/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Over/undersættelse af manual !
Fra : viskinge
Vist : 523 gange
200 point
Dato : 08-11-07 07:23

Prøvede lige at købe en meget billig MP3 afspiller, og blev lidt forbavset, da manualen også var i en dansk udgave, så den læste jeg jo selvfølgelig. Der stod Bla, med fremhævet:

BEMÆRK:
DENNE AFSPILLER UNDERSTØTTER IKKE MPEG 1.0/2.0 LAYER 3 !
DENNE AFSPILLER UNDERSTØTTER IKKE WMA FORMAT !
DENNE AFSPILLER UNDERSTØTTER IKKE FAT16 FILSYSTEM !

En MP3 afspiller der ikke understøtter MP3 filer ???? Hmmm

Så står der også:
BEMÆRK! under format, vælges FAT 16 filsystem. Hmmm

Nu var forvirringen total, men så kiggede jeg lige under den engelske del af manualen.
Her står der:

NOTE:
THIS PLAYER ONLY SUPPORTS MPEG 1.0/2.0 LAYER 3
THIS PLAYER DOES NOT SUPPORT WMA FORMAT FILES !
THIS PLAYER ONLY SUPPORTS FAT16 FILESYSTEM !

Mon ikke der er en person, der har forsøgt at oversættes manualen, der har lidt røde øre !!!
(eller det er måske bare en "dum computer" der har gjort det, og så har man glemt lige at læse det igennem, før det røg i trykken??)

SÅ: Tro ikke altid på hvad der står i manualen !!!!!!

Har I andre sjove over/undersættelser af manualer, må I da gerne lige smide dem her, så smider jeg lidt point.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 07:45

Citat
En MP3 afspiller der ikke understøtter MP3 filer ???? Hmmm

Hvor udleder du det ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 07:48

Citat
DENNE AFSPILLER UNDERSTØTTER IKKE MPEG 1.0/2.0 LAYER 3 !

Det er nok denne du misfortolker...

MPEG1 layer 3
MPEG2 layer 3

Det er DET den ikke understøtter....

Ikke mp3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 07:57

Mpeg 1 og Mpeg2 er billed/video formater hvor layer 3 er lyden.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 08:00

Men jeg kan da godt se at det absolut ikke svarer til den engelse manual.....

Den gør tilsyneladende alt det på engelsk som oversættelsen påstår den IKKE gør.....

Kan være det KUN er dansk musik den IKKE kan spille

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-11-07 08:05

Måske.
(ØV, så kan jeg jo ikke få Bamse & kylling lagt ind)

MVH

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-07 08:05
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-07 08:06
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-07 08:08
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-11-07 08:47

...det er når det skal være billigt, og man ikke gider bruge teknisk uddannede translatører....!

THIS PLAYER ONLY SUPPORTS MPEG 1.0/2.0 LAYER 3 = Afspilleren understøtter KUN MPEG 1.0/2.0 Layer 3.

THIS PLAYER DOES NOT SUPPORT WMA FORMAT FILES ! = Afspilleren understøtter ikke filer med WMA format.

THIS PLAYER ONLY SUPPORTS FAT16 FILESYSTEM ! = Afspilleren understøtter kun FAT16 filsystemet.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-07 10:37

Verden er fuld af elendige manualer, som er direkte misvisende. Særlig slemt er det med produkter fra østen, men jeg har også set vrøvl på dansk med dansk producerede varer.

Alt for mange teknikkere behersker ikke sproget, og skriver ikke det de mener. Og alt for mange informationsfolk forstår ikke teknikken.

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 08-11-07 12:26

Ved ikke om det er det Manse vil sige, men du tager altså fejl refi:

MPEG 1.0/2.0 LAYER 3 er det samme som MP3.

Men ind på emnet igen så findes der utrolig mange sjove på cigarfar.dk. Jeg synes specielt om den med ventilatoren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 14:30

Citat
MPEG 1.0/2.0 LAYER 3 er det samme som MP3.

Det er vi da enige om

Men mpeg1 og mpeg2 er IKKE mp3 - det var ligesom det der var pointen....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-11-07 14:39

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 19-11-07 07:31

Tak for svaret transor.
Også tak til alle andre der kom med indlæg.
Jeg forbavset over hvor god, afspilleren egentlig er. Jeg havde ikke forventet meget af den, når man tænker på at den kostede under Kr. 30,00 + moms.
Det er meningen, at jeg vil lave nogle test (målinger) for at se hvor stor forskel der egentligt er på en meget billig, og en meget dyr (og måske en midt imellem).
Mere om det senere.

MVH