/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
mobiltelefon adaptor
Fra : filmeditor
Vist : 513 gange
148 point
Dato : 10-11-07 17:09

Hejsa.

Jeg har et lidt utraditionelt spørgsmål.

Nu har jeg en Nokia N95, og ville høre om man kan få en adaptor så man kan smække en almindelig telefon til mobilen? Ikke ment så man ringer på mobiltelefonen via det almindelige net, men mere som i stil med en blåtand...iu forstår nok hvad jeg mener.

//Paul

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 10-11-07 17:39

Tror jeg ikke du kan.

Der er jo ikke nogen radiosender i din n95. og BT rækker jo kun max 10m. Men der er mulighed for IP telefoni. Bruger selv truphone. Som du kan ringe gratis til fastnet telefoner i det meste af EU med. De siger det kun gælder til og med 1 Januar. Men dengang jeg fik det var det kun til og med 1 August, så vi må se. Men det virker perfekt.

www.truphone.com
Eller på dansk
http://www.truphone.com/dk/?cid=830557842&gclid=CN2fkr3d0o8CFSgjXgodx36D9A

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 148 point
Dato : 11-11-07 09:31

Altså lade den gamle telefon fungere som et headset?

Du kan i gadget-butikker købe en gammeldags sort 'knogle' beregnet som headset. Opfylder det behovet?

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 11-11-07 18:42

Copycat, det med truephone ser rimlig interessant ud.

Henrikkrebs, det er egentlig det jeg mente ja, med at bruge gamle telefon som headset. Jeg havde nemlig i tankerne om at få købt en gammel neontelefon fra 80erne, og det kunne være lidt fedt med sådn en fætter stående. Jeg elsker nemlig retroting, og da man er vokset op i 80erne, så er det jo næsten på sin plads.

Du får lige point henrikkrebs, og copycat du får også for dit indlæg...da det ser interessant ud. (håber begge kan få point)

Godkendelse af svar
Fra : filmeditor

Dato : 11-11-07 18:42

Tak for svaret henrikkrebs.

Kommentar
Fra : filmeditor

Dato : 11-11-07 18:43

ahhrgh dammit, jeg kunne ikke give begge point. Håber du bærer over med mig copycat