/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Projektor i forbindelse med PC
Fra : Lionje
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 14-11-07 11:40

Jeg stiller, for mange, et naivt spørgsmål. Jeg ved intet om det.
Kan man forbinde en projektor til PC'en, så der vises på projektor skærmen, præcist hvad man foretager sig på PC'en, incl musebægelser mv.?
Tænkt i en undervisningssituation, hvor man viser oprationer på PC skærmen, som kan ses på lærredet. Hvilke forbindelser kræves der mellem PC og projektor?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-11-07 11:50

En bærbar har et stik til ekstra skærm.
En stationær har ikke altid et ekstra stik til skærm.
På en bærbar vil de to skærme arbejde paralelt med mindre der er software som bestemmer noget andet.
Der bruget et skærmkabel hen til projektor eller et netkabel hvis projetoren er beregnet til det.

Tal evt. med en forhandler af projktorer.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-07 13:30

Hvis du skal have projektoren til at vise eksakt hvad u laver på skærmen, skal du have kabel fra projektoren til computerens skærmudgang . Ofte har man også en art splitter, så man samtidig kan se på en normal skærm. Men man klarer sig egentlig glimrende uden hvis operatøren, sætter sig samme vej som tilhørerne.

Der er forskel på projektørerne med hensyn til hvor stor opløsning de kan klare, og hvor uldent billedet bliver. De nyere af de bedste er eminent gode, og man får et billede som på gode højopløsningsskærme.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-07 16:54

En del af de projektorer som er i handlen, har også en indgang så du kan tilslutte skærmkablet fra din PC.
Det er ikke noget nyt, for det kunne man også for 10 år siden, men den gang kostede en projektor en hel herregård med køer, seletøj og malkeskammel.

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 18-11-07 17:30

Tak for svaret transor.
Også tak til I andre