/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rettigheder og Windows Vista
Fra : kafkakim
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 17-11-07 22:23

Hej Jeg har købt en ny computer med Windows Vista Home Edition
Og har installeret en god ordbog spansk ordbog som virker fint på Win XP

Når den er installeret og når jeg bruger den ene account til at logge ind med

Starter ordbogen og søger et ord frem klikker på dette.
Access denied fejl -30

Men en anden bruger startes ordebog med her kommer en en fejl allerede inden man kommer ind i progeammet.

Begge brugere er i administrator gruppen.

Jeg har været inde og se på rettinghederne på indtallationen og givet rettigheder til alle der på folderen. Men stadig kommer fejlen. Der er program filer under c:\program files\ordbog\* og under c:\windows\

Har nogle oplevet det samme. og kan fortælle om Vistas rettigheder i forhold til Win XP

/Kafka

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-07 22:44

Hver gang du installerer et program på Vista, skal du højreklikke på installationsfilen og "Kør som Administrator", for at være sikker på at det får administratorrettigheder. Ikke alle programmer kræver det, men for sikkerheds skyld, bør man gøre det hver gang.

Når du kører et program, skal du også køre det med "Kør som administrator", selv om det er installeret med administratorrettigheder.

Ja, Vista er lidt bøvlet, men når man har vænnet sig til det, syntes jeg det er ok.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-11-07 01:57

Citat
Jeg har været inde og se på rettinghederne på indtallationen og givet rettigheder til alle der på folderen. Men stadig kommer fejlen. Der er program filer under c:\program files\ordbog\* og under

Hvis du bruger DEN som //// ? oversættelse til/ fra MS MUI
OPGIV det, så gå på det SORTE markede og få EN ORDBOG..
Eller snak med mig

Mener BORTSET FRA DET, at HOME ikke understøtter andre SPROG.

Prøv en tur på MS hjemmeside, UNDER tilbehør / FRAVALG / sprog = MUI
MULTI ::::::::::::::::
Har pakken___________til PRO.
+ / + -
Min Vista henter den selv_____________

Men sikkert BARE EN == GøgeUnge mere

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-11-07 01:58

Citat
Access denied fejl -30

Slå din firewalll fra, så opdaterer den sig SIKKERT

Kommentar
Fra : leob

Dato : 18-11-07 03:31

Som jeg forstår dig, har du installeret en købt spansk ordbog
Er den fra Microsoft?
I så fald er den sikkert kun godkendt til XP. Jeg har tidligere bøvlet med en fransk ordbog i et tidligere oerativsystem. Da jeg skiftede OS, måtte jeg købe en ny ordbog fra MS.
Er olrdbogen ikke fra MS?
Det er velkendt, at ikke alle programmer, som har kørt under XP, også kan køre under Vista. Jeg har endnu ike installleret Vista, men jeg mener at vide, at Vista har en indbygget feature som gør, at man kan køre "gamle" programmer (i XP mode).
leob

Godkendelse af svar
Fra : kafkakim

Dato : 18-11-07 21:14

Tak for svaret stl_s.
Dette gav mig et clue for hvor jeg skulle lede.
Da jeg højre klikkede og valge "Run as administrator" kunne jeg få programmet op at køre som ved den anden bruger, men dog stadig med en fejl efterfølgende når man vælger en af ordene i ordbogen.
Og jeg skulle hele tiden ind og vælge at "Run as administrator" så gik jeg ind og fandt ud at slå hele dette fra. under bruger administrationen i kontrolpanelet er en feature "User Account Control" som man kan slå fra. Så virker det.

Tak for hjælpe, eller det det nu var

/Kafka

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-11-07 21:22

Selv tak.

Men jeg ville nu ikke slå UAC fra. Det forringer sikkerheden voldsomt. En geninstallation med administratorettigheder, ville formentlig have fjernet de sidste fejlmeldinger.