/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
H2C i en processor !
Fra : Sygate
Vist : 411 gange
300 point
Dato : 16-11-07 10:24

Hejsa !

NOgen der ved hvad H2C står for i Dells Xps 720 H2C maskine.
Jeg ved det er noget med at den er vandkølet.
Men det er jo ikke vand helt bogstavligt. Hvad er det så?

Det må stå for noget, ligesom H2O hvis det havde været vand.

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&id=xpsdt_720h2c&l=da&s=dhs&~ck=mn

Accepteret svar
Fra : mjbest

Modtaget 300 point
Dato : 16-11-07 11:55

Hej Sygate!

Det lyder godtnok spændende :) Jeg elsker ny teknologi!

Jeg har researchet lidt i H2C teknologien, og så vidt jeg kan se, er der tale om en slags luftkølet anvendelse af Peltier elementer.
Disse elementer har før kun har været brugt i forbindelse vandkøling, da de udvikler enormt meget varme oven i det de afleder fra CPU kernen.
H2C står for H2Ceramic, og er et varemærke.

Jeg fandt lidt spændende læsestof omkring teknologien her:
http://www.dell.com/downloads/global/vectors/h2c.pdf

- Der er bl.a. en god forklaring på hvordan Peltier elementer virker.

/ MJ

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 16-11-07 11:58

Genialt.. tak