/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundenavn søges
Fra : karenD
Vist : 4772 gange
50 point
Dato : 21-11-07 18:54

Hejsa.

Vi skal have ny hund . På lørdag skal vi ud og besøge ham, og vi vil gerne have et godt navn med derud. Vores søn på 8 år er enevældig beslutningstager til navnet og vil gerne have noget inspiration.

Hvalpen er en blågrå minipuddelhvalp. I forvejen har vi en gravhund ved navn Igor.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-11-07 18:55

Molly

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 21-11-07 19:00

vitor--oskar--chiko--kaj--chalig-miki--

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-07 19:01

Søulk
Sailor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-07 19:03

Den kan KUN hedde SILVER

Kommentar
Fra : Lindaha

Dato : 21-11-07 19:05

Min Hund hedder Thor.... Godt navn med tryk på, når man skal kald på ham. Ja og så matcher det også til Igor....

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 21-11-07 19:08

BUBBER - SNUBI - SKRÆK

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 21-11-07 19:10

Krølle

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-11-07 19:10

igor var vist en russisk zar, så hvis linien skal holdes kunne det jo være noget med et royalt islæt. en af mine bekendte kalder sin hund for "sir". han er selv gammel butler, så det falder ham ret naturligt at bruge det navn

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 21-11-07 19:16

Balou - Charlie - Gismo - Kenzo - Pepsi - Zimba - Pingo

Held og lykke med den nye hund

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-11-07 19:17

imo`rn

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-11-07 19:18

Fimse

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 21-11-07 19:19

hvis den er født i august....så August !

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-11-07 19:25

Ja, Kandufolket kan man altid regne med når det gælder navne-tråde

Han overvejer Silver og Snubi...

Nu skal knægten i seng, men kom bare med flere navne, så kigger vi på dem efter skoletid i morgen.

karenD og Victor

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-07 19:31

Hey Victor og tillykke med din nye hund

Jeg syntes din hund skal hedde Tempo

Sov godt

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 21-11-07 19:32

Jeg syntes at den skal hedde Nicki
Som den ene af mine Yorkier

IPM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-07 19:34

Eller måske Zar

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 21-11-07 19:38

Felix - Fister - Funny - Mickey - Toffie - Figo - Herkules - Spunk

Sov godt Victor

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 21-11-07 19:41

Hej.
Jeg synes han skal hedde Rogi ! - Hvis I ser på det, er det samme navn som Igor, bare sagt 'baglæns'.
Ellers vil jeg ønske jer held og lykke med jeres nye hvalp.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-11-07 19:51

Victor si'r go'nat..

imo`rn og Rogi har også fanget hans interesse... så han er også til de mere underfundige navne...

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-11-07 19:57

hejsa

ja nu er navnet silver jo forslået ellers ville jeg ha gjort det så her kommer et par andre

django gizmo, leiko, aske, samson, tyson, chico (som jo betyder lille dreng )

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-07 20:00

BLUE

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 21-11-07 20:01

BANDIT - BIMMER - TARZAN

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-07 20:01

- eller STRAWINSKY...

... tillykke med den...

Hils Blue fra mig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-11-07 20:08

Igor er jo et navn i Ringens Herre hvorfor ikke fortsætte der???

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-11-07 20:09

Der er mange navne

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 21-11-07 20:17

PASCAL - BIG NANO - RICCO - SANTOS - CHICO - NINO

Shadow - Breezer - Polle - Cajo - Zeezam - Nuggie

Kommentar
Fra : lally

Dato : 21-11-07 20:31

Idefix

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 21-11-07 21:25

Mit navnebud er Faust Held & lykke med det lille kræ.

the1best

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-11-07 21:28

VENT til I ser ham. Jeg vidste først hvad Silke skulle hedde, da jeg så hende første gang. SÅ var jeg ikke mere i tvivl.....

Rigtig god fornøjelse på lørdag.....

Hvornår kan I få ham hjem?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 22:02

Eller Hitler? Igor og Hitler lyder rigtigt godt.....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 22:03

Måske kunne man også kalde den Satan???

