/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv Tuner + software
Fra : MadsX
Vist : 461 gange
150 point
Dato : 11-11-07 18:33

Jeg har tænkt mig at købe en TV-Tuner, da jeg tit godt kunne tænke mig at optage serier, programmer mm.

Den skal også helst være fremtidssikker.

Den skal kobles op til kabelTV, fra TDC.

Så jeg ville blive glad hvis i kunne give et link til en god TV-Tuner og et godt stykke software til at optage med.

Jeg kører med Windows XP pro

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-11-07 18:43

Softwaren følger med kortet... så kig lidt på de to bedste (i min verden):
- http://www.hauppauge.nu/
og
- http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Home/
herefter finder du den billigste på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 11-11-07 18:50

Skal dog siges at det skal være USB

Men jeg har læst et sted, at der var en der havde et software til sin TV-Tuner så han kunne sætte den til at optage hver gang en bestemt udsendelse kom i TV, og ikke behøvede at sætte timer på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-07 19:10

Det sidste kan vel kun lade sig gøre med digitalt kodet tv indbyggede oplysninger om programnavn.

Det er vist ikke det tdc leverer.

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 11-11-07 21:02

Det var vidst noget i Windows Vista. Så jeg tror at den har hentet oplysninger fra et bestemt sted for nettet.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-11-07 08:07

Windows Media center kan, mener også der er mulig i vista men er ikke sikker. Den skal have mulig for at hente programoversigt fra nettet så køre den.

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 12-11-07 08:54

Ved du om man kan hente et program der ligner, da jeg desværre kun har windows XP pro

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-11-07 08:58

nej, d.s.v det er noget som er indbygget i Media Cente

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-11-07 09:45

Du kan da med Hauppauge... se muligheder/former for signal-typer på http://www.hauppauge.nu/pages/products.html og så vælger du en med USB
f.eks:
- Hybrid Video Recorders
- Digital and Analogue TV stick for PCs or notebooks
se mere:
http://www.hauppauge.nu/pages/products/data_hvr900.html
for priser se f.eks edbpriser
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=200870
(læs også mere på samme link)
Go' fornøjelse

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-11-07 09:47

NB: Software medfølger:
Included in this package:
WinTV-HVR-900 USB 2.0 stick for analogue and DVB-T reception.
USB extension cable.
Portable DVB-T antenna*.
Software on CD-ROM (incl. manual).