/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Skærm - 2 vandrette linier...
Fra : Sodan
Vist : 593 gange
120 point
Dato : 11-02-03 11:20

Har lige købt en SyncMaster 757NF - indtil jeg får den nye PC, så har jeg lige sat den til min gamle PC.
Der er så 2 mørke vandrette linier (af 1 pixels størrelse tror jeg) - den ene er på den nederste 3. del af skærmen og den anden på den øverste 3. del.
Da jeg har et skod-grafik kort i - tnt 32 mb, så kunne det måske være det? Eller er der en fejl på skærmen?
Får PC'en i løbet af en uge, men skærmen har jeg haft i snart en uge - og skal jeg bruge returretten så skal det jo ske snart... Der skulle dog være 3 års garanti på Samsung skærme, men altså...
Har ikke mulighed for at sætte et andet grafik-kort i.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-03 11:26

Ring til producenten/forhandleren og hør... Det kan være en fejl han kender. Selvom 32Mb tnt muligvis er skod, fungerer mit Geforce 2MX kort da fint med en 17" monitor uden hverken vandrette eller lodrette streger der ikke skal være der...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 11:26

Har du prøvet i fejlsikker tilstand

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 130 point
Dato : 11-02-03 11:27

Det er garanteret en trinitron skærm du har, de har nemlig 2 tynde striber over skærmen.

Du kan læse mere her:
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul7a5.htm

Der er intet galt med grafikkortet eller skærmen.

Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-03 12:25

Dr_Dydendak

Jeg går ud fra Sodan vil AFVISE dit svar, idet han skrev:

"Der er så 2 mørke vandrette linier (af 1 pixels størrelse tror jeg) - den ene er på den nederste 3. del af skærmen og den anden på den øverste 3. del."

Det lyder ikke helt som noget der SKAL være der -- og det tror jeg egentlig heller ikke Michael Karbo antyder sådan som jeg læser teksten...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 12:31

Jeg bruger osse trinitron skærm,men kan ikke se de tydelige linier,hvor gerne jeg end vil.SÅ hvor tydeliger er de på
den nye skærm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-03 16:29

Compaq p700 17" trinitron på ATI mach64 ct PCI kort- ingen mørke striber
Men når jeg kører med skærm nr2 MAG inovision er der en svag stribe som ruller ned over skærmen på begge skærme. Det er indstråling fra den anden skærm. Har du mon noget der kan genere skærmen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sodan

Dato : 11-02-03 19:24

Formulerede mig forkert - så mørke er de streger heller ikke. Jeg var bare ikke vant til at se disse på min gamle skærm som ikke var trinitron... Dydendak har helt ret - kiggede også lige efter på en af mine venners skærme (også en trinitron) - og der var det samme...

"Eneste "ulempe" ved Trinitron (ud over prisen) består i de to tynde striber, der løber på tværs af skærmen. Det er tråde, der holder et gitter, og de er synlige. Dem bemærker man nu ikke i det daglige arbejde, hvor man derimod vil glædes over et utroligt flot og skarpt skærmbillede."