/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvad skal jeg lave til middag?
Fra : Satellit
Vist : 1166 gange
100 point
Dato : 27-11-07 11:27

Vores komfur er gået i stykker derhjemme, så ovnen duer ikke, men gasblussene duer heldigvis.
Jeg kommer sent hjem fra arbejde, min mand kommer endnu senere, og jeg er blank for idéer idag.
Er der nogen der har et forslag til, hvad jeg kunne lave i aften, forholdsvis hurtigt, lækkert og uden brug af ovn?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 11:31

mørbradbøf med spinat og aspargeskartofler - eller en engelsk bøf med bløde stegte løg og "nye" kartofler (var lige hvad jeg havde lyst til selv

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-11-07 11:32

Det er altid godt at spise ude.
Især overraskelse på hverdag

Ej, hva med nogen frikadeller

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-11-07 11:35

Uhhh...jeg sidder her på min "pind" og er møgsulten, jeres forslag får min mave til at knurre endnu mere Godt det snart er frokosttid!

Mørbrad er en anelse dyrt her sidst på måneden, og det er "ud at spise også". Vi var ude og spise i lørdags med nogle gode venner, så det må gerne også være lidt billigt. Vi er dog ikke ude i Vandgrød eller spejlæg el.l.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-07 11:39

så hakkebøf med bløde stegte løg og gode kartofler da Ihh har sådan en lyst til god gammeldaws dansk mad for tiden.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-11-07 11:40

Pasta med kødsause

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-11-07 11:42

Ja, hakkebøf er et godt bud, det smager altid fantastisk. Med ribsgelé til og aspargeskartofler og en god sauce!
I går fik vi imidlertid også hakket oksekød som millionbøf med ris.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-11-07 11:43

Boller i karry

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-11-07 11:43

Psata med kødsauce er også godt, men vi fik ris med kødsauce i går, så det bliver lidt for meget kødsauce med kødsauce

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-11-07 11:44

Boller i karry...jeg laver verdens bedste boller i karry men....vi fik ris i går, så jeg synes ikke det skal være en ret med ris i dag.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-11-07 11:45

Citat
så hakkebøf med bløde stegte løg og gode kartofler da

Øj, det er længe siden jeg har fået det.
Nu bliver jeg for alvor sulten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 11:47

lever med bløde løg og kartofler

en god nakkekotellet er nok ikke det værste forresten

og så røg jeg lige ind i tanken: kartoffelmos og bankekød/gullash

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 11:48

eller stegt flæsk med persillesovs MUMS - det er i hvertfald noget jeg meget sjældent får

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 11:51

<--------------------------------- den vej efter den frokost jeg glemte at spise - det bliver dog nok noget hurtigt og fladt

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 27-11-07 12:04

En hel rødspætte - let paneret og stegt flot gylden - med pillede asparges kartofler og persillesovs.

Ammitz

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-11-07 12:18

Krebinetter

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-11-07 12:55

Hmmm...jeg hælder mest til hakkebøf med bløde løg eller gullasch med kartoffelmos. Smager skønt med hakket persille til og fintrevet citronskal
Vi mangler en smiley der kan slikke sig om munden!

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 27-11-07 12:58

Hvad med en lækker gang wokmad med kylling og masser af grønsager i og så en gang nudler til. Det er da både nemt, hurtigt og billigt - og så er det ovenikøbet supersundt! Hvis der skal være lidt sovs til kan du jo putte en dåse kokosmælk og lidt grøn karrypasta i - MUMS!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-11-07 13:41

En lille nem, men usund er - wienerpølse m. varm kartoffelsalat, en dejlig gammel ret.

Kommentar
Fra : Nina9550

Dato : 27-11-07 13:51

Suppe... En god gammeldags omgang bollesuppe. Uhm der er ikke noget bedre efter en lang dag...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-11-07 14:02

Hwa´med bare at nøjes med et stykke smørrebrød?Det er både hurtigt,nemt,og billigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-07 14:08

Skipperlabskovs..................med rugbrød og et par pils.
(fås i færdige ruller som selv jeg kan finde ud af at varme op)
Eyvind.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 27-11-07 14:11

risengrød

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-11-07 14:20

Hold da helt op, der er sørme mange sultne maver her på Kandu

KathrineE, wokmad er absolut en mulighed, det er længe siden jeg har lavet det. Har dog lige for et par dage siden lavet en svingende omgang kyllingethaisuppe med citronblade, koriander, citrongræs, stærk karrypasta + kokosmælk og hele baduljen, så det skal ikke være i dén boldgade.

Pølseretten er jeg ikke så lun på

Bollesuppe, nej...for vi har fået dejlig suppe til frokost her på mit arbejde, og jeg gider ikke spise suppe 2 gange på 1 dag.

Smørrebrød......nej dior, det får vi altså ikke for mit mad- og mavesystem bliver grædefærdig af skuffelse, hvis ikke jeg får varm mad om aftenen, når det er mørkt og koldt. Jeg VIL have ordentlig varm mad HVER dag.

