/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vil gerne have XP på VISTA Com
Fra : W3rzax
Vist : 1008 gange
100 point
Dato : 07-12-07 19:44

Jeg vil gerne installere XP på min nyindkøbte comp. Der er Vista på i forvejen... Jeg vil beholde Vista men vil gerne have xp på. Det kan jeg ikk se nogen forhindringer i, ud over den går i blå skærm og melder fejl:

Teknisk oplysninger: *** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

HVad gør jeg forkert?
Rediger/Slet Besked

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-12-07 01:27

Du skal bruge Vistas mulighed for at installere et VIRTUELT system (ikke multiboot, det giver vist for mange problemer)
Jeg har endnu ikke installeret Vista, men, når jeg en gang gør det, vil jeg helt sikkert benytte mig af muligheden så jeg kan have gamle XP-ting kørende (som ikke virker under Vista) ved at skifte mellem OS
leob

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-12-07 02:27

Du kan godt installere windows xp cd. Hvis du bruger ikke cd så din computer selv installere vista fordi vista er på din HD.
Held og lykke men jeg selv har vista og har ingen problem med den
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-12-07 02:28

Du skal have en orignal windows xp cd.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-12-07 09:49

Hvilket bundkort har du ??

Den XP installation, hvor ligger den. Har du monteret ekstra Harddisk, var der 2 eller installerer du bare på en anden partion ???

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-12-07 13:19

Jeg vil gerne fortstte mit svar fra i nat:
Du har to muligheder for at have XP og Vista på samme maskine:
Multiboot hvor du under opstarten af PCen vælger hvilket styresystem du ønsker at bruge.
Det kræver, at det ældste styresystem skal være installeret først (i dit tilfælde skal du så afinstallere Vista, installere XP og sluttelig installere Vista igen).
De to styresystem skal være på hver sin partion.
Hver gang du skifter styresystem slettes dine systemgendannelsesoplysninger.
Virtuel hvor du under din eksisterende Vista laver et yderligere styresystem (kan være f.eks. XP eller Win 95).
Det kræver at du først installerer VMWare (www.vmware.com) og igen her skal du bruge en anden partion til hvert yderligere system.
Jeg vil mene, at du under Vistas hjælpefunktion kan finde mere herom ved f.eks at søge på¨"virtuel XP under Vista" men da jeg ikke selv har Vista, kan jeg ikke give dig de eksakte oplysninger.
Disse oplysninger er taget fra "Windows Vista - Inside out" som er idgivet af de, som har skrevet Vista hos Microsoft.
leob

Kommentar
Fra : bog

Dato : 08-12-07 20:15

Citat
Jeg vil gerne fortstte mit svar fra i nat:
Du har to muligheder for at have XP og Vista på samme maskine:
Multiboot hvor du under opstarten af PCen vælger hvilket styresystem du ønsker at bruge.
Det kræver, at det ældste styresystem skal være installeret først (i dit tilfælde skal du så afinstallere Vista, installere XP og sluttelig installere Vista igen).
De to styresystem skal være på hver sin partion.
Hver gang du skifter styresystem slettes dine systemgendannelsesoplysninger.

Men når man har installeret XP, så vil man fra xpes dual boot kunne starte vista op.
Det vel sige at den booter på xp partitionen

Måske skal der en Raperation af vista til

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg vil gerne installere XP på min nyindkøbte comp. Der er Vista på i forvejen... Jeg vil beholde Vista men vil gerne have xp på. Det kan jeg ikk se nogen forhindringer i, ud over den går i blå skærm og melder fejl:

Teknisk oplysninger: *** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

HVad gør jeg forkert?
Rediger/Slet Besked

Hvor er frejlen på xp installationen eller vista installtionen.
Er xp på en særskilt partiton eller disk?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 08-12-07 20:28

Jeg kan aldrig nå at installere XP... Du ved når den booter op på cden så skal man komme derind hvor man kan lave pationer men så langt kommmer den aldrig den melder den felj efter lidt tid... :S

