/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
GOD TRÅDLØS ROUTER???
Fra : solling
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 11-12-07 12:49

Hej jeg skal investere i en trådløs router og vil i den forbindelse høre om der er noget jeg skal være opmærksom på? jeg har tænkt mig at købe en på den blå avis eller gul og gratis da der er miliarder af dem til salg, men er de alle lige gode ?

Kommentar
Fra : solling

Dato : 11-12-07 12:52
Kommentar
Fra : solling

Dato : 11-12-07 12:54
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-07 13:23

Hvorfor købe brugt, når du kan købe nyt billigere??
http://ph-computer.dk//index.php?cPath=75&osCsid=ff9ae70cdaa5da1800bb966916126b60

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-07 13:38

Ja hvorfor se på brugt når en ny ikke koster mere end nogle få 100 kr , jeg har valgt D Link den er meget nemt at sætte op, modeller som kan have interesse til privat brug, koster omkring 300-500 kr.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-12-07 13:49

Linksys WRT54GL

Den fungerer bare!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-07 14:31

Har også en Linksys WRT54G som bare funger, men skulle jeg række over længere afstande, så kan den nye n standard række 4 gange længere og med langt størrer hastighed.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-07 20:50

D-Link, Linksys og TopCom er blandt de stabile routere på markedet, men der findes også andre, som kan være med.
Jeg har selv kørt med en TopCom WBR654 i ca. 5½ år, uden at det har givet anledning til problemer.
Tidligere havde jeg en D-Link, som er sat på pension, (den havde ikke trådløs mulighed) så den står ved reserverne.

Som o.v.n. skriver, så koster en ny ikke det helt store. De brugte på markedet, bliver solgt af en eller anden grund???

N standarden er nok værd at se efter, da den har flere systemer og to forskellige frekvenser. Efterhånden er de gamle standarder B og G, snart så belastet af alt muligt issenkram, der boltre sig på 2,4 GHz, så der vil sikkert være en højere stabillitet på 5 GHz'en (endnu).
Problemet er bare det, at jo højere frekvens, jo mere signaleffekt skal der til at opnå den samme rækkevidde. Det er en naturlov, og den kan man ikke rigtigt komme uden om. Men inden for hjemmets fire vægge, skulle den kunne række.
Husk blot at diverse netkort skulle kunne følge med i frekvenserne.