/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB-pen virker ikke
Fra : BjornJ
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 22-11-07 23:39

Min kone har en gammel computer med Windows 98. En gang imellem skal jeg flytte noget fra hendes computer til min, b.la. når hun skal sende mail.
Jeg har en USB- pen den virker.
Nu har jeg købet en ny på 2 GB den kan jeg ikke få forbindelse til.
Er det fordi hun har Windows 98?

Bjørn

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-11-07 23:45

...det er da muligt det er årsagen.

Muligvis skal der installeres noget software på W98 maskinen for at den kan kende USB hukommelseskortet (memory stick)

Hvilken memory stick er der tale om?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 22-11-07 23:57

Måske fordi at det er en usb 2.0?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-07 23:58

En pen er til at skrive med. Hvad er det du har ?
Der findes jo så meget til usb. Jeg så engang en fyr stikke en trådløs modtager til fjernstyring i usb porten. Den kunne han heller ikke forstå, at han ikke kunne lagre filer på.

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 23-11-07 00:19

Til windows 95 og 98 kræves der en seperat driver.

Det er kun til win 2000, xp og Vista at et USB-stick findes automatisk.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-07 08:27

Win98 skal have en driver til pennen indstalleret, før den virker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-07 09:33

Og mine pendrive kører fint på USB1 i win 2000/XP

Denne pen "MicroMemory"
win 98se skal bruge en driver som hentes her www.eetnordic.com
Alle flashmemory skal bruge drivere til win 98se (som jeg har set)

Hvad hedder din pendrive.

Det er ikke sikkert win 98 (uden "se") kan klare en pendrive.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-11-07 10:05

Til berpox
Jeg forstår ikke spørgsmålet!
Til ekspress105
Den pen der virker står der, USB2.0 Flash Drive på.
Til trensor
Tilsyneladende forstår de andre, der svare, hvad jeg mener. Hvad kalder du sådan en dims man sætter i USB stikket når man skal flytte noget fra en computer til en anden.
Til jonassen
Jeg har haft på fornemmelsen at det er det der problemet, men kan ikke forstå hvorfor at den virker på den "gamle pen" og ikke på den nye. måske er det fordi den nye en pen er på 2GB
Til e.c.
Den nye pen hedder "SIGMA" og er købt i METRO.
Har du et link til en driver?

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-07 10:36

Jeg kan ikke finde nogen driver til den sigma - måske hedder den også noget andet.

Men når den anden pendriver virker - så kan denne Sigma måske også.
Dog kan det være at den "gamle" pendrive er sat op med driver.

Den pendrive er vel testet i win2000/XP

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-07 10:37
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-07 10:42

Jammen der er den jo peet49..........

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-11-07 10:45

Til e.c.

'Ja den nye pen virke på min computer som har Windows 2000xp.

Jeg vil prøve at de på peet49s link om jeg kan finde noget der.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-11-07 10:50

TIL pet49

Kan jeg lige få lidt mere hjælp, for jeg er lidt dum.
Hvor finder jeg den når jeg har benyttet linket.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 13-01-08 13:02

Tak for svaret peet49.

Selv om jeg ikke kan finde ud af at benytte dit link får du point, du kan jo ikke gøre for at jer er lidt dum.

Bjørn