/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
SL-75KAV problemer
Fra : jlj50
Vist : 524 gange
20 point
Dato : 10-02-03 14:13

Har skiftet en defekt HDD og monteret en Maxtor DiamondMAx Plus 8 30GB, da gl. HDD fik defekt prøvede vi en del og det har betydet at jeg skal have ny bios monteret på mit BK. af typen SL-75KAV ( har downloadet Soltec latest BOIS version samt awdflash), Når jeg forsøger at inst. BIOs sker der ikke noget, den skriver fortsæt tryk F1 elle Del tl bios når jeg trykker F1 kommer der en meddelse som hedder mangler NTLDR hvad er det? og hvordan får jeg BIOS installeret igen?
MVH
ljl50

Accepteret svar
Fra : hardy

Modtaget 30 point
Dato : 10-02-03 14:17

hej jlj50.
Har du lagt bios opdaten og awdflash på en boot disk og startet op på den ?.

mvh Hardy.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 14:18

du kan læse om ntildr,der henter driver ind til win2000
http://www.ntsupport.dk/0400/0409.html
men prøv at starte op på en start disk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-02-03 14:23

hvis du kan starte op i genoprettelse konsul og skrive fixboot kan det osse rette der.
eller skal du kopier den her ntildr til det drev boot.ini ligger på.
Start computeren ved hjælp af cd-rom- eller startdiskene til Windows 2000.
Tryk på F10, når skærmbilledet "Velkommen til Installation" vises.
Vælg den relevante installation i Genoprettelseskonsol, og log på med din administratoradgangskode.
Skriv map, og tryk på ENTER.
så skriver du bare : fixboot

Godkendelse af svar
Fra : jlj50

Dato : 10-02-03 19:59

Tak for svaret hardy.
men jeg har prøvet at starte med disketten i med setup bios i og intet sker ud over at den starter som normal, men så kommer der til at stå NTLDR mangler tryk ctrl+alt+del for at genstarte maskinen og det er også prøvet og der sker det samme igen
MVH leif

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 11-02-03 04:06

Hej Leif.
her er en beskrivelse på en mulig løsning , håber det kan hjælpe .

Issue:

NTLDR is Missing.

Additional Information:

From the Computer Hope Dictionary:

Short for NT loader, NTLDR is a program loaded from the hard drive boot sector that displays the Microsoft Windows NT startup menu and helps Microsoft Windows NT load.

Cause:

Systems hard disk drive has FAT32 file system.
Computer hard disk drive has INT-13 extensions with a system-ID type of 0C in the partition table
The heads value in the FAT32 BIOS Pattern Block (BPB) is inaccurate.
Solutions:

To resolve the error message "NTLDR is Missing" follow the below steps:

Boot the computer with a Windows 95 or Windows 98 Startup diskette or another bootable diskette with sys.com on it.
At the A:\> prompt type:

sys c: <press enter>

After pressing enter you should receive the prompt "System Transferred". Once the file system has been transferred reboot the computer without the diskette and attempt to reproduce the error.

MVH Hardy