/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital camera
Fra : bassenborg
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 07-02-03 23:51

Hej alle.
Jeg har tænkt mig at købe et digital camera.
Det må koste 1000-1200 kr.
Er der nogen der har nogle gode forslag?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-02-03 00:13

Hmm....

I det prisleje dette er det lækreste syntes jeg:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324767892

Dette har en bedre opløsning og lugter mere af kvalitet

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324847892

Dette har den bedste opløsning, men ser ikke så stabilt ud som 2'eren:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324737907

Jeg tror jeg ville vælge 2'eren

mvh srhansen

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 08-02-03 00:17

Tænk på flere ting inden du køber et digitalkamera.
Hvor meget plads har du på din PC - Du skal bruge meget Harddiskplads hvis du vil gemme dine billeder.
Har du en CD romBrændere? - Ellers bruger du for meget plads på din harddisk.
Har du tænkt dig at få dem fremkallet hos en fotohandlere? - Er dyrere end alm. film.
Vil du selv printe dem ud på din printere? - Alt for dyrt, tænk hvad blæk koster. Billeder skal bruge MEGET blæk.

Derudover kan jeg kun anbefale at spørge din Merlin forhandler (det er nemlig dem der fik mig til at spare 2000kr).
Men skulle du finde et digetal-kamera du kan lide, så tjek lige hos www.pricerunner.dk eller www.pricerunner.se inden du handler. Tidt er der et sted der samme produkt til billigere penge der.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-02-03 01:50

Hvis man handler hos Merlin kan man hurtigt spare 2000,- - derudover ved jeg ikke rigtig hvor du vil hen, wisteihn????
Det eneste du siger der er rigtigt i den forbindelse er at det er dyrt at udskrive billeder på egen printer - ellers er resten noget sludder - om ikke andet så noget man selv har styr over.

Man bestemmer selv hvor meget billederne skal fylde

CD-rombrænder?? - det bestemmer man da selv!

Fremkaldelse hos fotohandler? - kan gøres til samme pris som alm. film!

Hej Bassenborg
Du skriver ikke hvad du vil bruge kameraet til? - hvis det bare er for sjov - så er prislejet i orden, men skal du tage lidt mere seriøse billeder er det lige i underkanten.

Mvh

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-02-03 08:34

Her er der 3:
http://www.tele-k.dk/group.asp?group=117
Men der er 2 ting ved om et digitalt camera er godt:
1.opløsning-helst over 2.1 ; 1.3 er dårlig ved print,men godt nok
på pc-skærm.
2.optikken -en høj opløsning er ikke nødvendigvis god.hvis optikken
ikke kan følge med.
Så måske skal du vælge et bedre mærke end de her jeg har fundet,
men syndes de var billige ?

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-03 11:13

Hej

Prøv lige denne guide: http://www.imaging-resource.com/CAMDB/camera_finder.php

Når du herefter har fundet frem til et kamera så prøv om du kan finde lidt mere om kameraet bl.a. via:
http://www.dpreview.com/
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html
http://www.fotokritik.dk/

der kan du finde test, udtalelser og eks. på fotos m.m. fra de pågældende kameraer der skulle have din interesse!

Når man har bestemt sig for kameraer man vil kigge nærme på, ja så er det jo med at få det til den rigtige pris - prøv bl.a. disse:
http://dk.kelkoo.com/b2b/msn/category.jsp?catId=124901
http://www.edbpriser.dk/

God fornøjelse!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-02-03 11:41

1000-1200 kr for et dig.kamera er for billigt synes jeg. Du bliver ked af det i det lange løb. Spar sammen til det dobbelte og du kan købe et fantastisk camera hos Aldi når de igen er på tilbud: 4mil. pix, 128mb ramkort, Sony-indmad af fornem kvalitet, Adobe Photoshop m.m.m til 2900 kr. Jeg ved godt at dette svar ikke giver mig nogen points, men man skal vel være ærlig, og points er jeg også ligeglad med.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-02-03 15:55

Jeg synes et digital Camera er en lidt langvarig investering og tror du ret hurtigt vil fortryde en (tros alt) ret lille besparelse.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324637963
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324637961
Begge Cameraer kan anbefales, men... helt klar ville jeg ikke gå på kompromis men vælge det sidste! Til ca. kr.2000,00
Man kan blive "snydt" noget så grumme af pixel m.v. ved valg, men købes et mærkevare, som f.eks. Kodak er du sikker på kvalitet.
Der er MANGE ting der spiller ind, jeg har selv haft et 4,1M pixel rent fissss.

Dette Camera har 2M pixel, 3x OPTICAL zoom (altså Ægte zoom) + 2x digital zoom - som bare er noget digitalt fidus du selv kan lave i billedprogram!
Med det Camera kan du tage super billeder i str. 15x10 cm+ og rigtig foto kvalitet!
Men du kan jo stadig tage mange billeder i lavere opløsning til Web osv.
Mange vælger et billigt 3-4M pixel som har ringere lens, dårligere chip og ringere (indbyggede) software - altsammen ting der er helt afgørende ved det færdige resultat

Vælger du et til de der 1200,00 er du afskåret fra rigtige foto billeder - omvent vil jeg sige 2M pixel så er du med!
De der vælger 3,4,5 M pixel Cameraer kan tage billeder der kan fremkaldes (i flot kvl.) på str. med en avis (dog afh. af Cameraets kvl.) og - har slet ikke det behov

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 08-02-03 16:08

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 08-02-03 16:09

PS.: Køb for guds skyld ikke det (Aldi) Medion Camera "als" omtaler, det er ikke kr 100,00 værd. Jeg fik en fin behandling.... alle pengene retur! Det er så det bedste man kan sige om det Camera!
Jeg har billeder liggende, taget fra samme position og samme motiv med 4,1M pixel Medion og 2M pixel Kodak og - uha da da da da, man tror det er løgn

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-02-03 01:22

Selv tak!

Jeg håber, at du har fået materiale nok til at kunne vælge et kamera ellers så bare skriv igen!

Den metode jeg beskrev, er noget lignende den jeg benyttede da jeg selv skulle købe mit første rigtige digitale kamera - det blev et Olympus som jeg er meget glad for.

Men udbuddet er meget stort og der er mange gode kameraer. Men når / hvis du har besluttet dig for et kamera så prøv at finde nogle billeder der er taget med det pågældende kamera. jeg har nævnt nogle steder; men prøv også at kigge på: http://www.megapixel.dk

Der er bla. en del billeder taget med Medion kameraer - som nogle synes er OK og andre det modsatte, men prøv selv at se.

Der kan du søge efter forskellige kriterier og du kan gratis have billeder liggende der, som du så kan invetere andre til at se m.m.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : svendnielsen

Dato : 12-03-03 12:20

Har også været uheldig at købe Medion MD5975 Camera hod TDC sammen med bredbåndspakke, camerate duede overhovedet ikke, efter adskillige opringninger gennem 2 måneder fik jeg tilsend et Medion MD6000 Camera, det er på nuværende heller ikke lykkedes at det på computeren, der fulgte heller ikke dansk brugervejled-ning med, har nogen den rigtige løsning på forståelig dansk.??