/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
integreret webcam----hvordan??
Fra : Jens43
Vist : 3931 gange
300 point
Dato : 07-11-07 09:32

Min bærbare PC har et integreret webcam installeret i toppen af skærmen. Jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan søren jeg kommer igang med at bruge det? Hvem ved hvordan--...der fulgte absolut intet med fra producenten af PCen som kan hjælpe mig.

Når jeg kigger i "kontrolpanel" under "ENHEDSHÅNDTERING" og billedenheder ses følgende:
"USB VIDEO DEVICE" men er det mon mit webcam?? Hvordan søren kommer jeg videre...Hjælp venner.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-11-07 09:38

Hvis du f.eks har MSN installereret (og det har de fleste), så prøv at kontakte en af dine kontaktpersoner.
Når du har kontakt med ved kommende, så klik på Start Videosamtale - Det er ikonet foroven med et teleforør over en skærm!
Så skulle dit webcam gerne starte og vise et billede af dig selv, som din kontaktperson også kan se!

Men prøv at kig i Alle Programmer - Der burde være et eller andet program der er tilknyttet dit webcam, man plejer at kunne justere forskellige parametre, som f.eks lysstyrke og farvekorrektion etc.

(En sidste mulighed er jo at læse manualen til din pc!)

/Torben

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-11-07 09:42

Glemte lige ---
"USB VIDEO DEVICE" er højst sandsynligt dit webcam.
Dobb. klik på "USB VIDEO DEVICE" og se boksen der kommer op!
Hér skulle gerne stå - 'Denne enhed virker korrekt', hvis ikke så mangler du højst sandsynligt en driver.
Klik på Opdatér driver - lad pc'en prøve at finde en driver på nettet, ellers må du på pc-producentens hjemmeside, og se om du kan finde en der!

Held og lykke med det!

/Torben

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-11-07 10:11

Der plejer som regel at sidde en fin lille knap på din bærbar der aktivere det.

Ellers kan du prøve at gå ind i denne computer eller kontrolpanel og finder noget der hedder fax og kameraenheder der ligger dit webcam sikkert også

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 07-11-07 10:22

Hej venner.....

Ingen små knapper på maskinen til a starte kameraet med.

USB VIDEO DEVICE: denne enhed virker korrekt.

Jeg havde nu mest regnet med at jeg skulle bruge kameraet til SKype....men det må da også kunne bruges til blot at filme "hvem sidder der bag skærmen...".

I "Allle programmer" kan jeg kun finde USB VIDEO DEVICE, som har en undermenu nemlig uninstall..

Hmm

Flere forslag?

Kommentar
Fra : myes

Dato : 07-11-07 12:39

Hejsa

webcam på min bærbare er også integreret, men der er heller ikke nogen fin lille knap på hvor man kan starte det fra.
Hvilken computer har du?
Vi har en acer, og der starter vi det gennem start, alle programmer og så hedder den acerorbicam, så starter den kameraet op.

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 07-11-07 12:51

jeg har en NOVABOOK kanonfed maskine men jeg kan altså ikke finde ud af det webcam *S*

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 07-11-07 13:47

Vis programmet til at starte camaraet ikke ligge på din pc kan det være du har fået en installtion's cd med, vis ikke kan du gå ind på:
http://www.novabook.dk/support.html Og nede i nova home nede i venstre hjørne er der en rulle menu, der kan du downloade noget til dit camara. Jeg har kigget manualen igennem der står ikke noget om dit camara :)

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 07-11-07 16:44

Min er en HP Pavilion Entertainment dv 6000

Den har over F tasterne en multimedie med frem og tilbage spoling højtaler on off lyd op/ned,
og en til Quick Play samt en der heder DVD.
Når jeg anbringer min lille nuttede pegefinger på knappen quick p kommer der en menu, og når jeg så kligger på HP Webcam kommer jeg på skærmen, og kan side og gøre grimasser til mig selv.
og hvad jeg nu finder på, men bliver dog hurtigt træt af lige det.

Men så kan jeg jo bare tage et snap til at sende til div. evt. oploade det på,!! nej det gør jeg ikke alligevel. Hej !!

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 300 point
Dato : 07-11-07 19:31

Start det program du vil benytte til at sende Webcam - f.eks Messenger og kør
Funktioner
Indstillinger for webcam

Når det er sket køre du Guiden for lyd og Webcam og når du har en samtale kørende giver du bare modparten lov til at se dit webvam ved at klikke på det lille camera ved dit billede.
god fornøjelse.
mvh ben

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 10-11-07 07:27

Tak for svaret Benjamin.Hansen.