/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilket game tastatur
Fra : blank
Vist : 2806 gange
100 point
Dato : 08-12-07 20:57

Hej med jer

Jeg har valget mellem:

Logitech G15
SAITEK Eclipse II 3xLED backlight

Skal bruges til at spille CS/CSS

Findes nogle af ovenstående med dansk tastatur er dette ønskeligt.

Jeg har læst lidt på nettet omkring test af disse, men vil hellere høre fra jer, der har prøvet een at disse tastaturer. Kom med jeres erfaringer.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-12-07 22:28

G15 Dansk layuut :
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386158
Jeg kender ikke det andet og jeg spiller ikke.
De programmerbare taster kan jo bruges til meget andet end at spil.
Jeg er meget glad for mine G11/G15 tastaturer.
Tasterne kan dog være svære at aflæse i dagslys
og så kan tastaturene ikke tåle den mindste smule kaffe, mælk, Cola eller Whisky.
Jeg skal til at købe mit fjerde
Men disse ulemper opvejes rigeligt af funktionerne på tastaturene.
Og jeg kunne jo bare gå over til tørmælk.
Gambrinus

Kommentar
Fra : janik

Dato : 08-12-07 22:39
Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-12-07 16:34

Jeg har selv et G11 og det virker rigtig fint for mig. er jeg meget glad for... der er bare en ting der er lidt irriterende engang imellem og det er at det er så stort det fylder en del men nu er mit computerbord så heller ikke det største så har nok også noget med det at gøre... men G11 er et godt bud ;)

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 09-12-07 21:40

g15 tastatur er det jeg har... Det er rigtig nice at skrive på, og er ret fedt med displayet der er på det. G15 tasterne er umiddelbart ikke noget jeg bruger til noget særligt, men det er rent lir for min side

Det er et perfekt gamer tastatur synes jeg da der er taget højde for at man kan slå windows knappen til og fra som det passer en, displayet kan programmeres til at vise informationer fra de fleste af dine spil og er ret nice at der er lys i tastaturet på 3 forskellige niveauer... Derudover er medieknapperne også gode da de sidder et godt neutralt sted synes jeg

Hvad der så er et minus ved dette, er at det er bredt som helvede men jeg har dog lært at leve med at man skal have en større taske til når jeg skal afsted til LAN

Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 21:55

Er der slet ingen der har erfaringer med SAITEK Eclipse II 3xLED backlight ?

Måske jeg skal satse på G15, men der er bare ikke dansk tastatur og det er jo lidt ærgeligt...

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 09-12-07 22:03

jo der er... det udkom sidst i november, sidste år

Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 22:08

Citat
jo der er... det udkom sidst i november, sidste år
okay, så dropper vi bare det og så må jeg satse på G15.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 22:29

Har også G15 på dansk,der er lige udkommet en ny G15 version.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 22:31
Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 22:33

Det er dansk layout men ÆØÅ er ikke på tastaturet, så vidt jeg er orienteret....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 22:36

jo der er

DK Layout >det betyder der er ÅÆØ

Se selv>ÅÆØ<det virker

Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 22:41

men når du ser på tastaturet visuelt, ser man ikke ÆØÅ. Ikke på de fotos jeg har kunnet opstøve. Det kan godt være at det kan skrive ÆØÅ pga. den danske opsætning, men den fysiske tast mangler (hvis I forstår).

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 22:45

dansk(latin tilføjet ÅÆØ) og engelsk(latin) alfabet er det samme på nær ÅÆØ

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 22:50

http://manse9933.dk/un_sider/service_sider/translation.htm

Jeg sidder og ser på ÅÆØ tasterne lige nu,tite buuuee
Billederne behøver ikke altid at passe,der var en lang periode hvor man ikke kunne få det med dansk Layout
og så kan det være de ikke gider at skifte foto'et da det udkom med DK Layout.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 22:56

nårh sådan. Jamen så er der ingen skrubler ved at anskaffe G15. Var lidt skeptisk når man ikke visuelt kunne se ÆØÅ på tastaturet (de sidder vel som normalt - altså efter L kommer æø og efter p kommer å).

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-07 23:00

Jep>
DK Layout

Godkendelse af svar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 23:04

TAK Manse. Jeg er måske lidt tungnem, men jeg skal bare være sikker på at det er det rigtige jeg får og at vi taler "samme sprog"

Nu ved jeg da hvad Layout betyder Tak for din tålmodighed.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 23:12

Jeg skulle ikke have haft poæng,mine indlæg var/er kun en note til hvad de andre har skrevet.
Smider dem lige videre

Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 23:42

Det må du helt selv om, men det var da dig, der kom med det afgørende, og hang i med at fortælle om DK layout - fordi jeg bare ikke fattede, hvad det betød.

Men overvejede da også imellem andre. Men man kan jo desværre ikke dele.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 23:46

Det er ikke noget at tænke på,ude af verden.
good gaming out there.
Rå Hygge

Manse9933

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 10-12-07 07:12

Citat
Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 09-12-07 22:03

--------------------------------------------------------------------------------
jo der er... det udkom sidst i november, sidste år

Kommentar
Fra : blank

Dato : 09-12-07 22:08

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
jo der er... det udkom sidst i november, sidste år

okay, så dropper vi bare det og så må jeg satse på G15.

tjah, jeg troede egentlig du havde besluttet dig allerede der...