/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Viiv processor. Hvodan?
Fra : Sygate
Vist : 349 gange
500 point
Dato : 03-11-07 11:23

Jeg ved at intels viiv processor er designet til media center udgaver af xp/vista.

Det er en række firmaer der er gået sammen og har udbudt en række ting ala musik og spil osv i forbindelse med udgivelsen.

Men jeg forstår ikke hvad en processor har med musik og lignende at gøre.

Nogen der kan forklere mig hvordan det hænger sammen, så jeg kan forklare andre hvad det er, da jeg ofte får det spørgsmål.

Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 11:31

Citat
Men jeg forstår ikke hvad en processor har med musik og lignende at gøre.

Det er forståeligt da det INTET har med sagen at gøre....

Processorerne er de "gammelkendte" - det er teknologien i komputerens opbygning der er ændret så den er mest velegnet til mediebehandling

http://www.intel.com/products/viiv/requirements.htm

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-11-07 11:43

Der må være noget i processoren der er anderledes da man kan få to fuldstændigt ens processorer hvoraf den ene dog hedder viiv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 11:58

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 12:01

Hvor har du set den processor....

Det er TEKNOLOGIEN i opbygningen der hedder Viiv.....

Det er primært Core2 Dual prossesorer der bliver brugt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 12:03

Intel® Viiv™ processor technology?
Intel's premier brand for PCs designed for the enjoyment of digital entertainment in the home, Intel Viiv processor technology allows you to access, share, and manage your digital media.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 12:05
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 03-11-07 12:09

Citat
Intel VIIV

Intel VIIV er blevet hypet som en ny mediecenter standard, men det handler kort fortalt om at man har vedtaget en ”standard” for hvilken hardware/software der må sætte et VIIV klistermærke på kassen.

1. Der skal således være DualCore CPU i enten 800, 900 eller den mobile Core Duo serie.
2. Intel 945/955/965/975 chipset.
3. Intel PRO/1000 PM NIC eller PRO/100 VE/VM NIC. Wireless er ikke et krav.
4. Intel Hi-Definition Audio og jackstik er et krav. Sytembyggere kan vælge mellem almindelige 3.5mm jackstik (til 5.1 output) eller et SPD/IF udtag.
5. Alle færdige VIIV systemer skal være udstyret med en MCE kompatibel fjernkontrol. Da dette er en barebone og ikke et færdigt system er der ikke fjernkontrol med i æsken, men vi installerede et Hauppauge Win-tv500 MCE kit hvor der medfølger en standard MCE remote.

Og for software gælder der følgende :

1. Alle VIIV PCer skal gøre brug af Intel's driver stack, inklusive HD Audio, RAID, GFX ( hvis der er et ) og LAN drivere. Der gores også brug af Intels forbedrede instant on/off drivere.
2. Systemet skal installers med Intel netværkssoftware, der sammen med VIIV certificerede netværkskort kan konfigureres via fjernkontrollen.
3. Systemet vil kun kunne bruges med MS Windows MCE.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 03-11-07 15:06

oK så er jeg med

Mange tak for hjælpen refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-07 21:09

Selv tak....