/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital tv ledning
Fra : ministie
Vist : 467 gange
20 point
Dato : 12-11-07 21:02

Jeg vil gerne vide hvilken ledning man skal bruge for at kunne se sit digitale tv på mere end et fjernsyn?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 21:04

Alm. antennekabel.....

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-11-07 21:10

Digitalt TV kan kun ses via settop boksen, der er forbundet til fiberen via et TP-kabel.
Resten af husets TV kan kun anvende det analoge signal.
Ellers skal der lejes ekstra settop.boks (én pr. TV), men der kan kun (Energi Midt) sættes 2 bokse til i alt.

Det havde været rart om der fandtes en slags switch til at dele det digitale signal ud til flere settop's.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-07 21:35

Citat
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 21:04

--------------------------------------------------------------------------------
Alm. antennekabel.....

Igen er REFI lidt fortidlig ude jeg har en SELECTOR og de ændre signalet så jer ikke modtage signal på tv (analog) kører den så over scart stik og alt virker igen, om du kan få en adapter som kan sende videre til andre tv ved jeg ikke lige nu

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-11-07 21:49

Hvis "digitale tv" er det jordbaserede digitale TV der modtages med en antenne: De fleste digital modtagere kan kun kobles til ét tv. Så har du flere skal du som regel have en digital modtager til hver.

Jeg har to digital modtagere, ingen af dem kan kobles til mere end ét fjernsyn.

Hvilken digital modtager drejer det sig om?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 21:52

Citat
Igen er REFI lidt fortidlig ude

Næh "Dr_lorterøv" - det er STADIG alm. antenneledning.....

Dette var spørgsmålet

Citat
Jeg vil gerne vide hvilken ledning man skal bruge for at kunne se sit digitale tv på mere end et fjernsyn

Der er INTET nævnt om HVOR signalet kommer fra......

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-07 21:56

Citat
Jeg vil gerne vide hvilken ledning man skal bruge for at kunne se[B] sit digitale tv [/B]

Alså Refi vågn op og se teksten det er digital

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 22:08

Citat
vågn op

Kan man ikke se TV når man sover.....

Forsvinder det digitale signal så ??????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-07 22:10

KONTORMAND

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 12-11-07 23:44

hej ministie
hvis det er en DVB-T modtager kan du kun bruge scartstik og (s-vhs+phono til lyden)
så du har muglighed for at bruge 2 fjernsyn.
det er de færeste der sender et RF signal videre (alm antennesignal)

og til dr_dem og refi
LAD DOG FORFANDEN vær med at ødelægge alle indlæg som i skriver i samtidig.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 13-11-07 02:29

refi og BertelBrander har ret.
Køb en digital modtager til hvert TV, og slut et alm. antennekabel til hvert.
Det er i hvert fald den eneste mulighed du har for at se to forskellige programmer på de to TV.
Digitale modtagere kan købes til ned omkring 300,-
Jeg mener personligt at du skal købe en Philips, de laver de bedste. Den sidste jeg købte af dem gav jeg 389,- for. Har haft to andre mærker, men måtte bytte dem, da de ikke var så gode til at modtage. De krævede bedre signal end jeg har her, for at vise et konstant billede.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-07 17:39

Så se lige her
En boks kan distibuere tre forskellige kanaler samtidig på et antennekabelnet.
Med sådan en kan man beholde sine normale fjernsyn og fjernbetjenere.
Glemme alt om at det er digitale signaler et sted i systemet.

Alle fjernsyn er jo i bund og grund analoge. Det er billeder vi ser og ikke cifre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-07 17:40
Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 13-11-07 17:54

OK, den har så 3 indbygget i 1 -> '3 x DVB-T TERRESTRIELL MOTTAGARE '.
Smart men dyr løsning, 2850,- plus fordeler osv.