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-12-07 09:25

Du kan ikke bare lægge en XP disc i og installere

Lav en ren partion
installer VMware
lav en virtuel XP installation under Vista på den nye partion
leob

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 09-12-07 12:05

Kan jeg ikk få gjort så man kan vølge vilken OS den går ind under, under opstart?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-12-07 12:26

kun hvis du vælger multiboot med de problemer der følger med
Citat
Multiboot hvor du under opstarten af PCen vælger hvilket styresystem du ønsker at bruge.
Det kræver, at det ældste styresystem skal være installeret først (i dit tilfælde skal du så afinstallere Vista, installere XP og sluttelig installere Vista igen).
De to styresystem skal være på hver sin partion.
Hver gang du skifter styresystem slettes dine systemgendannelsesoplysninger.

leob

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 09-12-07 12:44

Der sker den samme fejl. Når jeg har slettet Vista... Og prøver at installere xp som jeg plejer... :S

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-12-07 15:32

Hvad er det for en XP disc du har?
Er det en original? Og har du lov til at installere den på en anden, nyere PC (OEM--leverede disce har vist ikke den mulighed?)
Og hvad er det for en ny PC du har?
Hvis det er en bærbar med forudstalleret Vista med tilhørende recovery-disc istedet for en "rigtig" Vista-inst.disc kan der nok også af den grund opstå problemer (tror jeg nok)
leob

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 09-12-07 18:14

Det er en ægte windows...
Det er den stationære computer der var i Aldi her i sidste eller sidste uge igen...
Men syntes da bar det er underligt man ikke kan få lov at boote ens windows Xp til ende så man kan komme ind og få lavet en partision, og få lov til at installere XP...

Kommentar
Fra : leob

Dato : 10-12-07 01:25

Citat
Det er en ægte windows...

.. hvad det så end er.
Som jeg skrev, så er der visse installationsdiske, som ikke kan bruges andet end den oprindelige maskine.
Ring evt. til iMcrosoft for at få lov (husk at sige, at det er til udskiftning, så de ikke tror, du bare vil køre på to maskiner)
leob

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 01:35

Citat
Vad gør jeg forkert?
Rediger/Slet Besked

JA___

Kommentar
Fra : sym

Dato : 10-12-07 22:15

jeg tror at fejlen ligger der at der i en sådan maskine allerforest ligger en lille partion med din windows vista og det kan din windows xp ikke finde ud af og går i sort. Har selv prøvet det!!!
Du skal have harddisken formateret fuldstændig!!! MEN MEN har du huske at få lavet din recovery cd !!!!!!!!! for ellers er Vista jo væk.

Når du starter med xp cd-en kører den så så langt at den viser dig hvilke partioner der er på harddisken(e). Hvis den gør skal du slette dem alle !! derefter oprette mindst 2 nye en til xp og en til Vista

Hvis ikke den kører så langt er du nødt til at boote på en anden måde så du kan komme til at slette partionerne (formatere)

Kommentar
Fra : leob

Dato : 11-12-07 10:44

Jeg tror, sym er inde på det samme, som jeg nogle gange har antydet
Nu kender jeg ikke i detaljer din maskine, mem hvis den er leveret med Vista indbygget og med en recovery disc har du samme problem, som de fleste, der har købt en bærbar.
Så ligger din Vista på en lille D?-partition
Hvordan mar du i det hele taget slettet din Vista?
Og har du så ved samme lejlighed også slettet alle de andre programmer, drivere og dll m.v.? Så har du da noget at gå i gang med !!!!
JKeg tror, du er kommet så lang ud, at du bliver nødt til at reformatere hele disken med alle partioner
Så kan du nok lægge XP ind den videre, men hvad med driverne?
Hvis du har en recovery disc har den nok driverne, men vil nok slette alt og geninstallere som maskinen så ud som da du købte den (det er ikke det værste, hvis du virkelig er kommet så lang ud)
leob

Annuller spørgsmålet
Fra : W3rzax

Dato : 15-01-08 13:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål