/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Antenne i TV-tuner/TV kort
Fra : Bjafibsen
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 22-11-07 22:04

Hej Alle

Jeg over vejer at købe et TV kort til min bærbar (med vista).

Men kan ikke finde ud af, om man skal købe et kort der har muglighed for at sætte antenne stik i? Eller om de inbyggede antenner de skriver om er bedere? Og om de kan trække signal over alt i Danmark, bor i en mellem stor by mellem viborg og silkeborg (Kjellerup).

Og til sidt om det er bedst at købe et kort til kortporten eller usb?

MVH Bjarke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-07 22:49

Du kan være sikker på at en indbyggeg antenne ikke slår til ret mange steder i Danmark.
Husk at få en digital tuner, som kan med danske undetekster. De der er beregnet til kun det tyske marked , virker ikke med alle de systemer, som vi bruger.
Analog tuner er ut overalt senest om to år.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-11-07 23:20

Jeg har netop erhvervet mig sådan en her for 500 dask....:

http://www.kworld.com.tw/product_overview.aspx?P_ID=43

Lidt afhængig af placeringen kan den medfølgende antenne godt klare modtagelsen af digitalt TV

Det hjalp dog betragteligt at koble en lille billig antenneforstærker imellem.

Den kan modtage både digitalt og analogt tv.

Den kan vise danske undertekster og TTV .....

Kommentar
Fra : Bjafibsen

Dato : 24-11-07 11:21

Lige for at være helt sikker. så mener i altså godt jeg kan købe en med indbygget antenne, og ikke tænke på at få stik fra antennen oppe på taget her ned?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-07 09:25

Næ - ikke sådan - du KAN klare dig med den indbyggede antenne, men både signaler og sagens natur taget i betragtning, vil du MED garanti få et mere stabilt signal, hvis du kan få antennesignalet fra en antenne på hustaget.....

Kommentar
Fra : Bjafibsen

Dato : 26-11-07 09:31

Ja kunne nemlig ikke forstå at signalet var blevet så godt, men mange tak for svarene. Vil kigge efter et godt tv kort på baggrund af jeres råd :)

Godkendelse af svar
Fra : Bjafibsen

Dato : 26-11-07 09:31

Tak for svaret berpox.