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-11-07 22:09

Citat
Hvornår kan I få ham hjem?

Birgitta, det er først den 19 december. Det er lang tid at vente for drengene, men for os "gamle" er det fint nok - det er 11 år siden vi sidst havde en hvalp i huset og der er mange ting man lige skal opdateres på.

Accepteret svar
Fra : mari7anne

Modtaget 50 point
Dato : 21-11-07 22:13

Fenris , Gollum, Luke, Shane, Charlie, Kingo, Fabian, Bobby, Bonzo, Jacko, Kenzo

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 22:19

Eller Kebab.... Eller Øjvind... Eller Kebab-Øjvind......

Kommentar
Fra : Hundebørnehaven

Dato : 21-11-07 22:20

Thor

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 21-11-07 22:25

Her kan hentes lidt inspiration:

http://www.netdyredoktor.dk/sw15904.asp

Jeg vil foreslå et tostavelses navn...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-11-07 22:27

Amerikanske undersøgelse har vist, at hunde nemmest opfatter navne med bogstavet ”A” Mange kenneler sætter ofte et bogstav foran navnet, for at kunne adskille de forskellige kuld, altså:
I – Tarsan eller E- Tarsan.

Det mest udbredte navn imellem hunde er dog nok stadig: Møgkøter.
Det er det navn jag høre mest på træningsbanen.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 21-11-07 22:35

snøffie-Ionian- Bertje-puppit-Teddy-Coda-snuttie-krømmel-Sjacco-Tomasina-Matuska-matjan
Tikus-Anjhing .til lykke med hunden.
pømske

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-11-07 22:45

Vi havde en hvid mellempuddel der hed Bjanca.
alimak

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-11-07 22:46

Held og lykke med den nye hund

Der er nænt rigtig mange gode navne,mit bud er Prins.
Kommer lige i tanke om et mere..Jeg kendte en hund engang der hed Quasta.Udtales Kasta.Den var bare så kær

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-07 22:50

CHILI

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 21-11-07 22:54

Flash77.. du er sgu for morsom..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-11-07 22:54

Citat
Indsæt din tekst her
=NÆVNT

Hej Nordsted 1

Det var et "stærkt" navn

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-11-07 22:57

Kan ikke finde ud af at skrive ordentligt i aften,så må vist hellere finde sengen

Her er lige et bud mere:
Smutti

Godnat og sov dejligt

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 22-11-07 00:41

Sakura-norli=Choko=pepita-Jesy Maskota-Scuba=Cascaja=penopi-Toby= Evita -Ramiro-Senna
pømske

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-11-07 06:59

Min hund hedder Sigurd.......Jeg har engang lært, at det er godt og bruge vokaler i et hundenavn og helst et navn på 2 stavelser.....Det er den ledetråd jeg har brugt. Si-gurd.... der er vokaler i begge stavelser...........og han kommer da når jeg kalder hans navn.......... for det meste

Tillykke med jeres nye hunni

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 22-11-07 07:40

Jeg havde engang en hund der DUSTY, et sødt navn også.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 22-11-07 09:14

Futte
Boris
Ivan
Kirill

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 22-11-07 10:46

Har selv en Mellem puddel, helt sort, hun fik navnet Fie. En dyrlæge fortalte mig, at navne med i, i er gode navne for det reagere mange hunde på. Men har også haft hunde med navne som Lummer, Max, Bella, Perle, Rogi, Balther, kimmi, vaks Der er mange navne at give en lille hund. Men håber i finder et godt navn til den og kæmpe stort tillykke med hundebassen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-11-07 11:03

hva´ med Ida - så har I både Igor (igår) og Ida (idag)

Go´fornøjelse

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-11-07 12:32

HelleBirgit........hvor er så Imorn...i morgen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-11-07 13:07

Nu ved jeg hvorfor nogle siger: IIIOSSE når de træner hund. Lige som hvorfor det hedder:
Dyyg-tig. Men der er stadig mange som siger; AAAAAAAAAH og møgkøter.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-11-07 13:55

[CITAT] HelleBirgit........hvor er så Imorn...i morgen

Jamen knh 15 - det er da navnet på familiens NÆSTE hund ik´

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-11-07 14:37

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-11-07 14:48

Hold op hvor er I go'e...

