet på skiverne,jeg kan sagtens læse gamle brændte skiver,men når jeg smider ny skiver i,lige meget med fabrikat,ændre drevet i min computer sig fra dvd-rw drev til cd-drev og skiverne siger forbrugt plads 0byte,ledig plads 0byte,er der nogen der har en fornemmelse af hvad der er galt

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 15:00

Har du prøvet din dvd skiver af i en anden computer for at se om de virkelig er brænde

Din DVD kan jo være i stykker

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-12-07 15:41

ja,har prøvet i en anden computer,de er ok,men når jeg smider en brændt skive i min egen kan den sagtens læse dem,så jeg tror ikke den er deffekt

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 15:52

Citat
ja,har prøvet i en anden computer,de er ok,men når jeg smider en brændt skive i min egen kan den sagtens læse dem,så jeg tror ikke den er deffekt

ææ, er det når du smider en tom CD i?
Den fortæller der er 0byte er det fordi CD skive er tom.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 15:53

Så er spørgsmålet HVAD det er du forsøger at brænde ?????

Og at dit DVDdrev kan LÆSE er jo ikke ensbetydende med at de også kan BRÆNDE....

Så det kan sagtens være i udu....

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-12-07 16:43

Citat
ææ, er det når du smider en tom CD i?
Den fortæller der er 0byte er det fordi CD skive er tom.

Prøv at læse spørgsmålet,der OGSÅ 0byte plads tilbage
Citat
Så er spørgsmålet HVAD det er du forsøger at brænde ?????

det er lige meget hvad jeg brænder

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-12-07 16:46

Har læst om at man kan dissable highpass og lowpass filtrene,men hvordan? det havde løst problemet for en anden på et engelsk forum,spørgsmålet er dog så gammelt at jeg ikke kan spørge der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 16:51

Hvis du forsøger at brænde på en skive (der allerede har været forsøgt på) er det jo IKKE så sært den skriver 0-0....

Skiven ER brugt men fejlbrændt....

Så brug lige en RW så du kan slette den igen...

Fejlen sker nemlig i Nero hvis du forsøger at brænde noget kopibeskyttet - så kommer der ingenting på skiven, men den fuldfører brændingen - og skiven er så BRUGT...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-12-07 17:35

ok, det er når du har brændt en skive og du vil læse den at den skriver "forbrugt plads 0byte,ledig plads 0byte"

Husker du at lukke CD/DVD når den er brændt i Nero kan være et problem at læse den hvis den ikke er lukket og der er meget data på.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-12-07 18:27

Prøv at læse spørgsmålet igennem,det er alle fabrikater(som jeg har 5 forskellige),tomme DVD'er,også DVD'er jeg fornyligt har brændt på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 18:44

De er jo IKKE tomme hvis de viser 0

Det har INTET med fabrikater at gøre....

Viser de 0 brugt og 0 tilbage er de BRUGTE men fejlbrændt - dvs. der ER skrevet lead-in

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 18:46

Tag en helt ny skive - læg den i UDEN at gøre andet....

Se hvad den siger...

Prøv den bagefter i en anden brænder og se hvad den siger....

Er det kun din der viser 0 - ER drevet i udu....

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-12-07 18:55

den viser 0 bytes brugt,0 bytes tilbage på ALLE skiver,både helt nye og dem jeg har prøvet at skrive på

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-07 19:01

tjek lige drevet ved at højreklikke det og vælge egenskaber. Hvad filformat står der så.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 19:22

Citat
den viser 0 bytes brugt,0 bytes tilbage på ALLE skiver,både helt nye og dem jeg har prøvet at skrive på

Og gør de også det i ANDRE brænderdrev...?????

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 16-12-07 19:42

Citat
tjek lige drevet ved at højreklikke det og vælge egenskaber. Hvad filformat står der så

Der står ikke noget om filformat under egenskaber,når drevet er tomt står der,i denne computer,DVD-RW drive,når jeg putter en tom skive i står der CD-Drive,og i egenskaber står der 0 bytes brugt,0bytes tilbage
Citat
Og gør de også det i ANDRE brænderdrev...?????

nej,så havde jeg måske nok kunne finde ud af at skiverne ikke er i orden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-07 19:46

Så er dit drev jo defekt.....

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-07 20:51

Altså under egenskaber for drevet skal der ud for filsystem stå - Ukendt - hvis skiven er tom. Og kommer der til at stå cd-drev er det for at det er en cd og ikke en dvd. Ellers er det hele da rivende galt. Og helt korrekt (under normale omstændigheder) tyder det på at drevet er gået i RAW format og derfor viser den 0 byte brugt og 0 byte tilbage. Hvis det er tilfældet er der intet at gøre end at købe et nyt. Desværre

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-12-07 09:44

Har du prøvet at geninstallere driverne til dit drev

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 17-12-07 16:25

fijala,du får tak,den viser RAW,hvis der ikke er noget at gøre i det tilfælde får du point for svaret,holder den åben til jeg går i seng

Godkendelse af svar
Fra : noltus55

Dato : 17-12-07 18:43

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-07 18:53

RAW formatet har spøgt over flere omgange, og det betyder at formatet er ulæseligt. Hvad der får det til at ske er der ingen der nogensinde har fundet ud af, men hvis du gider så kan du prøve at søge her på Kandu og emnet og se hvordan vi efter Eyvinds anvisning og ihærdige forsøg forsøgte at løse mysteriet uden helt at komme det til livs.

Her også en tråd http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=72506

Tak for point