/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Siden forøg point ikke virker, må jeg gø~
Fra : Melander
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 09-02-03 14:52

Jeg har lavet et spørgsmål, vedr. mit diskettedrev, men kan ikke finde løsningen, det var sat til 200 point, men så røg den ud af 25 seneste, så jeg forøgede med 200 point, så den kunne komme ind på 25 seneste igen, men lort virker ikke.

Så derfor denne løsning.....

her er spørgsmålet..: http://www.kandu.dk/dk/spg/10930

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 210 point
Dato : 09-02-03 15:16

Hej Melander

Jeg troede også, at når man forøgede sine point, fik man spørgsmålet tilbage i toppen mellem seneste 25 spørgsmål.
Men sådan er det ikke. Spørgsmålet ryger blot tilbage i toppen inden for den valgte kategori. Så dit spørgsmål er
røget tilbage som nr. et i kategorien "Andet hardware".

De bedste hilsner
Rellom

NB! En smart måde at snyde systemet på er at lave et nyt spørgsmål til blot et point - og så deri linke til det
oprindelige spørgsmål.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-02-03 15:17

Det ville hjælpe at citere spørgsmålet:

<citat>
Hejsa..

Mit diskettedrev er træls.

Jeg sidder og skriver i Word, og vil selvfølgelig gerne gemme, men det kan jeg ikke få lov til, og det er uanset om jeg vælger "gem" eller "gem som"
Jeg har nu prøvet med 3 forskellige mærker disketter, jeg har også formatteret dem alle, og ligemeget hjælper det.

Jeg får 3 meldinger når jeg prøver..

1: Kontroller, om diskettedrevet er lukket, og om den rigtige diskette er sat i. (dette kan jeg kun svare "ok" til , så det gør jeg.

2: Filen ~wrl0002 kunne ikke læses. genopret netværkforbindelsen eller udskift disketten, og prøv igen. (her kan jeg svare "forsøg igen" og "annuller" . Klikke jeg forsøg igen, kommer den samme besked igen, og hvis jeg klikker annuller, kommer besked nr. 3

3: Der er gået data tabt, fordi netværksforbindelsen er blevet afbrudt, eller fordi der mangler en diskette. Det dokument, der benytter de aktuelle data, bliver gemt og derefter afsluttet. (her kan jeg kun vælge "ok")

Det virkelige underlige, er at når min kæreste skriver noget på hendes blærbare pc, og jeg så på min retter det igennem, og så vil gemme på hendes diskette, er der ikke noget i vejen. men ligeså snart jeg prøver mine egne, tjaa så øvøvøvøvøv

Håber der er nogen der aner hvad der er galt.....
</citat>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-03 15:26

Har du prøvet at skrive til en af de disketter der er formateret i den blærbare, og det lykkedes, så mår der være noget galt med din formatering - er den sat rigtigt.
Nye disketter bør du kunne skrive på.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-03 15:34

Hov for resten er der noget med størrelsen, hvis du åbner en fil direkte på disketten, og arbejder med den, vil word måske forsøge at lave back up på disketten og det skal der jo være plads til. Bare en ide, jeg har været ude for det i access.
Emesen.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 09-02-03 15:38

Hej Melander

Det er egentlig KUN af hensyn til klarheden jeg svarer for jeg ser at tonen i spørgsmål nr. 10930 blev lidt ubehagelig (http://www.kandu.dk/dk/spg/10930)

Men:
som citeret fra http://www.pcmech.com/show/diskette/56/ står der:
"Most floppy drives have two read/write heads, meaning that it is double-sided. One head is used to read and write data to the diskette while the other is used to erase a track before it is written to by the other head."
oversat: "De fleste floppydrev har to læse/skrivehoveder - derfor kaldes de dobbelt-sidet. Det ene hovede bruges til at læse og skrive data til disketten mens det andet bruges til at slette et sport der skrives af det andet hovede..."

Jeg forstår dit problem, som en gut der hedder Steve og har skrevet på samme sted som ovennævnte (med denne hyperlink til artiklen http://www.pcmech.com/viewcomment.php?id=633) har været ude for...:
"I was try to fix a friend floppy drive (486 dx2 66 old pc) that suddenly stop to working in windows with a message that device is not accessible when you try to save or read from there, but in DOS work perfectly. I change the drive from other computer but did the same thing. It wasn't the drive because it work's in other computer, neither the controllers cable. I uninstall windows to see what happen, but did the same. There was no problem in the BIOS, everything there was correct. The problems seems to be in windows. What could it be?"

EFTER JEG HAR OPLEVET NØJAGTIG DET SAMME PROBLEM HAR JEG SIMPELTHEN KASSERET MIT DISKETTEDREV - og bruger det KUN til opstartsdisketter ved nyinstallation...

Hvis jeg skal være helt ærlig, så vær glad for at du godt kan læse og skrive din kærestes disketter... Det er et skridt på vejen!!! Men jeg er bange for at det alligevel er gået ud over min forstand at løse det -- jeg håber blot at kildematerialet kan give dig inspiration til at komme videre. Nu ved du du ikke er alene med problemet...

Henrik, Slagelse

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 28-02-03 13:04

Tak for svaret Rellom.

Tjaaa da ingen er kommet med en løsning der virker, og for ikke at glemme spørgsmålet, vælger jeg at afslutte dette ?, ved at godkende det første indlæg.