/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Antenne til TV2 og DR1 - SAGA
Fra : foxterrier
Vist : 973 gange
50 point
Dato : 04-12-07 16:36

Antenne til TV2 og DR1 er det en saga blot

Vi købte for ca. 3 år siden DIGIALITY VC-CI 204 resiver . samt en parabol med 4 satalit hoveder , og fik samtidig canal digital, vi har lige opsagt vores aftale med canal digital.
Vi ønsker kun at se danske TV programmer, men vil gerne kunne se disse uden vi skal betale kortafgifter mm.( vi betaler ca. 2500 kr. årligt licens i forvejen).

Jeg er arrig over at man ikke kan se TV , uden en masse ekstra omkostninger.

Bliver det muligt, at se TV i fremtiden uden at skulle betale kortafgifter ?

Hvad skal der evt. købes for at vi kan se de alm. Danske programmer

Vi bor på landet ( altså ikke mulighed for profiber mv.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-12-07 16:39

Kun med digital TV via normal antenne, der skal du bruge en DVB-T boks

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-12-07 16:41

Som denne eller lignende: http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=79&products_id=418&osCsid=b7fc45a4edf5cb2e4ff0223272de772d

Du kan med den se DR1/DR2 samt TV2 og andre udenlandske afhængig af, hvor i landet, du bor.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-12-07 16:45

Se mit spørgsmål her :
http://www.kandu.dk/Spg105275.aspx
Gmbrinus

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 04-12-07 17:02

Kan i uddybe det lidt mere

Vi er ikke gode til det udenlanske teknikse sprog.............

Så vær venlig at fortælle direkte hvad vi skal have fat i , vi har ikke en gammeldags antenne mere, kun vores parabol.

kom gerne med ideer hvad vi skal anskaffe af antenne mv., og ca. pris hvad det vil koster
Vi er ældre folk, så hjælpen er kærkommen.
TAK

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-12-07 17:07

Sådan en antenne er super: http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=79&products_id=425&osCsid=b7fc45a4edf5cb2e4ff0223272de772d

Sammen med ovenstående modtager er det komplet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-07 18:06

Den billige måde

En diital tvbox fra netto : 199 kr
To strikkepinde hvis man bor bekvemt i forhold til senderen.

Et scart kabel.
Besøg af en bekendt, som kan læse brugsanvisningen inden ad og sætte det sammen.

Hvis man bor langt fra senderen skal der mere antenne til. Mmen næppe den dyre tagantenne med forstærker og gøgemøj.
Det digitale tv er ganske fordringsløst hvad antennekvalitet angår. Det er enten fremragende, eller det er der slet ikke . Bedre antenne giver ikke bedre billeder, som med det gamle system.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-07 18:08

Nb . Det er ikke sikker at Netto har flere diditalbokse. Men ellers se jer om og læs reklamer .
Det kaldes jordbaseret eller terristisk digitalt tv, og har ikke noget med satellitter art gøre.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-12-07 18:11

Transor->>Du er gået galt i byen, digital signal er bestemt ikke ligeglad med signalkvalitet. Jeg ved ikke, hvor du har din lærdom fra, men jeg er sikker på, at vi bestemt ikke har samme uddannelse.
Man får, hvad man betaler for.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-12-07 18:13

Hvem anden end du, har snakket om satelitter, der har hele tiden drejet sig om digital TV via normal antenne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-07 18:28

hej peet
Nævnte kun at det ikke er satellit for at de arme mennesker ikke igen skal falde i armene på en sælger af den slags.

Hvordan skulle signalkvaliteten kunne påvirke de digitalt kodede billeder ?

Jeg har eksperimenteret med lidt af hvert i den retning, og erfaret at det er et spørgsmål om konstant perfekte billeder eller noget som svigter totalt ( periodisk når det er på grænsen) .

Er du sælger ved ph -computer, siden du hele tiden anbefaler deres overflødigt dyre varer.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-07 20:03

Hvad du kalder overflødig dyre varer, er her i regionen et must, hvis du vil have en ordentlig kvalitet, man lader ikke ældre mennesker eksperimentere, når de ikke aner, hvad de har med, at gøre.

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 04-12-07 22:57

Tak for svaret peet49

Jeg vil undersøge din besvarelse yderligere, og vi håber det er en hjælp i vores situation

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 04-12-07 23:09

til peet49

jeg har set lidt på Strong SRT ANT15 DVB-T udendørs antenne,

kan denne monteres ved vores parabol, og kan vi anvende samme kabel som vi har nu ?
skal man have 2 kabler, hvis man ønsker at se de gratis tyske programmer over sin parabol,

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-12-07 08:35

Antennen kan monteres på væg eller mast (rør) som også skålen til satellit er monteret på, du kan ikke bruge samme kabel. Afhængig af hvor i landet, du bor, kan du også tage nogle tyske programmer, der kommer mange flere kanaler, efterhånden som det analoge TV bliver lukket ned.