Følgende fandt nåde for drengens øjne:

Nino, Kingo, Snuttie, Smutti, Dusty, Futte og Kimmi

(For søren det bliver svært at vælge)

karenD og Victor

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-11-07 15:48

Sikke en jul, det bliver i år... Pas på med gran og guirlander... Måske skal I låne en kravlegård til at komme gennem julen med? (Ikke til hunden, men til træet... )

Jeg tror nok, at hvis jeg skulle have sådan et lille gråligt kræ i december måned, så ville jeg fantasere over noget som "Aske". Eller flippe ud og kalde ham "Julius" -som sanktbernhardshunden i julekalenderen for nogle år siden...
---Kan bedst lide Aske, --men hvalpen skal ses --OG røres ved-- før I beslutter jer... Det kan jo også være, at det er en Miwer... Den ER jo nok bette... --Ja, "Bette" ku den osse hedde...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-11-07 17:11

Juletræet - uha ja. Det er den slags ting man glemmer når de bliver store. Ligesom jeg havde glemt hvor koldt det er at stå udenfor hver time for at lære hvalpen at tisse - men det dæmrer såsmåt

Den gamle hund er også et "vinterbarn" vi hentede til jul. Og den største fejl jeg lavede med ham det år var at lade ham være alene indenfor nytårsaften kl tolv. Han har været bange for fyrværkeri lige siden...stakkels Igor. Dén fejl begår jeg ikke igen!

Men vi glæder os meget, både store og små.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-11-07 17:31

Nøj............................. man fyrer da ikk' fyrværkeri når man har hund................

En gravvapper er ellers temmelig nervefast.. --Men at gå fra en hvalp, nytårsaften....

Uuuha.. DET gør I vist ikke igen..

Tisseriet varer jo nok lidt længere end med en sommerhvalp... Mine sommerhvalpe har i hvert fald været utrolig tidligt renlige, når de selv har kunnet vælge at gå ud og tisse i haven.

Okay, du har prøvet det før, så du overlever nok... Og dejligt er det jo... HUSK NU!!! At tage en masse billeder!! Allerede på lørdag! DET er sjovt at have. Og de bliver så hurtigt voksne, de små kræ..

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-11-07 20:12

Citat
HUSK NU!!! At tage en masse billeder!! Allerede på lørdag!

Uhh, det havde jeg da slet ikke tænkt på... (Besked til mig selv: husk kamera)
Tak Birgitta - go' idé!!!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 23-11-07 06:47

Citat
Nøj............................. man fyrer da ikk' fyrværkeri når man har hund................

Det er der desværre en masse andre tåber der gør........ Men det har da heldigvis hjulpet med de nye regler om hvornår man må begynde og slutte.

Jeg har en cd med forskellige "naturlige" lyde som jeg spiller for Sigurd, om den hjælper eller om han er naturlig ligeglad med larm ved jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 24-11-07 22:05

Ja, nu har vi så set guldklumpen og navnet er slået fast. Ingen tvivl i drengens sind, da han så den lille KINGO.

Så derfor tak til mari7anne.

Sjovt, at du også foreslog Fenris, for det er Igors kennelnavn. Men vi valgte at omdøbe ham, da vi fandt ud af at Fenris-ulven er bror til Midgårdsormen...

Kingo er noget af det mest nuttede jeg nogensinde har set. Og moren var meget blid og rolig - vi håber det smitter af på den lille

Nu kan december kun gå for langsomt, så vi kan få ham hjem...

Tusind tak for deltagelsen, venner!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 25-11-07 11:12

og held og lykke med lille kingo. ja nu bliver december en lang måned når man skal vente på noget så dejligt som en hundehvalp,

venlig hilsen chicapigen