/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Install af webcam (WenXP)
Fra : Douink
Vist : 699 gange
50 point
Dato : 15-12-07 01:47

Hej jeg har købt en Creative Instant Skype Webcam, men lige meget hvad jeg gør vil den ikke funke!
Jeg har downloadet "Creative Instant Skype Webcam" driver, lige downloadet fra Creative Download Driver. Men inde under enhedshåndtering står den stadig med gul udråbstegn. Jeg har så prøvet at fjerne driverne igen og slette "Webcam" under enhedshåndtering. og genstartet og mens den popper om med ny hardwere har jeg bare instaleret driverne via Creative Instant Skype Webcam.exe filen. men lige meget hjælper det. jeg har prøvet at flytte den til en anden USB og instaleret det hele om igen. men ak nej. det virker heller ikke.
Når xp selv vil søge efter en driver, finde den intet. og jeg kan jo ikke henvise til en .exe fil. den vil have en anden type fil inde under "guiden til install af hardwere"
Er der nogle hint?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-07 02:55

Er du helt 100% sikker på at du har hentet den rigtige driver ? Hvad hedder kameraet ? Jeg kan ikke finde en med det navn du skriver, er det den her: http://uk.europe.creative.com/support/downloads/download.asp?MainCategory=218&nRegionFK=&nCountryFK=&nLanguageFK=&sOSName=Windows+XP®ion=3&Product_Name=WebCam+Instant+Skype+Edition&Product_ID=14457&modelnumber=&driverlang=1030&OS=10&select=0&x=28&y=9 når jeg installerer driver til diverse, annulerer jeg guiderne og dobbelt klikker på exe filen i den nye hentede driver

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 15-12-07 02:58

Ja det er den driver du linker til, det er den og der er ingen tvivl om at der er driver til min. for det er kun den der bliver kaldt WebCam Instant Skype Edition og det står også på min pakke!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-07 03:06

Inden du opgiver, så prøv at fjerne driveren endnu en gang, hvis den er i Tilføj og fjerne programmer så gør det der først, så i Enhedshåndtering og fjerne, genstart computeren og kør en regcleaner, som for eksempel denne gratis: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html hent og installer regcleaneren, lad den scanne og fjern det den finder som Safe to delete, markeret med grønt skjold, klik på View details og i det nye vindue klik på Delete oppe på øverste bjælke, der efter kan du prøve at installere driveren igen

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 15-12-07 03:48

Prøv alt det forgående, men næste gang, så vent med at koble webcam'et til EFTER windows er startet op - så burde windows selv finde det.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 16-12-07 23:04

Nu har jeg fjernet alt med uninstall og derefter reg. og derefter fra enhedshåndtering. pillet usb stikket ud og genstartet computeren uden camera. instaleret driverne og genstartet og derefter sat usb stikket til webcam ind i usb stikket. men det eneste der sker er at windows xp´s guide til instalereing af hardwere endnu en gang popper op. Er der ingen der kender problemet. jeg har instaleret 1000 vis af hardwere før, uden problemer. så jeg fatter ikke den her fejler så meget!

Er der stadig nogle der har mod på at hjælpe mig?

Med Venlig Hilsen

Arne J

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 16-12-07 23:19

Javist har vi modet, men om vi har evnerne ? Har du, efter at have installeret driver, forsøgt at opdatere driveren fra Enhedshåndtering ? Husk at give guiden lov til at søge på internettet, lyder helt utrolig at der er så megen bøvl med en s#### webkamera, jeg er tilbøjelig til at tro, at det er en forkert driver

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 18-12-07 00:02

Ja de skulle man tro. men driveren og webcam virkede under sidste windows xp instalation. så det er også derfor jeg bare fatter nada lige nu. men jeg afventer nu svar fra creative. 1000 tak for alt hjælp indtil nu!

mvh

Arne J

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 18-12-07 00:04

windows finder heller ikke driver online :(

Kommentar
Fra : lassekt

Dato : 20-12-07 16:34

det kan være en fejl med webcam jo ?

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 24-12-07 03:56

Tak for svaret o.v.n.. Har dog stadig ikke fundet løsningen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-07 11:16

Selv tak, har du heller ikke hørt fra Creative ? Det må kunne lade sig gøre