/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dele sat sammen
Fra : dayworker24
Vist : 388 gange
200 point
Dato : 12-11-07 13:07

psu   =304   http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196030Getmore
cpu 4800+   =768 kr.   http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381597   Getmore
cpu 6000+   =1042   http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313493   getmore
bundkort   =415 kr.   http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247019   b. j Trading
ram   =317 kr.   http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138806   b. j Trading

I alt= 1774 kr. billig cpu
I alt= 2078 kr. dyr cpu

Passer delene ikke sammen?
og hvad synes i om delene?

Har bundkortet et vga stik (onboard self)?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 12-11-07 13:08

cpu nr 1 var self en 5000+ cpu

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 13:21

hey

Udmidelbart ville jeg sige den ikke har en VGA port.

men ellers kan du jo evt. købe et billigt godt grafikkort til billig penge osse og husk kabinet ;)

Men pas også på med at samle den selv, for det har jeg nemlig også gjort for ca 1 år siden og den virker endnu rigtig godt... men jeg tror min bundkort er en smule defekt og så har jeg jo lidt et problem hehe for så skal jeg til at skille det hele af og huske hvor jeg har lagt kviteringen henne og det. men er jo en billig måde at få en god pc på.

Good luck

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-07 13:39

Nul Grafik
Det kan du også se under "Stik"
Dit link til PSU'en virker ikke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-11-07 14:07

du skal lige fjerne getmore i slutningen af linket ;)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-07 14:35

Jeg ka' ikke lide den PSU. Pas på det ikke er skulderwatt du køber.
Den synes alt for billig. (En ordentlig PSU ka' sgu' ikke sælges for de penge)
De skriver en hel masse om lys og andet gejl, men ikke ret meget om specifikationerne.
Det virker som om, de ikke rigtig har lyst til at beskrive dem nærmere.
Jeg ved, der er mange, der sparer på PSU'en, da den jo ikke lige
springer i øjnene, når et system skal beskrives.
Men med det udemærkede system, du er ved at samle, er det et meget dumt sted at sparer.
Jeg vil mene at PSU'en skal overholde ATX12V 2.0
Gambrinus
Der kom elektrikeren vist op i mig.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 12-11-07 15:45

Hej mange tak for svarene.

Jeg synes nemlig også at psu'en var billig.

Angående det med grafik, der vil jeg købe et grafikkort i næste måned (8800gts)
Har i et andet bundkort i samme prisklasse jeg kan bruge (med en vga port?)
Det er ikke til hardcore spil i starten

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 12-11-07 22:47

ikke noget problem med vga port. du får en omformer med der laver dit vga om til dvi.
Ingen grund til at smide for mange penge efter et grafikkort da de andre dele vil blive flaskehalsen i computeren, med andre ord, du får ikke fuld udnyttelse af kortet.

Men til ca. et 8800GTS´ pris ville jeg tage et 8800GT bedre ydelse, til den pris du nævner, men hæft dig lige ved om det ikke bliver et overkill at putte et stort grafikkort i da det også tager en del kraft fra din psu.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 12-11-07 23:11

hej jeg har lige fundet et nyt bundkort.

Det er micro atx, men kan det passe?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383065

Det er nemlig et rimelig godt bundkort (synes jeg)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-07 23:37

Det ser da udmærket ud.
Abit kan man ikke gå helt fejl af.
Den er god nok.
Micro-ATX = 24.4 cm x 24.4 cm x ? Cm (BxDxH)
Gambrinus

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 14-11-07 10:39

hej jeg endte med at købe et asrock. Jeg ved mange ville have talt mig fra det, men jeg skal ikke bruge det til overclocking og diverse ting. (det har jeg ikke brug for)

men her er linket
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385599

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-07 10:57

Du skal lige være opmærksom på om
kortet kan kører med de omtalte cpu'er.
Det kan være at bios skal opdateres før kortet
kan kører med disse cpu'er,tjek
bios opdateringerne på kortets hjemmeside og
se om der er en beskrivelse af samme,jeg skulle
f.eks. opdaterer bios på mit Asus Crosshair(nyere end dit) kort for at
kunne kører med AMD 6000+
Og det har jeg oplevet på mange Mobo's,nyere cpu=
nyere bios.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 14-11-07 11:16

ok det vil jeg være opmærksom på, men så vidt jeg har set, så kan den kører med op til 6000+ cpu'er. Så den skulle gerne kunne uden bios opdatering, men tak for info

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-07 11:32

ja,med den sideste nye bios,måske,jeg ville bare lige nævne det,jeg har ikke lige tid til at gå dybere ind i det,mit kort kunne også kører med den men ikke med den bios den kom med,der var flere nye bios opdateringer efter kortet var sendt fra producenten.

held og lykke med projektet.
Manse9933

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-12-07 23:36

Hej. Men jeg har samlet pc'en, og den kører som en drøm. Det var bare at samle og så virkede den. Jeg havde dog en defekt psu, men den blev bare byttet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-12-07 23:42

Det er slet ikke så svært som folk tror.