/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hvad er reglerne, for moms ?
Fra : elmsupport
Vist : 3127 gange
100 point
Dato : 21-11-07 12:07

Jeg kunne godt tænke mig at starte et lille enmandsfirma.

Men hvilke krav er der med hensyn til momsregistrering, hvor meget må jeg omsætte for før jeg skal registreres, jeg har hørt noget om 50.000 kr om året, jeg ved ikke om det er rigtigt ?

Lad os sige det er 50.000 kr om året, hvis jeg kan holde mig under dette, hvordan skal det så opgives på selvangivelsen ?

Og når jeg så feks. skriver en faktura til en virksomhed hvor jeg har udført et stykke arbejde, så skal jeg vel ikke opkræve moms.....

Er der en der kan hjælpe mig ??

MVH

elm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-11-07 12:20
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-11-07 12:21
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-07 12:57

Selvfølgelig skal du opgive til skat.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-11-07 18:30

Ja under 50.000 årligt skal du ikke monsregistreres.

Det du tjener skal opgives på selvangivelsen. Jeg går ud fra du har et arbejde som dit hovederhverv. Det andet kan du opgive som B indtægt eller under selvstændig erhverv. Du skal lave et regnskaB MED UDGIFTER OG INDTÆGTER OG FORTJENESTEN SKAL DU SELVFØLGELIG BETALE SKAT AF.

Du skriver lave et stykke arbejde for en kunde. Du skriver en faktura på det antal timer a et eller andet kr. beløb og så en total og uden at tillægge moms. Da du ikke er monsregistreret og har CVR nummer kan den virksomhed som modtager din faktura ikke fratrække momsen.

Håber dette er svar nok.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 26-11-07 22:36

Må jeg lige spørge dumt her: er det korrekt at man godt må lave en faktura uden at have CVR nummer ? Og hvad med det der hedder dags dato blanket.

Og vil det så sige at man kan trække udgifter fra i regnskabet selvom man ikke har et CVR nummer ?