/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Drømmekagen fra Brovst.
Fra : dior
Vist : 602 gange
20 point
Dato : 26-11-07 18:42

Hejsa.
Opskriften på Drømmekagen fra Brovst har jeg.
Men når man blander kakao i kokosmassen,hvor meget kakao er det så lige man skal bruge?Jeg véd godt det ikke er nødvendigt at putte det i,men det smager nu godt
Hej fra dior.

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 30 point
Dato : 26-11-07 19:31

4 æg
350 g sukker
225 g mel
1 tsk vanillesukker
3 tsk bagepulver
3 spsk kakao
1 1/2 dl mælk
225 g plantemargarine

Glasur:
100 g plantemargarine
3 spsk kold kaffe
50 g kokosmel
185 g flormelis
3 spsk kakao

Sådan plejer jeg at gøre, men der er 117 måder så prøv dig frem

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 26-11-07 19:32

Hmm...altså der er kakao i den her opskrift: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_boern.php?id=7225

Mvh Thorendal

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 26-11-07 19:41

Tak for svaret ziggy99.Tusind tak skal du have.Jeg tror også det var 3 spiseskefulde jeg brugte for nogle år siden da jeg bagte den
Havde bare lige glemt det.
Hilsen og tak fra dior.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-07 21:11

Vi har bagt den kage så ofte, at den nu har fået navneforandring til:

Marerittet fra Brovst

Men det kunne da være vi skulle prøve den igen, denne gang med cacao i, for det har vi aldig prøvet

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-11-07 21:39

Hej Nordsted1.
Det syntes jeg i skal gøre.I vil bestemt nyde den
Det er guf kan du tro