/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strømmen svigter. PC slukker!
Fra : Sygate
Vist : 611 gange
500 point
Dato : 06-11-07 11:16

Hejsa !

Hvad kan jeg gøre/købe hvis jeg gerne vil sørge for at min computer ikke slukker hver gang jeg tænder ovnen eller TVet?

Dong er ikke til at tale med og al min elektricitet er tjekket efter.

Kan man købe noget hardware der gør at min computer ikke bliver åvirket af strømsvigt?

Det SKAL være en stationær computer. Ved godt at jeg bare kan købe en trådløs bærbar osv.

Men er der nogen løsning til en stationær?
Man kan jo ikke køre den på et batteri

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-11-07 11:20

- kan du ikke flytte den til en anden gruppe? Det er åbenbart en spidsbelastning der får den til at "stå af"...

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 510 point
Dato : 06-11-07 11:25

- eller du kan få fat i en UPS...

- og det er IKKE United Parcel Service...

http://www.pixmania.com/dk/dk/751/xx/xx/104/9/criteresn.html

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 06-11-07 11:28

Hej

Løsningen kan være en UPS, et stykke hardvære som er koblet mellem compteren og stikkontakten.
Det er meget forskelligt hvor lang tid der er strøm til, det afhænger af hvilken model UPS man køber.

Desuden er den tilkoblet computerens USB stik, og når strømmen går, begynder et stykke software der følger med UPS'en at lukke de forskellige processer ned, således at computeren bliver lukket korrekt.

Håber du kan bruge svaret...

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 11:29

Der findes noget der hedder en Ups, det er et slags batteri som butikker eller servere bruger når strømen så går slår dette battrie til og du har ca. strøm til 1 time på din pc, også når strømmen slår til igen køre din pc vider og din ups bliver opladt igen.

Her er et firma der kan levere eller sælge dig en løsning til en enkel pc.
http://www.scanpocon.dk/page.asp?id=15

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 06-11-07 11:34

se evt. http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=626&ProductCategoryID=296

der står ved hver enkelt model hvor lang backup tid der er

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 06-11-07 11:41

Sølvpapir i tavlen er selvfølgelig osse en løsning, men nok ikke den bedste i længden

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-11-07 11:42

Der er noget helt galt her !
Det må ikke ske.
Sker det hver gang du tænder for ovn/Tv ?
Hvor bor du henne ?
(Langt ude på jens tyndsk... marker eller i en gammel lejlighed med jævnstrøm)
Hvor mange lysgrupper har du ? Hvor mange 2/3 fasede grupper har du ?
Det lyder som støj.
Spændingen må ikke dykke så meget, at elektronhjernen går ned i disse tilfælde.
Gambrius

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-11-07 11:46

Citat
al min elektricitet er tjekket efter.

Hvem har checket dine spændinger ?
Er det en elektronhjerne, du selv har klyttet sammen ?
Springer sikringen tit ?
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 06-11-07 11:51

Det var lige præcis det jeg havde hørt om som jeg ikke kunne huske hvad hed

Tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 06-11-07 11:58

Jeg må indrømme at det ikke er mig selv jeg spørger for. Jeg syntes også det er en mærkelig historie. Men jeg fik bare den opgave at finde en løsning der ikke går på at lave om på det elektriske.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-07 12:30

Der er noget ravende galt i husets installation.
installatinn af en batteri ups er ikke den rigtige løsning. Det er at finde fejlen i installationen og rette den inden der går noget alvorligt galt.

når man tænder en anden forbruger kan der meget vel komme enlille spændingsændring. Men det tåler især en compute fint. Så der er noget andet galt. Måske en afbrudt nulforbindelse .

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-11-07 20:22

Tjaaaaa...... Jeg er igen helt enig med Transor.
(Det ka' ikke blive ved)
Så hvis vi ku' få lidt mere at vide ? ? ? ? ? ? ? ?
Gambrinus