Labskovs er for mig at sidestille med stegt lever: Begge dele er afskyeligt - ihvertfald i MIN mund

Risengrød elsker jeg, men min mand afskyr det.

Hakkedrengen eller gullasch er nok stadigvæk øverst på listen, men kom endelig med flere gode idéer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-07 14:36

Hvis alle lige vil være så rare skrive hvornår de laver hvad.................så vil jeg uden tvivl kigge forbi og prøvesmage de store dejlige portioner.

Tilbagemelding vil komme her i tråden hvis den ikke er lukket i mellemtiden.
(spisesmiley)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-11-07 14:41

Citat
Smørrebrød......nej dior, det får vi altså ikke for mit mad- og mavesystem bliver grædefærdig af skuffelse, hvis ikke jeg får varm mad om aftenen, når det er mørkt og koldt. Jeg VIL have ordentlig varm mad HVER dag.
Nej,det går så ikke..
Men du kunne så i stedet lave brændende kærlighed

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-11-07 14:46

Spaghetti med bacon og champignon.

Steg 100 g. fine,små tern af bacon i 1 spsk. olie,til det er gyldent.Hæld lidt af stegefedtet fra,og tilsæt 200 g. skiver af champignon.Steg dem møre med baconen.
Kog 200 g. tynde spaghetti i letsaltet vand,som angivet på pakken.
Lad spaghettien dryppe af i et dørslag.
Fordel på 2 store tallerkener.
Kom bacon-og champignonblandingen over.
Servér med friskrevet parmesanost.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 14:50

Citat
Vi mangler en smiley der kan slikke sig om munden!
..ER faktisk lavet men kom aldrig med

2hakkebøf med bløde løg osv

arghhhh har lyst til en ægte gammeldaws hvidtøl - kb´s ... nok bedst alene eller til risengrøden

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-11-07 14:55

Citat
Vi mangler en smiley der kan slikke sig om munden!
Kan denne ikke bruges i stedet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 14:56

haha dior - ligner en alternativ måde at spise sodavands is på

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-11-07 15:02

Miritdk..Ja det kan den også bruges tilSelv om det er for koldt at spise is nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 15:04

dior du behøver da ikke være udenfor for at konsumere en is

rettelse 2 hakkebøf osv - dessert is til tv

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-11-07 15:13

Citat
dior du behøver da ikke være udenfor for at konsumere en is

rettelse 2 hakkebøf osv - dessert is til tv
Næh,,det behøver jeg godt nok ikke,men vil hellere have lidt varmtUhm,hakkedrenge lyder ellers også godt
Må løbe for nu,en veninde har lige inviteret på et glas køligt hvidvin
Hmm Mirit..Kan denne så ikke bruges i stedet?(Slikke sig om munden)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 15:15

iflg e.c er = tyggesmiley

hvor mange hakkebøffer kan man få ned med ---> ?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-11-07 15:43

Er snart på vej hjem, skal nok give points i morgen og fortælle, hvad menuen stod på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 16:07

luk øjnene på vej hjem så du ikke falder for at købe noget i en eller anden grill whatever biks

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-07 17:20

Hos mig står den på nogle grønne og rødorange der svitser på panden og som skal gøre selskab med nogen hvide fisk sammen med kartofler.........ingen sovs.

Længe leve alt det sunde og fedtfattige.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 27-11-07 18:18

Chili con carne med græksstegte kartofler (stegt med timian)
Pømske

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-11-07 19:07

Arj, hvor der det dog dumt, at åbne sådan en tråd, når man er på flydende kost, der består udelukkende af klare væsker...

*RUMLE*

Vaxen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-11-07 19:20

Spænt på hvad du har valgt

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 28-11-07 07:43

En omelet kan man altid lave med fyld man har ved hånden, eller hurtig og billige ting......fx ost og grøn/rød peber, strimler af pålægsskinkie, krydderi osv.....

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 28-11-07 08:43

Det endte med hakkebøf m. bløde løg, rødvinssauce, kartofler, fine dampede ærter og en god salat. Mums!
I aften laver min mand mad, så i dag kan jeg bare vente spændt på, hvad HAN finder på

Miritdk, - du får points, men nu vil jeg lige lade andre nysgerrige sjæle læse tråden, inden jeg lukker den

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 28-11-07 09:12

En skalddyrs suppe.... kræver en pose skalddyrs mix, lidt tomat pure, en fløde, lidt estragon..... kan ikke huske den præcise opskrift, men du kan sikkert finde den på www. maduniverset.dk , www.madverden.dk , eller www.opskrifter.dk
Det er altså kræs for kendere!! Og så lige inden om bageren efter et lækkert stykke brød!... uuhhmmm og husk lige den gode hvidvin!!!

Den tager ca. en halv time og lave

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-07 10:53

hakkebøf er ved at være en overset nydelse - god sammensætning forresten
Citat
I aften laver min mand mad, så i dag kan jeg bare vente spændt på, hvad HAN finder på
.. bare send ham herind for forslag

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 28-11-07 13:02

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-07 13:28

velbekomme <----- der får en helt anden betydning her end normalt