/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SD-kort mystik
Fra : myg
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 12-11-07 15:45

Sønnen købte et 2 Gb alm. SD-kort mrk. Kingston (som jo da normalt er godt).
Det var til brug i bilen med mp3 filer på.
Det virkede OK, men han troede, at man skulle formatere det, når der skulle nyt på, så det gjorde han.
Herefter kunne han ikke fylde mere end 680 Mb på ! Bilen kunne ikke læse det og mine 2 laptops kunne heller ikke.
Maskinen på mit arbejde kunne læse det, så jeg FAT16 formaterede det, og nu kunne bilen læse det. Hans egen laptop (Dell) kunne også men stadig kunne han ikke lægge mere end 680 Mb på. Mine 2 maskiner kunne stadig ikke læse det.
Så tog jeg det igen med på arbejde Fat32 formaterede det og læste det fyldt (1,86 Gb) med mp3 filer. Bilen kan godt læse alt, men mine 2 maskiner kan stadig ikke. Han er ikke hjemme endnu, så jeg ved ikke med hans Dell.

Hvad er det der driller ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 15:57

Muligvis antallet af filer.....

Prøv at lægge den i "flere" biblioteker.....

Fat16 understøtter max 2 Gb og 512 filer i roden....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-07 16:00

PS....

Memory kort "generelt" - skal altid formateres der hvor de skal bruges - så er man sikke på de virker....

Der er tit problemer med at "flytte" kort der er formateret andre steder......

Og da "bilen" sikkert ikke kan formatere det vil du nemt løbe ind i problemer uanset HVAD du gør.....

Så du må prøve af formatere i forkellige maskiner og se hvilken der virker bedst til netop dit/jeres brug af kortet....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-07 16:01

Du skal evt. i diskhåndtering og gøre opgradere til dynamisk disk

H-klik på denne comp > vælg administrer > vælg så diskhåndtering

her er et billede fra diskhåndtering
http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=78075&noresize=yes

h-klik i området hvor der står grundlæggende og vælg opgrader til dynamisk disk.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-11-07 16:10

Hvad er en dymamisk disk i.f.t. alm. disk / SD-kort?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-11-07 18:50

Hvis du har mulighed for det, så formater kortet i et digitalt kamera - det vil muligvis klare problemet, såfremt kortet ikke er defekt.

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 04-12-07 10:31

Tak for svaret refi.