/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Wacom Bamboo
Fra : Nick10
Vist : 752 gange
30 point
Dato : 09-12-07 21:26

Nogle der har erfaringer med Warcom Bamboo?
Virker den som en PDA?

Nick10

Accepteret svar
Fra : michaelsp

Modtaget 40 point
Dato : 09-12-07 22:12

Hej Nick10
Jeg har ikke erfaringer med den, men det er kun en skriveplade. Wacom er kendt for at producere gode skriveplader, og deres Bamboo-serie er deres billigmodel - hvilket er helt fint, for så kan alle være med.
En tegneplade virker som en ekstra mus, så du kan styre cursoren med en pen, men hvis du forventer tegnkendelse, så tror jeg, du bliver skuffet. Det kræver ekstra software, men det kan selvfølgelig godt være, at Wacom leverer sådan noget med i pakken. Det ved jeg ikke. Der er ihvertfald ikke PDA-funktionalitet som kalender og adressebog i selve pladen.
Uanset dette, så kunne jeg sagtens finde på at købe en, for det er da fedt bare at kunne tegne direkte i et tegneprogram, og ungerne ville da også synes, det er alle tiders. Man skal bare lige vende sig til, at pladen repræsenterer din skærm, så en større tegneplade er meget nemmere, men til tider også lidt ubekvem rent fysisk. Når man bruger musen løfter man ofte musen (uden at cursoren bevæger sig) til en mere bekvem fysisk placering. Det kan man ikke med en tegneplade.
Venlig hilsen
MichaelSP

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 10-12-07 19:15

Tak for svaret michaelsp.